Exista afacerea ideala?
Care este afacerea ideala? Daca ati cochetat vreodata cu ideea demararii unui business, cu siguranta v-ati pus si dvs. aceasta intrebare. Si, ca sa raspundeti, ati privit probabil in jur la intreprinzatori de succes, ati analizat diverse francize, ati cerut recomandari de la prieteni, v-ati gandit poate chiar sa identificati o nevoie latenta a oamenilor (cam cum a facut Steve Jobs cu iphone-ul).
Marea problema insa cu aceasta intrebare este ca ea nu are un raspuns clar si concret, care sa fie comunicat direct si care sa starneasca exclamatii unanime de entuziasm.
Nu. Aici raspunsul este propriu si personal si, ca sa-l conturati, trebuie sa o luati putin pe ocolite si sa porniti de la o alta intrebare, una mult mai simpla:
ce va place cel mai mult sa faceti?
Mai exact, ce va pasioneaza? Ce ati face zi de zi, cu placere, de-abia asteptand dimineata urmatoare pentru a o lua de la capat?
Si atunci cand dati raspunsul, cautati sa nu va ganditi la bani sau la slujba dvs. actuala. Presupuneti ca nu aveti grija banilor si niciun fel de alte constrangeri. Incercati, pur si simplu, sa identificati ocupatia ideala pentru dvs.
Ati identificat-o? Perfect. Acum introduceti in ecuatie si problema banilor: exista vreo posibilitate sa si castigati bani cu activitatea respectiva?
Daca da, felicitari! Ati aflat care e afacerea ideala pentru dvs. Stiti acum incotro e cel mai bine sa va indreptati atentia si eforturile. Si, poate nu realizati, dar tocmai ati facut un pas imens. Fara nicio exagerare.
De obicei, oamenii judeca afacerea ideala in temeni de
castig potential (sa fie cat mai mare),
investitie initiala (sa fie cat mai mica) si
probleme de rezolvat (sa fie cat mai putine). Dar nu isi dau seama ca elementul care conteaza cu adevarat si de care depinde pana la urma succesul este altul:
entuziasmul.
Entuziasmul este cel care pune toate energiile in miscare si care scoate la iveala toate talentele, unele chiar nestiute. Cand exista entuziasm, intregul potential al unei persoane este pus la lucru si urmarea directa e ca solutiile vin atunci mult mai natural, aproape de la sine.
Iar problemele inerente unei afaceri – finantare, productie, vanzari etc. – nu mai sunt propriu-zis niste probleme. Ci doar niste chestiuni care fac drumul mai interesant.
Sursa foto: www.pixabay.com