INDIA, URMATORUL NIVEL DE DEZVOLTARE - PRIM-MINISTRUL INDIAN NARENDRA MODI A LANSAT POLITICA NATIONALA DE LOGISTICA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
INDIA, URMATORUL NIVEL DE DEZVOLTARE - PRIM-MINISTRUL INDIAN NARENDRA MODI A LANSAT POLITICA NATIONALA DE LOGISTICA
INDIA, URMATORUL NIVEL DE DEZVOLTARE  - PRIM-MINISTRUL INDIAN NARENDRA MODI A LANSAT POLITICA NATIONALA DE LOGISTICA
de Redactia Manager la 01 Nov. 2022
Urmareste-ne pe Google News
tehnologiedezvoltarea infrastructurii

„Politica Nationala de Logistica reprezinta elementul cheie in modernizarea acestui sistem de suport. Intarirea sectorului logistic nu numai ca va usura viata de zi cu zi a oamenilor, ci va ajuta si in cresterea respectului fata de forta de munca”- Prim-ministrul Narendra Modi.

„De la 13-14% cat reprezinta costul logisticii, cu totii ar trebui sa ne propunem sa il reducem la o singura cifra cat mai curand posibil. Acesta, intr-un fel, este cel mai usor obiectiv de realizat, daca ne gandim sa devenim concurentiali la nivel global”- Prim-ministrul Narendra Modi.
 
Pentru realizarea viziunii Indiei, o economie de 5 trilioane de dolari prin infrastructura, tehnologii si conectivitatea superioara ar fi cei mai importanti factori, precum si reducerea costurilor logistice.
Necesitatea unei politici nationale de logistica este vitala din moment ce costul logisticii in India este foarte ridicat in comparatie cu a altor tari cu economii dezvoltate. Reducerea costurilor proceselor logistice imbunatateste reducerea eficienta a costurilor in diferite sectoare economice, dar si incurajeaza adaosul de valoare in afaceri. 
Politica Nationala de Logistica face eforturi substantiale pentru a spori competitivitatea bunurilor indiene, a imbunatati cresterea economica si a creste oportunitatile de angajare.
 
Sectorul logistic al Indiei este foarte defragmentat, iar scopul este de a reduce costul acestuia de la 14% din PIB in prezent  la mai putin de 10% pana in 2022. India are un mediu de reglementare complex, cu reglementari multiple si suprapuse, guvernate de numerosi stakeholderi: 20 de Organizatii Guvernamentale si Ministere, 37 de Consilii de Promovare a Exporturilor, 200 de Agentii de transport maritim, 36 de birouri de Logistica, 129 Depozite de Containere Interioare, 168 Statii de Transport de Containere, 50 ecosisteme IT, Banci si Agentii de Asigurari. Un alt dezavantaj ar fi sistemul logistic Indian care depinde prea mult de reteaua rutiera (60%) si prea putin de reteaua feroviara (30%) si cea navala. 
 
Sectorul logistic indian doreste sa ofere un trai mai bun pentru mai mult de 22 de milioane de oameni si imbunatatind acest sector, va facilita scaderea costurilor indirecte de logistica cu 10%, ducand la o crestere de 5% pana la 8% in exporturi. Mai mult decat atat, se estimeaza ca valoarea pietei de logistica din India va fi de aproximativ 215 Miliarde USD in urmatorii doi ani, comparativ cu aproximativ 160 miliarde USD cat este in prezent. Scopul principal al politicii este de a aduce toate organismele de reglementare sub acelasi organ de conducere.
 
Viziunea Prim-Ministrului Indiei a fost de a dezvolta o infrastructura moderna de clasa mondiala prin integrarea tuturor stakeholderilor in planificarea si implementarea holistica, astfel incat eficienta si sinergia sa fie atinse cu usurinta  in executia proiectului.
Planul National GatiShakti - Master pentru conectivitate multi-modala, lansat de premier anul trecut, a facut un pas de pionierat in aceasta directie.
 
Programul GatiShakti va primi un impuls suplimentar odata cu lansarea Politicii Nationale de Logistica. Pentru a asigura o livrare cat mai rapida a proiectelor in faza de finalizare, a pune capat provocarilor legate de transport, a economisi timp si bani pentru producatori, si pentru a preveni risipa de produse agricole, au fost depuse eforturi majore de catre Guvernul Indiei, iar una dintre manifestarile acestor eforturi este Politica Nationala de Logistica.

Pentru a spori eficientizarea proceselor de business si pentru a imbunatati mediul de viata a oamenilor, prim-ministrul Narendra Modi a lansat Politica Nationala de Logistica (NLP) pe 17 septembrie 2022 la Vigyan Bhawan, New Delhi. Politica urmareste sa reduca costul logisticii de la 13-14% la momentual actual, la o singura cifra (8% pana la 10%) si sa-l aduca la egalitate cu alte tari dezvoltate. Acest lucru va creste competitivitatea produselor indiene atat pe piata interna din India, cat si pe piata internationala. 
 
Politica Nationala de Logistica detine un potential imens pentru dezvoltarea infrastructurii,  extinderea afacerilor si cresterea oportunitatilor de angajare. Aceasta se concentreaza foarte mult pe reducerea costului logistic al Indiei la un nivel comparabil cu standardele globale. Prin urmare, isi propune sa fie printre primele 25 de tari pana in 2030 in Indicele de performanta in logistica (conform indicelui de logistica al Bancii Mondiale din 2018, India este clasata pe locul 44 la costul logistic).
Capacitatile de imbunatatire ale Politicii Nationale de Logistica au un potential imens de crestere atunci cand sunt combinate cu programele anterioare imbunatatite, cum ar fi:
 
Scopul programului Gati Shakti este de a implementa o infrastructura moderna, care include proiecte de perfectionare a drumurilor si cailor ferate in intreaga tara, intr-o maniera coordonata.
 
Sagarmala - prevede utilizarea potentialului litoralului si a retelei maritime pentru a reduce cantitatea de infrastructura necesara pentru a-si atinge obiectivele.
 
Bharatmala - se concentreaza pe reducerea decalajelor cruciale de infrastructura  pentru a creste eficienta circulatiei traficului rutier in intreaga tara. Un total de 322 de proiecte de infrastructura pe o lungime de 12.413 km au fost atribuite sub programul Bharatmala.
 
Capacitatea totala a porturilor din India a crescut semnificativ, datorita acestui fapt timpul mediu de intoarcere a navelor tip container a scazut de la 44 de ore la 26 de ore. Mai mult decat atat , pentru promovarea exportului, au fost construite 40 de terminale aeriene de marfa, 30 de aeroporturi au fost prevazute cu depozite frigorifice si 35 de hub-uri multi-modale urmeaza sa fie construite in toata tara.
Prin intermediul retelei maritime, India planuieste sa faca transportul cat mai ecologic si eficient din punct de vedere al costurilor, iar pentru ca acest lucru sa fie posibil, India a propus mai multe cai navigabile sa se construiasca la momentul acesta in India. 
 
Schema Krishi Udan 2.0 implementata in timpul epidemiei de Covid-19 a crescut capacitatea de depozitare si a ajutat fermierii sa transporte produse agricole cat mai repede si mai aproape de punctele lor de consum. Dupa evaluarea schemei Krishi Udan, 60 de aeroporturi au fost incluse astazi in sistemul ce ofera transport aerian si suport logistic pentru fermierii ce au nevoie de transport pentru produse agricole perisabile.
 
O alta schema implementata cu succes este Kisan Rail, aceasta  permite fermierilor sa utilizeze reteaua feroviara pentru a transporta produse agricole si pentru a obtine acces la piete indepartate si cat mai profitabile.
 
De la lansarea serviciului Kisan Rail in anul 2020 si pana in prezent, caile ferate din India au operat in jur de 2.359 transporturi produse perisabile agricole, inclusiv ceapa, banane, cartofi, ghimbir, usturoi, mango, struguri, rodii, portocale, chikoo, lamai, ardei capia, varza, conopida si alte fructe si legume.
 
Aceasta politica va creste capacitatea de depozitare si va permite o comunicare mai rapida pentru a aduce produsele mai aproape de punctele lor de consum.
 
Politica Nationala de Logistica va aduce, de asemenea, energie noua in toate celelalte sectoare. Pe masura ce procesele logistice se dezvolta, se vor dezvolta si productia, industria auto si alte industrii precum depozitarea si dezvoltarea infrastructurii. Acest lucru va stimula cresterea imobiliarelor comerciale si a parcurilor industriale.
 

Tehnologia va juca un rol esential pentru rezolvarea dificultatilor legate de conectivitate. Platforma Unified Logistics Interface (ULIP) va aduce toate serviciile digitale legate de sectorul transporturilor intr-un singur portal, eliberand exportatorii de o serie de procese foarte lungi si greoaie. Sistemele integrate de logistica digitala vor stimula progresul in toate sectoarele, iar India va stabili un standard inalt pentru o lume mai ecologica, fara hartie, in intreaga lume.
 
Politica Nationala de Logistica prevede integrarea a mai multor module de transport prin valorificarea tehnologiei, proceselor si a fortei de munca calificate, cheie pentru planurile Indiei de a deveni o economie de 5 trilioane de dolari pana in 2025.
 

Ultimele NOUTATI

Cum sa alegi boxpaletii industriali ideali pentru afacerea ta
Business

Cum sa alegi boxpaletii industriali ideali pentru afacerea ta

today19 Nov. 2024
Cum sa lansezi un magazin online de succes in 2025: Ghid pas cu pas
Business

Cum sa lansezi un magazin online de succes in 2025: Ghid pas cu pas

today19 Nov. 2024
Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Financiar-Bancar

Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie

today19 Nov. 2024
Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?
Life Style

Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?

today19 Nov. 2024
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Financiar-Bancar

Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019

today19 Nov. 2024
Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati
Companii

Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati

today19 Nov. 2024
Top 7 joburi bine platite in care poti lucra de acasa in 2025
Companii

Top 7 joburi bine platite in care poti lucra de acasa in 2025

today19 Nov. 2024
5 greseli mici care iti pot distruge relatia cu seful
Economie

5 greseli mici care iti pot distruge relatia cu seful

today19 Nov. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Financiar-Bancar

Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie

today19 Nov. 2024
Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?
Life Style

Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?

today19 Nov. 2024
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Financiar-Bancar

Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019

today19 Nov. 2024
Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati
Companii

Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati

today19 Nov. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x