Intalnirile virtuale vor devora o felie groasa din businessul companiilor aeriene
Aplicatia Zoom Video Communication a fost lansata in anul 2013 de catre omul de afaceri american (nascut in 1970, la Taiwan) Eric Yuan. Zoom a avut o crestere spectaculoasa in timpul (si datorita) pandemiei COVID-19, deoarece permite utilizatorilor sa stabileasca intre ei o comunicare video. Varianta gratuita a aplicatiei permite unui numar limitat de utilizatori sa comunice, prin videoconferinta, timp de 40 de minute. Numarul persoanelor care participa la o seseiune video si durata acesteia pot fi extinse, contra cost.
In primul trimestru al anului 2020, averea lui Eric Yuan a crescut cu peste 4 miliarde de dolari datorita succesului inregistrat de aplicatia Zoom Video, care permite utilizatorilor sa comunice, in grupuri, in perioada in care distantarea sociala a devenit obligatorie.
Aplicatia Zoom este folosita acum, pe scara larga, la nivel domestic/ individual, dar si ca instrument de lucru pentru invatamantul la distanta si pentru organizarea de videoconferinte profesionale, astfel incat numarul celor care o folosesc a crescut exponential de la inceputul anului.
In decembrie 2019, Zoom a raportat un numar de 10 milioane de utilizatori pe zi la nivel global, in martie 2020 ajunsese la 200 de milioane, iar in aprilie avea deja 300 de milioane de utilizatori zilnic.
Succesul Zoom in perioada pandemiei a facut ca pretul unei actiuni Zoom Video Communication sa cresca de la 68 de dolari, cat era la 1 ianuarie 2020, la peste 150 de dolari, la sfarsitul lunii martie.
Astfel, capitalizarea bursiera a companiei a ajuns, la 15 mai a.c. la 48,8 miliarde de dolari, mai mult decat aduna, laolalta, primele sapte companii aeriene din lume.
Capitalizarea bursiera a tuturor companiilor aeriene listate a scazut dramatic de la inceputul acestui an din pricina sistarii operatiunilor, masura luata in contextul pandemiei COVID-19.
La inceputul anului curent, capitalizarea bursiera a principalelor sapte companii aeriene din lume era de 121,30 miliarde de dolari, pentru ca, la 15 mai, capitalizarea acestora sa fie de aproape 3 ori mai mica, si anume de doar 46,21 miliarde dolari.
United Airlines, International Airlines Group, American Airlines, Delta Airlines, Air France, Southwest Airlines si Lufthansa au pierdut, de la inceputul anului si pana la 15 mai, intre 48% si 73% din capitalizarea bursiera. Iar procesul continua.
Pentru foarte multi utilizatori actuali ai Zoom, aplicatia a reprezentat, atunci cand au descoperit-o si au inceput s-o foloseasca, o surpriza, care s-a dovedit a fi una utila si placuta.
Chiar daca numarul de utilizatori Zoom va descreste dupa eliminarea restrictiilor impuse de pandemie, tot vor ramane (mult) mai multi decat inainte de boom-ul aplicatiei, astfel incat rezultatele financiare ale companiei se vor stabiliza pe un plafon superior celui la care se aflau la inceputul anului.
In ceea ce priveste companiile aeriene, este greu de prevazut orizontul de timp la care vor ajunge din nou (daca vor mai ajunge vreodata) la nivelul rezultatelor financiare de dinaintea pandemiei.
Este foarte posibil ca intalnirile virtuale (de placere sau de business) sa taie o felie groasa din afacerile si veniturile generate de calatoriile aeriene.
Sursa foto: pexels.com