Facebook creste, dar nu creste unde trebuie, si anume pe segmentul utilizatorilor valorosi
facebookinternetsocial mediaretele sociale
In 15 ani de existenta, Facebook, reteaua sociala fondata de Mark Zuckerberg, contabilizeaza, lunar, 2,3 miliarde de utilizatori activi, ceea ce inseamna o treime din populatia planetei, iar istoria companiei create in 2004 a fost caracterizata, in toata aceasta perioada, de o crestere constanta a numarului de utilizatori.
Astazi, insa, cresterea este generata mai ales de tarile emergente. In anul 2018, de pilda, Facebook a castigat 2 milioane de utilizatori zilnici ai retelei in Statele Unite si Canada si 5 milioane in Europa, in vreme ce in zona Asia-Pacific, in acelasi an, cresterea a fost de 78 de milioane de utilizatori zilnici.
Daca in ceea ce priveste cresterea numarului de utilizatori cifrele arata bine, mai putin bine, pentru Facebook, arata repartitia acestora pe regiuni.
Cum veniturile retelei provin, in principal, din publicitate, un utilizator din Statele Unite, de pilda, este mai "valoros" decat unul din Asia sau din Africa.
In trimestrul IV al anului trecut, un utilizator din Statele Unite sau Canada a generat, in medie, pentru Facebook, venituri din publicitate de 30,50 euro, iar in aceeasi perioada de timp un utilizator asiatic a generat venituri de doar 2,59 euro. In Europa, un utilizator "a produs" pentru Facebook 9,61 euro, in vreme ce in afara teritoriilor mentionate a produs doar 1,85 euro.
Asadar, problema actuala cu care se confrunta Facebook (de data aceasta nu ca retea sociala ci ca business) este corelarea cresterii numarului de utilizatori cu capacitatea acestora de a genera venituri.
Conform statista.com, in anul 2018, veniturile totale ale Facebook au fost de aproape 56 de miliarde de dolari (fata de cca 41 de miliarde in 2017). Pentru a intelege mai bine care este ponderea veniturilor din publicitate in total venituri, in 2018 veniturile atrase din alte surse au fost de doar 825 de milioane de dolari.
Sursa foto: pexels.com