O vizita la Muzeul celor mai proaste idei de afaceri
Cu cativa ani in urma, la Helsingbor, in Suedia, a fost inaugurat primul muzeu din lume consacrat celor mai nefericite idei de afaceri din toate timpurile. Cu doar 50 de exponate pentru inceput, muzeul si-a imbogatit colectia si atrage, in prezent, vizitatori din toata lumea.
Muzeul Esecurilor a fost infiintat de psihologul Sameuel West si prezinta publicului produse care si-au dorit sa fie revolutionare, dar au fost respinse categoric de consumatori.
Desi companiile care au pus pe piata aceste produse nu agreeaza initiativa, fondatorul muzeului sustine ca a-ti asuma esecurile este firesc si ca aceasta atitudine poate fi de folos pentru a evita, in viitor, comiterea acelorasi greseli.
Totodata, unele dintre exponatele care s-au dovedit un esec total, cum ar fi, de pilda, asistentul personal electronic Apple Newton, lansat in 1993, au deschis calea unor produse cu adevarat revolutionare, in exemplul de fata marilor succese iPhone si iPad.
Printre exponatele Muzeului Esecurilor se numara o versiune a Coca Cola cu aroma de cafea, care a fost respinsa categoric de piata, un stilou Bic dedicat exclusiv femeilor, casetele video Sony Betamax, un joc de societate lansat de Donald Trump si avandu-l drept personaj principal pe viitorul presedintele al Statelor Unite – "I’m back and You’re Fired!", o sticla de vodca Trump – Trump Ice, o bicicleta construita din plastic, gama de produse alimentare congelate lansata de Colgate, parfumul Harley Davidson, un dispozitiv Nokia N-Gage, un produs hibrid intre un smartphone si o consola de jocuri portabila si o masca generatoare de socuri electrice cu efect de intinerire pentru fata.
Mai sunt expuse: manusa Power Glove, un accesoriu pentru consolele Nintendo, cerealele OJ’s cu suc de portocale lansate de Kellogg in 1985, un burger Arch deLuxe) cu o reteta speciala pentru adulti, lansat de McDonald’s in 1996 si ochelarii conectati lansati de Google in 2015.
Motto-ul Muzeului Esecurilor este un citat din Henry Ford: "Failure is only the opportunity to begin again, only this time more wisely."
Niciun sponsor si niciun producator nu au dorit sa contribuie la dezvoltarea muzeului, prin urmare toate exponatele sunt fie procurate de fondator, fie provin din donatii private.