H&M lanseaza manechinul normal
retaileri imbracaminteh&mzaramanechineexcese vs normalitate
In vreme ce liderul mondial al retailerilor de imbracaminte, compania Zara publica rezultate care ii fac sa paleasca pe concurenti, gigantul suedez H&M, numarul doi mondial, marcheaza, cu costuri reduse, o frumoasa lovitura publicitara.
Criticata in ultima vreme de catre expertii din domeniul sanatatii si de catre diverse asociatii pentru folosirea unor manechine (umane) prea slabe, pentru utilizarea abuziva a editarii in Photoshop a fotografiilor din cataloage sau pentru utilizarea de modele excesiv de bronzate, compania H&M pare sa-si fi invatat lectia. Marca suedeza de pret-a-porter a introdus recent in raioanele de lenjerie ale magazinelor sale din Suedia manechine cu proportii apropiate de cele ale clientelor sale.
Solduri inguste, fese bombate, siluete subtiri sau forme planturoase, dar si atitudine, materie si finisaje hyperrealiste, ideea este de a varia – apropiindu-se cat mai mult posibil de realitate - morfologiile modelelor, astfel incat clientele sa se identifice cu ele si tinta sa fie atinsa. Desi proiectul este inca in stadiu de testare, initiativa are deja un puternic ecou pe retelele sociale, iscand entuziasmul publicului feminin, dar si al celui masculin deopotriva.
Datele financiare comunicate pe 14 martie de Inditex, grupul mama al marcii Zara si al consoartelor sale (Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Pull and Bear, Oysho, Uterqüe) sunt de natura sa starneasca invidia competitorilor: un profit net anualizat de 2,4 miliarde euro in 2012 (in crestere cu 22%) si o marja bruta a companiei (rata profitului din vanzari) de 57,9% in ultimul trimestru al anului 2012.
In replica, H&M si-a facut cadou acest buzz publicitar, obtinut cu resurse modeste, ascultand pur si simplu ceea ce vor clientii.