Principala nemultumire a consumatorilor online vizeaza dificultatile de incarcare a site-urilor
e-commerceconsumatori onlinemagazin online
Studiile privind comportamentul cumparatorilor online indica faptul ca cei mai multi dintre acestia sunt nemultumiti de problemele tehnice de incarcare a site-urilor.
In lumea virtuala a comertului online, consumatorii au toata puterea. Cu un singur click, pot parasi un magazin online in favoarea altuia. Potrivit studiului realizat de compania Dyn privind performanta in spatiul virtual, 85% dintre consumatorii online estimeaza ca vor face cel putin la fel de multe cumparaturi online in anul urmator.
Peste jumatate dintre cei 1400 de consumatori din 11 tari din Europa, Orientul Mijlociu si Asia au declarat ca vor face mai multe cumparaturi online in anul ce urmeaza, ceea ce indica o crestere a nivelului de incredere in shopping-ul online.
In Germania, aproape 100% din consumatori realizeaza cel putin un sfert din achizitiile totale in mediul online. In Olanda, procentul este de 90%. Per total, aproape 40% dintre consumatori inca prefera cumparaturile traditionale. Aproximativ 75% dintre cumparaturile totale sunt realizate in magazine fizice.
Rezultatele studiului arata ca cea mai mare nemultumire a consumatorilor online vizeaza viteza de navigare pe site-ul magazinului online, precum si temerile privind securitatea online a datelor. Aceasta problema este factorul care impiedica doua treimi dintre consumatori sa-si finalizeze comanda. Numai 17% dintre consumatorii online ar incerca din nou sa faca achizitia respectiva, daca site-ul s-ar incarca greu. In Germania, in schimb, aproape jumatate sunt dispusi sa incerce din nou si mai tarziu.
In ceea ce priveste cumparaturile in magazine online din alte tari, majoritatea consumatorilor au descris experienta ca fiind doar "ok". Insa peste 85% dintre acestia au declarat ca ar cumpara mai des din e-shop-urile din alte state daca procesul de cumparare ar fi mai rapid si mai usor.
Asadar, principalele recomandari ale realizatorilor studiului sunt urmatoarele: asigurarea aceleiasi experiente de shopping indiferent ca e vorba de spatiul online sau de platformele mobile; imbunatatirea navigarii pe site, astfel incat clientii sa gaseasca rapid produsul cautat si, nu in ultimul rand, optimizarea aspectului si a functionalitatii site-ului.