Estimari in e-commerce: vanzarile vor depasi 500 miliarde de euro la nivel european in 2016
e-commercecomert onlinecomert european
Potrivit datelor obtinute pana in acest moment, specialistii estimeaza o crestere cu 12% a sectorului de e-commerce in Europa.
Conform raportului European B2C E-commerce, publicat de catre Asociatia Ecommerce Europe, sectorul online al comertului european va scadea in 2016, comparativ cu anul trecut.
Astfel, veniturile obtinute din e-commerce vor creste cu 12% in 2016, spre deosebire de 13.3 %, in 2015.
Daca anul trecut, veniturile obtinute in sectorul de e-commerce insumau 455.3 miliarde de euro, in 2016 se estimeaza o cifra de peste 500 miliarde de euro la nivel european.
Prin raportare la regiunile europene, se estimeaza ca aproximativ jumatate din aceasta suma va proveni din Europa de Vest. In 2015, tarile din Europa din Est au generat vanzari de 24,5 miliarde de euro, comparativ cu 252.9 miliarde obtinute de statele vestice si au inregistrat cea mai mica rata a cresterii vanzarilor din online.
Aproape 300 de milioane de cumparatori online au cheltuit, fiecare, aproximativ 1,540 de euro anul trecut, pentru online shopping.
Cei mai mari jucatori pe piata europeana de e-commerce raman Marea Britanie, Franta si Germania. In 2015, veniturile generate de aceste 3 state au insumat peste 60% din suma totala.
Marea Britanie este lider pe piata de e-commerce B2C, cu 157,1 miliarde de euro generate. Cel mai mare numar de cumparatori online s-a inregistrat, insa, in Germania.
Statele pentru care se estimeaza cea mai mare crestere pe piata de comert online sunt Ucraina (35%), Turcia (34,9%) si Belgia (34,2%).
Prognoza pentru urmatorii ani indica o crestere continua pentru vanzarile online de bunuri si servicii. Astfel, se estimeaza ca cifra vanzarilor online la nivel european va atinge 598 miliarde de euro in 2017, respectiv 660 miliarde de euro in 2018.
"Astazi, numai 43% din populatia europeana cu varsta de la 15 ani in sus face cumparaturi online si 16% dintre acestia fac cumparaturi in alta tara.
Mai mult, 15% dintre micile companii vand online si mai putin de jumatate dintre acestea vand online dincolo de granite. Potentialul deplin al pietei europene de e-commerce nu a fost inca atins", a declarat Marlene Ham, Secretarul Asociatiei Ecommerce Europe.
Sursa: ecommercenews.eu
Foto: pixabay.com