Pretul, ca strategie de marketing: ce sunt preturile psihilogice si cum te poti folosi eficient de ele

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pretul, ca strategie de marketing: ce sunt preturile psihilogice si cum te poti folosi eficient de ele
Pretul, ca strategie de marketing: ce sunt preturile psihilogice si cum te poti folosi eficient de ele
de Adrian Somai la 17 Dec. 2021
Urmareste-ne pe Google News
pretul psihologicstrategie preturistrategie marketing

Suntem atrasi de cele mai multe ori de preturile cele mai mici de la raft, insa foarte des cadem in capcana comerciantilor care stabilesc preturile de asa natura incat sa ii faca pe consumatori sa isi indrepte atentia catre anumite produse. Multi dintre noi stim, spre exemplu, ca un pret de 4.99 lei este de fapt un pret psihologic. Potrivit studiilor, cei mai multi dintre clienti ignora acel “.99”, avand impresia ca un pret de 4.99 lei este cu mult mai mic in comparatie cu un pret de 5 lei. 

 


Potrivit specialistilor, consumatorii sunt atrasi de cele mai multe ori de anumite tipuri de preturi, in acest fel ajungandu-se la notiunea de pret psihologic. Retailerii se afla mereu intr-o incercare continua de a intelege motivele pentru care consumatorii cumpara anumite produse la anumite preturi, obiectivul final fiind acela de a stabili preturi care sa incurajeze cumpararea. 

Cifra 9 se spune ca are o putere magica atunci cand vorbim despre psihologia consumatorilor, strategia prin care un pret se termina in 9 in loc de 0 fiind foarte comuna in ziua de astazi atat in magazinele fizice, cat si in cele din mediul online. Potrivit studiilor, creierul uman percepe suma de 5 lei complet diferita fata de cea de 4.99 lei. Perceptia ne spune ca 4.99 este mai aproape de 4, nu de 5. 

Tocmai din acest motiv atunci cand mergem intr-un supermarket vedem numeroase produse care au preturi ce se termina in cifra 9. Potrivit specialistilor, intotdeauna vom percepe semnificativ mai ieftine preturile care se termina in 9 deoarece procesam informatia de la stanga la dreapta. Practic, percepem diferit preturile care se termina in 9 pentru ca ele incep cu o cifra mai mica decat a pretului intreg. Bineinteles, diferenta dintre cele doua preturi este insesizabila, insa creierul uman o va percepe mult mai mare. 

Alte studii ne mai arata ca cei mai multi dintre clienti tind sa cumpere produse ce au preturi ce se termina intr-o cifra impara, de regula 9 sau 5. O analiza facuta asupra preturilor practicate de cei de la Amazon Fresh ne-a aratat ca peste 70% din produsele din oferta acestora aveau preturi ce se terminau in cifra 9. 

Citeste si: Ghidul angajatorului. Un salariat va insulta pe pagina sa de Facebook. Aveti dreptul sa-l concediati disciplinar?

Atentie la produsele ieftine plasate langa cele scumpe

O alta strategie folosita de multi retaileri pentru a ii face pe consumatori sa cumpere mai mult este aceea care presupune plasarea unor produse mai ieftine langa anumite produse foarte scumpe. Astfel, produsele ieftine vor fi percepute de creierul consumatorilor ca fiind si mai ieftine, ceea ce le va face mult mai atractive pentru a fi cumparate. 

Impactul psihologic al preturilor de vanzare este subliniat uneori si prin mesaje de genul “cumparati acum”, “reducere doar astazi”, “promotie early bird”. De cele mai multe ori aceste promotii si reduceri vor reaparea peste numai cateva zile sub o forma sau alta, totul fiind de fapt doar o strategie de marketing. 

Citeste si: Probleme la locul de munca? 5 semne care arata ca ar trebui sa iti dai demisia

 


 

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024
Analize

Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024

today20 Apr. 2025
Cum arata seful ideal in viziunea romanilor?
Companii

Cum arata seful ideal in viziunea romanilor?

today20 Apr. 2025
Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana
Economie

Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana

today19 Apr. 2025
Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!
Economie

Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!

today19 Apr. 2025
Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala
Imobiliare

Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala

today18 Apr. 2025
Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile
Companii

Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile

today18 Apr. 2025
UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii
Financiar-Bancar

UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii

today18 Apr. 2025
Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas
Mananca sanatos

Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas

today18 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x