Reglementarile restrictive - principalul obstacol in extinderea comertului online
e-commerceextindere internationalacomert onlinereglementari comerciale
Companiile europene din sectorul e-commerce inca se confrunta cu obstacole importante in extinderea dincolo de granitele tarii de origine.
Asociatia Ecommerce Europe a realizat un Barometru al comertului online international, care arata ca cei mai multi agenti comerciali europeni inca intampina dificultati in extinderea afacerii dincolo de granitele nationale.
Barometrul s-a bazat pe raspunsurile a 585 de comercianti europeni din sectorul online. 61% dintre acestia s-au extins deja la nivel international, iar 14% intentioneaza sa inceapa sa vanda si in alte state.
In ceea ce priveste companiile care au ales sa nu extinda pe plan international, studiul a identificat 5 motive principale care impiedica extinderea afacerilor dincolo de granitele nationale:
1. Reglementarile mult prea restrictive
2. Extinderea nu reprezinta o prioritate de business
3. Lipsa resurselor necesare
4. O tentativa anterioara, esuata, de extindere
5. Competitia de pe pietele internationale considerata mult prea puternica
Astfel, 49% dintre respondenti considera ca practicarea comertului online international este "foarte dificila". Numai 13% au afirmat ca este usoara, iar 6% au raspuns ca este "foarte usoara".
Majoritatea companiilor care practica si comertul exterior isi vand produsele in mai putin de 5 tari sau intre 5 si 10 tari. Conform realizatorilor Barometrului, acest lucru se intampla deoarece pentru cele mai multe companii este mai usor sa se extinda doar in tarile invecinate, pe o piata mai familiara si mai accesibila.
Care sunt statele in care companiile intampina cele mai mari dificultati?
Potrivit Barometrului, principalele 10 state in care extinderea afacerii s-a dovedit problematica sunt:
Franta, Marea Britanie, Austria, Italia, Spania, Germania, Olanda, Polonia, Belgia si Suedia.
Principalele obstacole inregistrate in aceste state sunt: cadrele legislative diferite, sistemele complicate si costisitoare de TVA, precum si probleme privind logistica si distributia.
"Operarea cu 28 de tipuri de reglementari diferite pentru protectia datelor, protectia consumatorului, legislatia comerciala si respectarea confidentialitatii se dovedeste a fi o povara prea mare pentru comerciantii online", se arata in raportul Barometrului.
48% dintre companii considera diferentele de TVA drept cea mai mare bariera pentru extindere, in timp ce 33% sunt mai preocupate de costurile asociate distributiei.
Alte impedimente identificate au fost sistemele de plati online, relationarea cu clientii/consumatorii si diferentele de marketing.
Sursa: ecommercenews.eu
Foto: pixabay.com