Cumparatorii online europeni vor livrare gratuita si metode sigure de plata
e-commercecumparatori onlinecomert onlinelivrare gratuitametode de plata
Cu toate ca profiturile rezultate din e-commerce sunt din ce in ce mai mari, iar numarul cumparatorilor online creste, magazinele traditionale au, inca, avantaje incontestabile. De aceea, tot mai multe studii se axeaza pe cerintele si preferintele cumparatorilor din mediul online, cu scopul atragerii si retinerii acestora pe termen lung.
In primul rand, cercetarile recente arata o crestere a increderii consumatorilor europeni in procesul de achizitie online, precum si o crestere a intentiei de a aloca sume mai mari cumparaturilor online.
Astfel, numarul europenilor care nu au cumparat niciodata online de teama platii online a scazut de la 48% la 14% in ultimii 6 ani. Numarul celor care se tem ca vor primi un prods deteriorat sau necorespunzator a scazut de la 44% la 15%, in aceeasi perioada.
Se mentin, insa, discrepante importante intre prioritatile cumparatorilor si deciziile de business ale companiilor de e-commerce.
Concret, cumparatorii europeni vor, in primul rand, livrare gratuita, in timp ce companiile de comert online se axeaza pe livrarea la timp.
Aproape doua treimi dintre cumparatorii din Germania, Elvetia si Austria doresc livrare gratuita pentru cumparaturile online. In acelasi timp, comerciantii germani si-au stabilit ca obiectiv livrarea in ziua comenzii.
Cumparatorii din Marea Britanie doresc mai multe optiuni de livrare, in timp ce o treime dintre cumparatorii francezi decid sa cumpere online pe baza datei estimative de livrare.
In Rusia si Europa de Est, cumparatorii sunt obisnuiti sa astepte chiar si o saptamana pentru livrarea produselor si sunt dispusi sa accepte acest lucru, cu conditia unei taxe mici sau inexistente de livrare.
Situatia este similara in tarile nordice, unde consumatorii prefera sa astepte mai mult timp produsele conmandate, daca acest lucru inseamna reducerea taxei de livrare.
Asteptarile cumparatorilor europeni legate de comertul online:
- metode sigure de plata: 65%
- produse de calitate: 63%
- preturi mici: 49%
- furnizori de incredere: 44%
- magazine online sigure: 42%
- primirea cat mai rapida a produselor: 41%
- produse originale: 40%
- garantarea protectiei consumatorului: 37%
- oferta variata: 34%
- modalitate simpla de plata: 30%
- produse care nu se gasesc si in magazinele fizice: 22%
- posibilitatea de a cumpara oricand, de oriunde: 19%
- gasirea simpla si rapida a produselor dorite: 17%
Studiile arata, insa, ca 50% dintre europeni vor continua sa cumpere produse din magazinele traditionale, datorita avantajului lor exclusiv: produse care pot fi vazute si atinse. La randul lor, aceste magazine trebuie sa gaseasca metode de a adapta principalele atribute ale comertului online: viteza si varietatea.
Sursa: ecommercenews.eu
Foto: pixabay.com