Consumul produselor de lux va inregistra o crestere semnificativa pana la orizontul anului 2025
produse de luxcomertcumparaturishopping
Recent, compania americana de consultanta in management Bain & Company, in colaborare cu Fundatia Altagamma (o asociatie a profesionistilor din industriile de lux) a dat publicitatii rezultatele unui studiu referitor la tendintele de consum pentru produsele de lux, pana in anul 2025.
Pe plan mondial, piata bunurilor, produselor si a serviciilor de lux a atins, in 2018, 1.200 de miliarde de euro. Cea mai mare crestere s-a integistrat in categoria bunurilor de lux de uz personal – 260 miliarde de euro in 2018, in crestere cu 6% fata de anul anterior.
Conform studiului, in 2025, consumul de bunuri de lux de uz personal va depasi pragul de 350 de miliarde de euro.
Pe piata mondiala a acestei categorii de bunuri, produse si servicii se inregistreaza urmatoarele tendinte:
In anul 2025, chinezii vor reprezenta 45% din consumatorii de pe piata de lux, fata de 33%, cat reprezinta in prezent, si vor putea achizitiona majoritatea produselor cu pricina din China.
Comertul online va reprezenta 25% din comertul cu produse de lux, fata de 10%, cat a fost in 2018.
Reducerea traficului in buticurile de lux, reducere datorata extinderii comertului online, va duce la re-inventarea magazinelor, care se vor transforma din puncte de vanzare, cum sunt in prezent, in spatii de intalnire a consumatorilor si a producatorilor din piata.
Politicile de marketing aplicate in ultimii ani au avut efectul scontat, astfel incat consumatorii tineri, pana in 30 de ani, vor fi motorul principal al cresterii consumului de produse de lux. In 2025, se estimeaza ca 55% dintre consumatorii produselor de lux vor face parte din aceasta categorie de varsta.
Pentru a avea success, producatorii din industria de lux vor trebui sa tina din ce in ce mai mult seama de specificul cultural si chiar etnic al pietelor pe care functioneaza.
Cresterea cifrei de afaceri din industria de lux va fi insotita si de o crestere a profitabilitatii acesteia.
Chiar daca tendintele pe piata produselor de lux sunt pozitive, de acestea vor profita si vor beneficia doar brandurile care vor sti sa se adapteze noilor tendinte si schimbarilor intervenite pe piete.
In viitor, stabilitatea si succesul unui brand de lux nu vor mai fi date doar de notorietatea istorica a acestuia, ci de puterea sa de adaptare si, cand consumatorii o vor cere, de a se reinventeze.
Sursa foto: pexels.com