Raluca Radu, CEO MTH Digital: Nu aduce anul, ce aduce ceasul in digital marketing pentru 2024
Nu aduce anul ce aduce ceasul, spune o vorba populara. Sensul acestei expresii se aplica mai ales intr-un domeniu intr-o continua evolutie cum este marketing digital. Inteligenta artificiala, confidentialitatea datelor, continut real-time si autentic si bineinteles strategiile de marketing multi-channel sunt cateva dintre trendurile in digital marketing din 2024.
Stim cu totii ca noutatile care apar, aparent fara sa ne dam seama, ne pot schimba radical modul de lucru si de gandire in viata profesionala. E adevarat ca la aceste tehnologii se lucreaza de multa vreme, dar evolutia incredibil de alerta data in special de adoptarea inteligentei artificiale ne determina sa credem ca traim adevarate cutremure in industria digital marketing si ca schimbarea trebuie mai intai inteleasa si apoi imbratisata.
Cu acel curaj al inceputului de an cand rezolutiile si obiectivele anuale sunt o principala preocupare,
Raluca Radu, CEO MTH Digital & Country Manager ANSWEAR.ro, ne explica de ce nevoia de readaptare e importanta si de ce trebuie sa fim alerti la schimbarile pe care urmeaza sa le vedem si pentru care trebuie sa fim pregatiti in 2024, in digital marketing.
”
Toate aceste schimbari accelerate usureaza aparent munca de digital marketer, dar aduc dupa sine o serie de provocari, ce vor necesita un upgrade de skilluri rapid si o capacitate de adaptare exponential mai prompta. Asadar, in 2024, brandurile si platformele mari vor fi nevoite sa ceara aprobare de la fiecare utilizator pentru fiecare tip de date colectate. 2024 marcheaza inceputul cookieless era in digital marketing: cookie-urile third party vor disparea din Google Chrome in a doua jumatate a lui 2024, iar preocuparea pentru privacy - confidentialitatea datelor - va fi evidenta.” a declarat
Raluca Radu.
Prin urmare, intelegem ca preocuparea pentru colectarea corecta a datelor ar trebui sa fie pe lista de top a fiecarei agentii de digital marketing si a fiecarui advertiser, astfel in acest sens Raluca Radu ne indeamna sa fim atenti la instalarea corecta a Google Tag Manager, GA4 si a sistemelor de tracking pentru principalele platforme (de la Meta Pixel la TikTok Pixel).
De asemenea, in 2024 vom vedea tot mai des folosirea AI in cazurile chatbots si a altor mecanisme de comunicare cu clientul, iar aici va fi atat de mult loc de inovatie, cat si mult loc de testare a eficientei acestor instrumente. In plus, odata cu necesitatea de colectare de date direct de la utilizatori, brandurile vor realiza cat de importante sunt newsletterele personalizate pe segmente.
”
Chiar si din punct de vedere creatie, tool-uri precum Creatopy ne-au demonstrat ca ad creation automation nu mai este in viitor, ci o realitate prezenta, iar in curand Google si Meta vor lansa si ele noi tool-uri de automatizare si mai mare a creativelor. In ceea ce priveste scaderea eficientei campaniilor PPC, generata de cresterea concurentei si lipsa colectarii de date third-party, companiile trebuie sa inteleaga nevoia crearii unor journey-uri de email marketing automation si cresterea calitatii continutului publicat pentru a strange sau intari comunitatea de clienti din jurul brandului lor.” a completat
Raluca Radu.
Ca orice inceput de an, si acesta este un moment pentru reinventare in strategia de marketing a oricarui business. In perioada urmatoare, companiile vor avea la dispozitie o gama din ce in ce mai puternica de tehnologii care vor deschide noi cai pentru a elibera potential uman.
Peisajul marketingului digital pentru 2024 promite sa duca inovatia si tehnologia la urmatorul nivel. In anul 2024 va fi vorba despre branduri care se vor conecta cu publicul in moduri nou redefinite. Prin urmare, pentru a ramane in frunte in aceasta lume in continua evolutie este esentiala intelegerea celor mai recente trenduri de marketing digital, dar mai ales punerea lor in practica.
Agentia MTH Digital este alaturi de clientii sai in calitate de departament de marketing online externalizat, cu know-how din peste 16 ani de experienta in digital marketing. Pentru clientii sai din domenii variate, MTH Digital se ocupa de strategie, creatie, copywriting, implementarea campaniilor de Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Youtube Ads, social media, content writing si email marketing.