De ce este SEO important pentru website-ul tau?
seoagentie seoonline
SEO este un mod sustenabil de a-ti promova website-ul si afacerea. Utilizarea SEO pentru a crea o audienta obisnuita si a genera lead-uri consistente este esentiala pentru succesul unui site web.
Cum se face SEO?
Serviciile SEO oferite de
agentiile de marketing digital sunt o combinatie de mai multe strategii, insa putem sa le impartim in trei categorii mai mari:
1. SEO on-page
2. SEO off-page
3. Continut
Din intreg
mixul de marketing, SEO off-page este cel mai greu de realizat corect, deoarece este o combinatie intre continut excelent si skill-uri interpersonale, iar ambele pot sa reprezinte o provocare pentru majoritatea oamenilor.
1. SEO on-page
Prin optimizare SEO on page intelegem practica de optimizare a elementelor unui website pentru a imbunatatii vizibilitatea si rank-ul in rezultatele motoarelor de cautare. Urmatoarele elemente sunt luate in considerare cand facem SEO on-page:
- Eticheta de titlu
- Meta Descriere
- Imagine Alt text
- Linkuri interne
- Continut duplicat
- Viteza paginii
- Optimizarea ratei de conversie
- Domenii
- URL-uri
- Redirectionari
2. SEO off-page
SEO off-page poate sa fie definit prin actiunile luate in afara website-ului propriu pentru a imbunatatii rank-ul in SERP. Optimizarea pentru factorii de ranking include imbunatatirea motorului de cautare si a perceptiei utilizatorilor cu privire la popularitatea, relevanta, increderea si autoritatea unui website.
Urmatoarele elemente sunt luate in considerare cand facem SEO off-page:
- Backlinks
- Marketingul de social media
- Guest Blogging-ul
- Mentiuni de brand
- Marketing de influenta
Dar, de departe, cel mai important element este reprezentat de backlink-uri. Backlink-urile imbraca mai multe forme diferite, dar cele mai relevante trei sunt:
1. Link-uri naturale: o trimitere catre pagina ta deoarece este considerata o sursa relevanta de informatii
2. Link-uri construite manual: a cere clientilor sau influencerilor sa distribuie continutul tau
3. Link-uri autocreate: a adauga o postare pe forum, a unui comentariu cu link catre site-ul tau.
3. Continut
Google a devenit incredibil de eficient in a-si da seama care este un continut original si de inalta calitate si care nu.
Cuvintele cheie si research-ul cuvintelor cheie stau la baza unui continut excelent cu performante bune in SEO. Fiecare regiune are cuvinte cheie si expresii pe care oamenii le folosesc ca sa caute ceea ce au nevoie. Daca iti doresti ca SEO-ul tau sa-ti asigure un rank mai mare, vei avea nevoie sa afli care sunt acelea.
Urmatorul pas va fi sa creezi continut care sa contina acele cuvinte cheie si expresii, care sa fie mai interesant decat continutul altor website-uri concurente.
Acest lucru este mai usor de spus decat de facut, deoarece continutul excelent necesita mai mult timp ca sa fie scris. Mai mult, a angaja un copywriter nu este intotdeauna cea mai buna solutie, pentru ca nu iti va cunoaste la fel de bine afacerea, iar continutul ar putea sa nu fie mereu original.
Google deosebeste continutul original de cel regurgitat, ceea ce face ca originalitatea continutului sa fie extrem de importanta.
Beneficiile performantei SEO pentru website-ul tau
- Costurile pentru SEO sunt mai mici in comparatie cu anunturile platite
Costurile pentru SEO organic sunt relativ mici. In mare parte vei avea nevoie sa investesti mai mult timp in continut de calitate si sa te inarmezi cu multa rabdare. Odata ce te afli in topul rezultatelor organice ale motoarelor de cautare, vei sta linistit si vei privi cum creste generarea traficului pe website, fara a avea nevoie de bugete suplimentare de publicitate, ca si in cazul campaniilor Pay-per-Click.
Problema cu anunturile platite sau publicitatea PPC, cum ar fi Google Ads, este ca imediat ce bugetul se termina, traficul se opreste. SEO este, in esenta, un cadou pe care il primesti constant.
Pe masura ce continutul tau online se maturizeaza, acesta va fi indexat de catre motoarele de cautare, precum Google, iar tu creezi backlink-uri catre paginile tale. De asemenea, oamenii vor distribui linkuri catre continutul tau si website-ul tau castiga autoritate pe acel subiect specific.
Efectul net al acestui lucru este traficul organic generat pe website-ul tau. Acesta este adus de o clasificare mai buna a cuvintelor cheie pentru pagina ta.
- SEO construieste credibilitate & autoritate sporite a brandului
In realitate, multi oameni cred in primul rezultat afisat in urma unei cautarii pe Google. Acestia considera ca firmele care se claseaza bine pe motoarele de cautare precum Google sunt de incredere. Asadar, printr-o
campanie SEO, website-ul tau poate sa devina un brand de incredere.
Google filtreaza continutul web pe baza unor conditii stricte, imbunatatite prin actualizari regulate ale algoritmului. Actualizarile algoritmului definesc cand si unde arata motorul de cautare un site de top. Acest lucru inseamna ca atunci cand efectueaza cautari, utilizatorii primesc cel mai relevant continut. Acesta este motivul pentru care utilizatorii au incredere in rezultatele de top ale Google, si pentru care aceste site-uri au o credibilitate mult mai mare decat site-urile care se situeaza mai jos in rank.
- Website-ul tau are nevoie sa fie organic pe prima pagina Google
Ajungand pe prima pagina a rezultatelor motoarelor de cautare, iti garantezi un flux organic constant de vizitatori si iti stabilesti brandul ca fiind lider pe domeniul tau.
- Accesul la date iti permite sa valorifici continutul pentru a genera lead-uri organice fara nici un cost
Prin datele analitice a website-ului tau, poti sa vezi ce produse si servicii cauta vizitatorii tai. De asemenea, poti sa vezi termenii de cautare si expresiile pe care le-au folosit ca sa iti gaseasca website-ul tau pe motoarele de cautare. Aceste informatii iti pot arata unde sunt lacunele din continutul tau pentru a-l imbunatatii si a genera mai multe lead-uri.
- Rezultatele bune necesita intretinere minima cand vine vorba de SEO pentru beneficii pe termen lung
In comparatie cu publicitatea platita, efectele SEO sunt de lunga durata si nu inceteaza sa ofere rezultate subit atunci cand se termina bugetul.
Cu exceptia cazurilor in care se folosesc practici Black-hat SEO - tehnici SEO dezaprobate; rezultatele SEO vor fi de lunga durata. Black-hat SEO ar putea sterge website-ul tau de pe Google la urmatoarea actualizare a algoritmului. Asadar, este important sa fii la curent cu cele mai recente informatii de la Google si de la specialistii SEO.
Exista, bineinteles, nevoie de intretinere atunci cand vine vorba de SEO si de pastrarea pozitiei de top in rezultatele motoarelor de cautare. Continutul trebuie actualizat, iar remedierile tehnice ale site-ului si ale SEO trebuie facute periodic.
6. Competitorii tai ar putea deja sa fie dedicatii SEO si sa-i inteleaga beneficiile
Acum ca ai realizat beneficiile si valoarea SEO, e bine sa stii ca multi dintre competitorii tai sunt deja in trenul SEO si profita din plin de beneficiul pe care-l aduce. Asadar, daca acestia se afla deja in rank-urile Google, va trebui sa ii ajungi din urma prin optimizarea website-ului tau pentru cuvintele cheie corecte.
Incepe prin a te concentra pe cuvinte-cheie cu coada lunga care vor atrage volume modeste de trafic pe website-ul tau.
Ganduri finale despre SEO
Luand in considerare toate informatiile de mai sus, daca nu iti optimizezi in mod activ website-ul atat on-page, cat si off-page pentru a functiona bine cu motoarele de cautare, atunci iti limitezi potentialul de performanta al acestuia.
Afacerea ta ar putea beneficia enorm de pe urma unor strategii de SEO organic. Desi reach-ul organic pe platformele digitale, cum ar fi cele sociale si de cautare, ar putea fi in declin, punctele de mai sus demonstreaza ca SEO are mai multe beneficii importante pe termen lung.