Oaia ca brand de tara: Ministrul Agriculturii vrea sa foloseasca simbolul Mioritei ca sa atraga turistii romani
brand de taraturismoaiemioritaturistipromovare turistica
Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a negat zvonurile potrivit carora ar intentiona sa schimbe brandul de tara, notand faptul ca a propus unor simboluri nationale, precum Miorita, in materiale de promovare turistica.
"Am venit cu o idee, sa ne folosim de simboluri nationale cum este Miorita, sa ne folosim de legendele Romaniei pe care le avem din trecut, in asa fel incat sa facem o altfel de promovare fata de modul in care s-a facut in ultimii 27 de ani sau poate ca nu s-a facut in ultimii 27 de ani. Sa schimbam putin strategia si eu am lansat o idee principiala, ca de aceea este comitet consultativ in Turism, sa ne consultam. Bineinteles ca cineva de acolo a luat in bascalie si a trebuit sa inceapa sa fie de rea-credinta si sa analizeze altfel aceasta discutie", a explicat Dobre, marti, la Palatul Parlamentului, intrebat daca intentioneaza sa schimbe brandul de tara.
Oficialul a precizat ca brandul de tara nu se poate schimba pana in 2020, deoarece ar insemna sa se inapoieze Comisiei Europene suma de 850.000 euro. In plus, Ministrul Turismului si-a exprimat intentia de a se focusa pe atragerea turistilor romani.
"Este vreo rusine ca discutam despre simbolurile Romaniei, despre Miorita? Este vreo rusine ca ne folosim de legendele Romaniei?
In primul rand, trebuie sa ne gandim ca trebuie sa promovam Romania in interiorul ei, pentru ca cei mai multi turisti sunt in interiorul Romaniei, apoi trebuie sa ne gandim la cei trei milioane de romani, de cetateni romani, care vin de doua ori pe an si cheltuiesc bani in activitatea aceasta turistica din Romania. Multi dintre ei si-au si dezvoltat afaceri in turismul din Romania. Este vreo rusine ca le reamintim romanilor de legende si de simbolurile nationale? Nu este vorba de schimbarea brandului de tara, nu se poate schimba brandul de tara ca asta ar insemna sa dam inapoi Comisiei Europene 850.000 euro, ceea ce nu se poate si nu cred ca vreun conducator al unei institutii publice isi asuma asa ceva", a spus Dobre.
Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, si-a aratat aprecierea pentru ideea Ministerului Turismului, de a folosi Mioritaca simbol in promovarea turistica, intrucat „oaia este o statuie vie”.
„Oaia este o statuie vie. Aceasta este doar o definitie. Argumentele se gasesc in strafundul analizei pentru fiecare si pentru orice loc.
Uitati-va dumneavoastra astazi in orice parte a tarii cat de frumos este acest animal pe pasunile verzi ale tarii romanesti. Frunza o are toata lumea, dar oile ca in Romania nu. Langa oaie gasesti o frunza, langa frunza nu poti sa gasesti o oaie”, a declarat Petre Daea.
Turoperatorii si-au aratat dezaprobarea fata de schimbarea branduluide tara, spunand ca in turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, si ironizeaza ideea de a inlocui frunza cu o oaie. Miorita, cred ei, este o legenda trista, pesimista, cu trei romani care se omoara intre ei, iar oaia in sine e perceputa ca un animal stupid si supus. Aceste lucruri ii fac pe turoperatori sa considere neinspirata asocierea dintre Miorita si turismul romanesc.