Sistemul e-Factura le da mari batai de cap antreprenorilor la inceput de 2024, multi dintre ei sustinand ca nu reusesc sa isi creeze conturile in Spatiul Privat Virtual. Prin introducerea acestui sistem electronic, guvernantii isi doresc sa imbunatateasca colectarea impozitelor si a taxelor, in special a TVA-ului. Astfel, agentii economici sunt acum obligati sa genereze e-facturi care sa fie incarcate pe site-ul ANAF, in asa-numitul SPV.
Pentru utilizarea sistemului informatic e-Factura, operatorii economici trebuie sa fie inregistrati in SPV in nume propriu sau printr-un reprezentant legal, reprezentant desemnat ori prin imputernicit. Apoi, in acest Spatiu Privat Virtual vor fi incarcate e-facturile, adica acele facturi emise, transmise si primite intr-un format electronic structurat de tip XML care permite prelucrarea sa electronica si automata.
Antreprenorii se confrunta insa cu o serie intreaga de probleme, unii reclamand, spre exemplu, ca nu se pot loga in SPV. De asemenea, altii au observat ca unele module din e-Factura nu functioneaza pur si simplu. In alte cazuri, potrivit Hotnews, facturile apar de mai multe ori in sistem, aceasta fiind o eroare care aparea in mod frecvent chiar si inante de generalizarea e-Factura.
Tinand cont de toate aceste probleme, grupurile si forumurile antreprenorilor de pe retelele de socializare au fost transformate in aceste zile in grupuri de suport pentru problemele legate de sistemul e-Factura. Cei care intampina probleme posteaza erorile cu care se confrunta, iar cei care au reusit sa se descurce mai bine incearca sa ii ajute pe ceilalti. Ce este cert insa este ca toti acuza oficialii de la minister ca nu ii ajuta in niciun fel. Mai mult, nu sunt deloc putini cei care pun toate aceste probleme de functionare ale sistemului in carca autoritatilor, care au si declarat la finalul anului trecut ca au incercat sa faca sistemul cu bani cat mai putini.
Ministrul Finantelor, Marcel Bolos, se apara insa si spune ca sistemul e-Factura functioneaza fara niciun fel de probleme si ca, de fapt, utilizatorii sunt cei care fac greseli atunci cand incarca facturile in sistemul electronic. Totodata, ministrul Bolos a transmis ca au existat discutii cu cei de la IT in vederea efectuarii modificarilor necesare pentru a preveni problemele reclamate de utilizatori.
„Modulul e-Factura nu are probleme de functionalitate. Functioneaza fara niciun fel de intrerupere. Numarul facturilor, actualizat, a depasit astazi 4,2 milioane. Avem o valoare a facturilor inregistrate de 19 miliarde de lei. E un lucru extraordinar de bun pentru tara”, a transmis la mijlocul saptamanii trecute ministrul Bolos.
Incercand sa explice de ce apare problema multiplicarii anumitor facturi in sistem, Marcel Bolos a spus ca utilizatorii fac o greseala majora atunci cand introduc facturile: „S-au remarcat 3 tipuri de greseli pe care frecvent le fac utilizatorii. Dupa ce au apasat „Trimite”, nu asteapta ca factura electronica sa fie trimisa si tot apasa de nenumarate ori, iar din aceasta cauza apare in sistem emisa de mai multe ori factura electronica”.
“A doua: ca sa corecteze codul fiscal, trebuie sa faca factura de stornare. Aceasta chestiune care tine de stornare si de numarul mare de stornari e destul de neconfortabila. Trebuie sa inteleaga utilizatorii ca o factura incarcata in sistem ramane acolo si se contabilizeaza la TVA, pe care urmeaza fie sa-l deduca sau sa-l colecteze. A treia chestiune: sistemele informatice terte, cele prin care se asigura transmiterea in modulul e-Factura, sistemele informatice proprii, acelea de multe ori, la interoperabilitatea cu e-Factura, pot da erori”, a mai explicat ministrul.
Citeste si: ANAF te taxeaza in plus in 2024, daca ai casa si masina "de lux". Cum se face calculul
Sursa foto: freepik.com
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si