In Romania se vand anual peste 50 de milioane de shaorma
shaormaalimentatiemancarevanzariretail
Shaorma este deja o mancare cu o oarecare traditie in Romania. Introdusa pe piata autohtona inca din 1990, de catre intreprinzatorii turci si libanezi, ea a devenit foarte populara, fiind asociata cu o masa ieftina si comoda. La ora actuala vanzarile de shaorma in Romania ajung la 50-55 de milioane de bucati anual, dintre care cca 10 milioane doar in Bucuresti.
Marele avantaj al shaormei il constituie excelentul raport calitate-pret. Cumparand o shaorma, clientul are parte de un produs consistent si gustos, in care gaseste lipie, carne (de pui, de vita, de berbec), cartofi prajiti, castraveti murati, varza si sosuri care ii dau savoare, totul la un pret foarte accesibil, de doar 4 euro.
Este o oferta foarte atractiva pentru multe categorii de clienti - tineret, muncitori, soferi de taxi - si de-aceea shaormeriile cu un vad bun inregistreaza vanzari masive, care pot ajunge la 700-1.000 de bucati pe zi.
Chiar si in cazul unor vanzari situate la doar un sfert din acest nivel, asta tot inseamna incasari zilnice de 1.000 de euro (sau 30.000 de euro pe luna), ceea ce este este extraordinar pentru o afacere desfasurata cel mai adesea intr-un spatiu de 60 mp, cat un apartament cu doua camere. E-adevarat, intervin costurile cu ingredientele, salariile personalului, chiria spatiului si amortizarea echipamentelor, dar chiar si in aceste conditii tot ramane un profit de 20%.
Nu e de mirare, deci, ca activitatea aceasta atrage ca un magnet intreprinzatorii. Doar in Bucuresti exista, dupa unele estimari, in jur de 500 de shaormerii, raspandite in toate cartierele. Si surprinde faptul ca, exceptand Dristor Kebab, care are mai multe unitati in Capitala, nu avem inca lanturi de shaormerii.
Intreprinzatorii din acest domeniu s-au limitat la o singura unitate, explicatia fiind foarte simpla: ca manager, este foarte greu sa controlezi simultan mai multe locatii, dat fiind ca vorbim aici de o activitate dinamica, unde succesul depinde de prepararea la timp a ingredientelor si de rapiditatea servirii.
Una peste alta, viitorul afacerilor cu shaorma se anunta destul de roz. Produsul este acum bine inradacinat in preferintele publicului si au aparut chiar forumuri pe Internet unde se fac clasamente cu locurile unde poate fi mancata cea mai buna shaorma din Bucuresti.
Clientii exista, asadar, si asta se vede si pe partea financiara: e bine de stiut ca o shaormerie din Romania poate atinge o cifra de afaceri comparabila cu a unui restaurant Mc Donald’s, dupa cum a dovedit in 2008 shaormeria Dristor Kebab (prima din lant, cea deschisa in 1999) care a inregistrat atunci vanzari de 1,5 milioane de euro. Pentru comparatie, cifra de afaceri din acelasi an a celor 50 de restaurante Mc Donald’s din tara a fost de 100 de milioane de euro.
Citeste si:
Investitie in aur
Sursa foto: www.money.ro