TOP 5 tendinte in amenajare birouri pentru 2023 in Romania
birouriamenajari birouriamenajari interioare
Cand te gandesti la amenajarea birourilor corporate, ce iti vine in minte? Un sistem de iluminat puternic si pereti albi? Spatii de lucru mari si deschise? Scaune ergonomice si mese de lucru pe care domina computere performante?
Acestea sunt tendinte de design generale despre ceea ce reprezinta un spatiu de birouri, dar companiile moderne vor sa aduca an de an ceva nou. Spatiile office ale viitorului sunt mult mai personalizate si concentrate pe satisfacerea nevoilor angajatilor.
Este adevarat ca atunci cand vorbim de amenajare birouri, nu putem sa nu luam in calcul functionalitatile de baza, dar din ce in ce mai mult, angajatorii imbina elemente de confort si functionalitate, cu caracteristici care faciliteaza o bunastare si stare de bine angajatilor.
In acest context, devine fireasca intrebarea: Care sunt tendintele in amenajare birouri corporate din 2023? Desi exista multi factori care contribuie la crearea biroului modern, specialistii in design interior au identificat 5 tendinte majore pe care le vom vedea frecvent in anul 2023:
1. Sustenabilitate
Ca societate, devenim din ce in ce mai constienti de impactul nostru asupra mediului, iar acest lucru se poate observa in toate aspectele vietii, inclusiv in mediul de business. Companiile cauta modalitati de promova strategiile de sustenabilitate, inclusiv de a face birourile mai sustenabile.
Exista multe modalitati de amenajarea birourilor tinand cont de sustenabilitate. In loc sa cumpere in mod constant produse la pret scazut si de calitate redusa, angajatorii cauta mobilier de birou din materiale ecologice, sa reziste mai mult si in care angajatii sa lucreze cu placere.
Prin incorporarea sistemelor de inalta eficienta, folosind iluminat LED, profitand de lumina naturala si ventilatia pasiva, folosirea de materiale cu emisii scazute si alegerea unui mobilier de birouri din materiale ecologice, companiile pot reduce cu usurinta impactul asupra mediului inconjurator.
Aceasta tendinta va continua sa creasca in popularitate, deoarece va deveni un standard in noile
amenajari birouri, construite si proiectate intr-un mod durabil.
2. Mobilier de birou ergonomic
Prin definitie, termenul „ergonomic” se refera la eficienta si confort. Ergonomia inseamna sa te asiguri ca exista o potrivire perfecta intre un produs, scopul pentru care este folosit si persoana care il foloseste. Intr-un birou, aceasta se refera la scaune, birouri, suporturi pentru monitor si alte elemente care cuprind spatiul de lucru al unui angajat.
Pozitia corecta a corpului iti permite sa iti relaxezi umerii, sa iti plasezi incheieturile intr-o pozitie neutra si sa nu te apropii prea mult de ecran. Una dintre tendintele in amenajari birouri in 2023 va fi accentul pus pe ergonomia mediului de lucru.
Piesa principala de mobilier ergonomic intalnita in majoritatea birourilor este scaunul de birou ergonomic. Aceste scaune au anumite caracteristici care le diferentiaza de scaunele de birou standard si care ajuta la mentinerea utilizatorului in pozitie verticala, la inaltimea potrivita fata de masa de lucru si sol, sustinand in acelasi timp partea inferioara a spatelui, gatul, umerii, soldurile si coapsele.
Capacitatea de a sta si de a se misca corect permite oxigenului sa intre in muschi si sa mareasca fluxul de sange catre creier. Acest lucru nu numai ca ajuta persoana sa se concentreze mai bine, dar ii asigura o stare de bine si un plus de energie.
3. Design biofilic in amenajarea biroului
Purifica aerul, imbunatatesc starea de spirit si productivitatea si, de asemenea, sunt mult mai frumoase decat peretii albi simpli. Despre plante este vorba si proprietatile lor benefice asupra mediului si a celor din jur. Aducerea peretilor biofilici vii in birou combina arta cu natura, creand un spatiu placut si reconfortant.
Designul biofilic in 2023 se va concentra mai mult pe latura multisenzoriala. Aceasta include utilizarea luminii naturale, a sunetelor si a mirosurilor din lumea naturala pentru a imbunatati starea de bine a angajatilor.
Designul biofilic devine mai mult decat o tendinta; este o filozofie dovedita stiintific a conexiunii noastre innascute cu natura si elementele naturale. Oamenii moderni isi petrec aproximativ 90% din timp in interior, ceea ce a dus la o schimbare pentru o conexiune mai profunda cu natura. Astfel, plantele vor juca un rol foarte important in amenajarea biroului in 2023.
4. Wellbeing la locul de munca
Wellbeing este un termen din limba engleza care a ajuns sa fie foarte cunoscut in intreaga lume deoarece ocupa un rol central in preocuparile angajatorilor. Initiativele de wellbeing la locul de munca va ajuta o companie sa creasca retentia angajatilor, sa scada absenteismul de la birou si sa atraga noi angajati.
Companiile care asigura deja programe de wellbeing reusesc sa reduca semnificativ cheltuielile interne. De exemplu, s-a observat ca pentru fiecare dolar alocat wellbeing-ului angajatilor, companiile respective economisesc de fapt 3.3 dolari. Acest lucru se explica prin faptul ca angajatii se imbolnavesc mai rar, au mai putin concedii medicale, sunt mai productivi si mai implicati.
De asemenea, flexibilitatea spatiului este un trend care se va regasi in birourile din 2023. Acest lucru le permite angajatilor sa se deplaseze prin spatiul de birou si sa aleaga o zona de lucru specifica care se adapteaza nevoilor lor in schimbare pe parcursul zilei. Acestea pot include zone de colaborare, zone de lucru linistite, zone de brainstorming si chiar zone de socializare, cum ar fi o zona de cantina, o zona de relaxare si sali de jocuri.
Lista este nesfarsita, dar ceea ce este important este ca angajatorii sa creeze spatii office care transmit o stare de apartenenta, care la randul sau va creste starea de bine si productivitatea in randul angajatilor.
5. Tehnologie si conectivitate
Tehnologia smart este si va fi o tendinta de design in
amenajarea birourilor care va continua sa creasca, in special odata cu amploarea joburilor hibride. In 2023, spatiile de birouri se vor adapta pentru a sprijini nevoile emergente de lucru flexibil si, ca atare, spatiile de birouri moderne trebuie sa ia in considerare zone pentru intalniri de videoconferinta cu acces audio si vizual excelent, cu
solutii acustice performante pentru a se asigura ca personalul ramane conectat, indiferent daca lucreaza de la distanta sau la birou.
Indiferent daca doriti sa faceti imbunatatiri la biroul actual sau sa renovati complet un spatiu office, Dacca va ofera tot sprijinul pentru a tine cont de aceste tendinte astfel incat sa creati un birou care sa creasca productivitatea si retentia angajatilor.