Oaia ca brand de tara: Ministrul Agriculturii vrea sa foloseasca simbolul Mioritei ca sa atraga turistii romani

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Oaia ca brand de tara: Ministrul Agriculturii vrea sa foloseasca simbolul Mioritei ca sa atraga turistii romani Oaia ca brand de tara: Ministrul Agriculturii vrea sa foloseasca simbolul Mioritei ca sa atraga turistii romani
de Cristina Enescu la 30 Mai. 2017
Urmareste-ne pe Google News
brand de taraturismoaiemioritaturistipromovare turistica

Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a negat zvonurile potrivit carora ar intentiona sa schimbe brandul de tara, notand faptul ca a propus unor simboluri nationale, precum Miorita, in materiale de promovare turistica.

"Am venit cu o idee, sa ne folosim de simboluri nationale cum este Miorita, sa ne folosim de legendele Romaniei pe care le avem din trecut, in asa fel incat sa facem o altfel de promovare fata de modul in care s-a facut in ultimii 27 de ani sau poate ca nu s-a facut in ultimii 27 de ani. Sa schimbam putin strategia si eu am lansat o idee principiala, ca de aceea este comitet consultativ in Turism, sa ne consultam. Bineinteles ca cineva de acolo a luat in bascalie si a trebuit sa inceapa sa fie de rea-credinta si sa analizeze altfel aceasta discutie", a explicat Dobre, marti, la Palatul Parlamentului, intrebat daca intentioneaza sa schimbe brandul de tara.

Oficialul a precizat ca brandul de tara nu se poate schimba pana in 2020, deoarece ar insemna sa se inapoieze Comisiei Europene suma de 850.000 euro. In plus, Ministrul Turismului si-a exprimat intentia de a se focusa pe atragerea turistilor romani.

"Este vreo rusine ca discutam despre simbolurile Romaniei, despre Miorita? Este vreo rusine ca ne folosim de legendele Romaniei?

In primul rand, trebuie sa ne gandim ca trebuie sa promovam Romania in interiorul ei, pentru ca cei mai multi turisti sunt in interiorul Romaniei, apoi trebuie sa ne gandim la cei trei milioane de romani, de cetateni romani, care vin de doua ori pe an si cheltuiesc bani in activitatea aceasta turistica din Romania. Multi dintre ei si-au si dezvoltat afaceri in turismul din Romania. Este vreo rusine ca le reamintim romanilor de legende si de simbolurile nationale? Nu este vorba de schimbarea brandului de tara, nu se poate schimba brandul de tara ca asta ar insemna sa dam inapoi Comisiei Europene 850.000 euro, ceea ce nu se poate si nu cred ca vreun conducator al unei institutii publice isi asuma asa ceva", a spus Dobre.

Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, si-a aratat aprecierea pentru ideea Ministerului Turismului, de a folosi Mioritaca simbol in promovarea turistica, intrucat „oaia este o statuie vie”.

„Oaia este o statuie vie. Aceasta este doar o definitie. Argumentele se gasesc in strafundul analizei pentru fiecare si pentru orice loc.
Uitati-va dumneavoastra astazi in orice parte a tarii cat de frumos este acest animal pe pasunile verzi ale tarii romanesti. Frunza o are toata lumea, dar oile ca in Romania nu. Langa oaie gasesti o frunza, langa frunza nu poti sa gasesti o oaie”, a declarat Petre Daea.

Turoperatorii si-au aratat dezaprobarea fata de schimbarea branduluide tara, spunand ca in turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, si ironizeaza ideea de a inlocui frunza cu o oaie. Miorita, cred ei, este o legenda trista, pesimista, cu trei romani care se omoara intre ei, iar oaia in sine e perceputa ca un animal stupid si supus. Aceste lucruri ii fac pe turoperatori sa considere neinspirata asocierea dintre Miorita si turismul romanesc.
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ce nu iti spune nimeni despre bani la 20 de ani: alegeri financiare care pot schimba tot
Ultimele stiri economice

Ce nu iti spune nimeni despre bani la 20 de ani: alegeri financiare care pot schimba tot

today17 Apr. 2025
ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025
Tehnologie

ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025

today16 Apr. 2025
De ce sa alegi pompele de caldura pentru racirea unui spatiu?
Casa si gradina

De ce sa alegi pompele de caldura pentru racirea unui spatiu?

today16 Apr. 2025
Top 5 sfaturi cand te muti intr-o casa noua
Casa si gradina

Top 5 sfaturi cand te muti intr-o casa noua

today16 Apr. 2025
Cum iti construiesti o rutina de dimineata care iti creste productivitatea
Life Style

Cum iti construiesti o rutina de dimineata care iti creste productivitatea

today16 Apr. 2025
Cum sa-i oferi casei tale un vibe nou cu un buget redus
Casa si gradina

Cum sa-i oferi casei tale un vibe nou cu un buget redus

today16 Apr. 2025
Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea
Companii

Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea

today16 Apr. 2025
Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta
Economie

Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta

today16 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x