Jeff Bezos: cateva sfaturi pentru succes in business din partea unui om care a inceput ca retailer online de carti si ajuns, astazi, sa detina o avere personala de 201,8 miliarde de dolari
jeff bezosamazon
Astazi, 5 iulie, Jeff Bezos (57 de ani) renunta la pozitia de Presedinte Director General (PDG) al Amazon, societate pe care a infiintat-o cu 27 de ani in urma si care a avut, la inceput, drept unic obiect de activitate comertul online cu carti. Astazi, Bezos este cel mai bogat om din lume, iar valoarea de piata a colosului Amazon a ajuns la 1.700 de miliarde de dolari.
Noul presedinte al grupului Amazon va fi Andy Jassy (53 de ani), cel care a fost, pana in prezent, presedinte al Amazon Web Services.
Jeff Bezos a renuntat la pozitia de PDG al grupului Amazon pentru a se dedica proiectelor sale in domeniul calatoriilor spatiale.
Primul zbor spatial comercial (cu pasageri platitori) al companiei Blue Origin (fondata de Bezos in anul 2000) va fi efectuat cu racheta botezata New Shepard, si este programat sa aiba loc la data de 20 iulie a.c.
La retragerea de la conducerea Amazon, presa internationala a facut un inventar al sfaturilor pentru a avea succes in afaceri pe care Bezos le-a facut publice de-a lungul vremii.
Iata cateva dintre acestea:
Pentru ca o companie sa inregistreze cresteri importante, este absolut necesar ca ea sa aiba si esecuri de mare calibru.
Intre viata personala si cea profesionala nu se poate vorbi de un echilibru, deoarece acest lucru ar insemna ca cele doua se gasesc pe talere diferite ale balantei. Pentru Bezos, viata profesionala si cea personala ar trebui sa fie inscrise in acelasi cerc.
Ideal este sa-ti construiesti strategiile de business concentrandu-te pe lucrurile care vor dura. Specularea unor oportunitati de moment poate fi profitabila, insa doar pe termen scurt.
Toate strategiile de business trebuie sa aiba, obligatoriu, si un factor de risc. Cei care cauta o strategie de business care sa nu presupuna riscuri nu vor face decat sa bata pasul pe loc.
Cel mai important personaj dintr-un business, oricare ar fi el, este clientul.
Nu trebuie sa-ti fie teama de concurenta. Mai degraba trebuie sa fii preocupat de reactia clientului la miscarile pe care le faci in business.
Reteta pentru a lua o decizie importanta corecta este, conform lui Bezos, sa o discuti si analizezi seara si sa hotarasti apoi ce vei face a doua zi de dimineata.
O intreprindere de vis ar trebui sa indeplineasca patru conditii: sa fie adorata de clienti, sa opereze pe o piata care ofera perpective de dezvoltare nelimitate, sa aiba o profitabilitate cat mai mare si sa aiba o durata de viata cat mai mare.
Filozofia de lucru in cadrul unei companii ar trebui sa fie "Creati mai mult decat consumati."
O organizatie de succes ar trebui sa nu incerce sa-si aduca angajatii la un numitor comun, ci sa-i incurajeze sa-si pastreze individualitatea si propria personalitate.
Discutiile nesfarsite despre rezultatele financiare sunt contraproductive. Cautarea de solutii creative de dezvoltare este de preferat sedintelor de analiza financiara.
Sugestiile de atitudine in business enumerate vin din partea unui om care a inceput ca retailer online de carti si ajuns, astazi, conform revistei americane Forbes, sa detina o avere personala de 201,8 miliarde de dolari.
Citeste si:
Pandemia este cel mai important vector de crestere pentru afacerile lui Jeff Bezos, atat in cer cat si pe Pamant