Hyperloop, un mijloc de transport revolutionar
hyperloopmijloace de transportelon muskproiecte revolutionare
Antreprenorul miliardar Elon Musk, celebru prin fondarea sistemului de plati electronice PayPal, ca si prin companiile sale de automobile electrice (Tesla), de explorare spatiala (SpaceX) sau de energie solara (SolarCity), a anuntat pe contul sau Twitter ca va dezvalui pe 12 august detaliile celui mai nou proiect al sau: HyperLoop, un sistem de transport extrem de rapid, sigur, ecologic si putin costisitor, care utilizeaza un tunel electromagnetic.
Conform publicatiei Fast Company, el a descris deja acest concept ca "o combinatie intre un Concorde, un tun electromagnetic (railgun) si un joc de hockey pe perna de aer".
Al cincilea mijloc de transport
"Hyper bucla" va fi de trei-patru ori mai rapida decat un TGV si de doua ori mai rapida decat un avion. Sistemul nu va permite accidente, nu va fi afectat de conditiile meteo si va fi mai ieftin decat orice alt mijloc de transport. De asemenea, Hyperloop poate fi alimentat cu energie solara si chiar va putea genera mai multa energie decat foloseste.
In prezent, calatoria de la Los Angeles la San Francisco dureaza aproximativ 12 ore cu trenul, 8 ore cu masina si circa o ora si jumatate cu avionul. Hyperloop-ul ar urma insa sa parcurga drumul in doar o jumatate de ora. Mai mult, Musk viseaza deja la trasee precum New York-Los Angeles in 45 de minute sau New York-Beijing in 2 ore...
Elon Musk si-a prezentat creatia drept transportul viitorului, "cel de-al cincilea mijloc de transport modern", alaturi de transportul rutier, feroviar, aerian si naval, dar si cel mai rapid, cu viteze mergand de la 1000 la peste 6000 km/h.
Proiecte similare
Conform jurnalistului Jay Yarow, de la Business Insider, performantele anuntate sunt foarte posibile. El reaminteste ca, in 1972, fizicianul RM Salter a redactat un raport de 17 pagini pentru a prezenta un sistem de transport electromagnetic pe care l-a denumit "Very High Speed Transit" sau VHST. Acest concept era bazat pe tuburi sub vid ingropate in sol si care ar fi facut legatura intre Los Angeles si Amarillo, Texas. Salter credea atunci ca stadiul tehnologiei permitea deja sa se conceapa ceva, dar ca acest lucru nu era posibil din cauza problemelor politice insurmontabile.
ET3, o companie din Colorado, lucreaza de asemenea la un sistem de transport de mare viteza, bazat pe un tunel, numit "Evacuated Tube Transport", si care ar urma sa atinga faza de incercari pe un prim prototip la sfarstul acestui an, conform Yahoo!