Huawei a devenit lider mondial pe piata telefoanelor inteligente, in pofida boicotului comercial impus de Statele Unite
Alungat de pe piata americana din pricina suspiciunilor de spionaj si de control ilegal al comunicatiilor, Huawei a devenit, in al doilea trimestru al anului in curs, lider mondial pe piata telefoanelor inteligente. Blocat, boicotat si alungat de pe mai multe piete internationale, producatorul chinez a reusit aceasta performanta concentrandu-se indeosebi asupra imensei piete interne.
Ascensiunea fulguranta a Huawei poate parea surprinzatoare, in contextul in care se gaseste angrenat intr-un razboi comercial dur cu Statele Unite si cu alte tari vestice.
Din 2018 si pana in trimestrul intai al anului curent, lider al industriei producatoare de telefoane inteligente era Samsung.
Cota de piata a sud-coreenilor s-a mentinut constanta in intervalul de timp mentionat - cca 20%, in vreme ce pozitia a doua si-a adjudecat-o Apple, pana la sfarsitul anului trecut (intre 13% din piata in 2018 si 18% in ultimul trimestru al anului trecut).
In primul trimestru al acestui an, Huawei a depasit Apple, iar cotele de piata ale celor trei mari jucatori aratau astfel (ianuarie-martie 2020): Samsung - 20%, Huawei - 17% si Apple - 14%.
La momentul respectiv, Huawei a inregistrat un succes istoric, surclasandu-l pe producatorul american.
Succesul a insemnat, de fapt, o completa schimbare de paradigma in industria producatoare de telefoane inteligente: China a trecut de la statutul de tara-colonie unde marii producatori isi fabricau, pe bani putini, produsele, la acela de producator-vedeta.
Succesul chinezilor i-a iritat in cea mai mare masura pe americani, care au facut publica o lista a companiilor chinezesti care opereaza si pe teritoriul Statelor Unite si care ar colabora cu serviciile secrete si cu armata chineza.
Printre aceste companii se numara, fireste, si Huawei, pe care americanii au acuzat-o ca reprezinta o amenintare la adresa sigurantei lor nationale si ca ar reprezenta varful de lance al spionajului chinez in SUA.
Acum, Huawei, care a stiut sa gestioneze mai bine dificultatile economice generate de pandemie, a luat si fata Samsung.
In al doilea trimestru al anului curent, grupul chinez a vandut 55,8 milioane de telefoane inteligente, cu 5% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce Samsung a vandut 53,7 milioane de unitati, cu 30% mai putin decat in trimestrul al doilea 2019.
In contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, Huawei a stiut sa valorifice potentialul urias al propriei piete, in vreme ce Samsung nu a putut face fata declinului de pe pietele sale traditionale: Brazilia, India si Europa de vest.
Dincolo de abilitatile comerciale de care au dat dovada, chinezii au izbutit sa surmonteze si un foarte mare handicap tehnic, fiind nevoiti sa dezvolte propriul sistem de operare pentru telefoanele mobile dupa ce Statele Unite au interzis exportul catre China al sistemului Android.
Miza majora a razboiului dintre producatorii de telefoane inteligente este cat de mare va fi felia pe care fiecare dintre acestia si-o vor adjudeca dupa implementarea tehnologiei 5G la nivel mondial.
Atitudinea ostila a Statelor Unite fata de Huawei a gasit ecou si in alte tari: Marea Britanie, de pilda, a declarat, la jumatatea lunii iulie, ca nu va utiliza echipamente Huawei cand va dezvolta reteaua 5G. La fel au procedat Australia si Japonia.
Alte tari nu au interzis complet utilizarea echipamentelor Huawei dar au impus restrictii in acest sens in procesul de dezvoltare a propriilor retele 5G.
Deocamdata, in pofida boicotului international, Huawei a devenit, pentru prima oara in istorie, lider mondial pe piata producatorilor de telefoane inteligente.
Jocul continua.
Sursa foto: maxpixel.net