Piata comertului online din Romania ar putea depasi 5 miliarde de euro pana in 2020
magazin onlinecomert onlinecomert electronicecommerce
Cifra de afaceri din e-commerce-ul romanesc va depasi 2,5 miliarde de euro anul acesta si are potential de a-si dubla valoarea pana in 2020, estimeaza Asociatia Romana a Magazinelor Online din Romania (ARMO).
"Comertul online se poate dezvolta peste o infrastructura digitala solida si avand o populatie cu competente digitale bune. Vestea buna este aceea ca avem perspective favorabile de crestere in ambele directii, ceea ce ne indreptateste sa anticipam o dublare a comertului online pana in 2020. Sa cumperi online inseamna sa economisesti timp si bani, sa gasesti diversitate mai mare de produse si servicii mai bune, pe care sa le accesezi din confortul propriei locuinte", a declarat Florinel Chis, director executiv Asociatia Romana a Magazinelor Online.
Datele ARMO sunt sustinute si de raportul Uniunii Europene, care, in ciuda faptului ca in prezent plaseaza Romania pe ultimul loc in ceea ce priveste digitizarea, intrevede, pe viitor, sanse foarte bune de crestere in perioada imediat urmatoare pe fondul masurilor de dezvoltare a infrastructurii de comunicatii, dar si de crestere a competentelor digitale.
Indicatorii furnizati de raportul DESI (Digital Economy and Society Index) plaseaza tara noastra in din clusterul de tari cu performante scazute, alaturi de Bulgaria, Grecia, Italia, Croatia, Polonia, Cipru, Ungaria si Slovacia. La polul opus, Danemarca, Finlanda, Suedia si Olanda au cele mai avansate economii digitale din UE.
Romania ocupa ultimul in clasamentul digital si ca urmare a reticentei romanilor in ceea ce priveste tranzactiile online. Potrivit raportului UE, Romania inregistrand unele dintre cele mai scazute niveluri din UE in ceea ce priveste cumparaturile online si serviciile bancare online, in ciuda faptului ca romanii utilizeaza intens retelele de socializare si apelurile video.
Conform raportului, Romania are avantajul unor costuri scazute de acces la internet si viteza foarte buna, insa sunt necesare eforturi sustinute pentru a ajunge la o acoperire cat mai mare a intregii tari.
In ceea ce priveste competentele digitale, Romania, desi sub media Uniunii Europene, a inregistrat progrese. In continuare, doar 56% dintre romani folosesc internetul in mod regulat fata de 79% media Uniunii Europene.