Confortul in spatiile de lucru, factor determinant pentru reintoarcerea angajatilor la birou

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Confortul in spatiile de lucru, factor determinant pentru reintoarcerea angajatilor la birou
Confortul in spatiile de lucru, factor determinant pentru reintoarcerea angajatilor la birou
de Redactia Manager la 31 Aug. 2022
Urmareste-ne pe Google News
spatii de lucruviata profesionalabirou

Criza sanitara a obligat companiile sa-si adapteze spontan strategiile de business la un climat de afaceri caracterizat prin incertitudine si ambiguitate. Antreprenorii au fost nevoiti sa asimileze rapid noile cerinte impuse pe piata muncii, un mediu care a rezervat o multime de surprize pentru manageri.
 

In primul rand, reactia in lant a schimbarilor provocate de episodul pandemic a generat o mica revolutie in sectorul de business, intrucat balanta puterii dintre angajat si angajator si-a modificat punctul de echilibru. Forta de munca a inceput sa-si constientizeze rolul esential in buna functionare a unei companii, in vreme ce angajatorii au initiat experimentarea sistemelor de munca hibrid si remote.
 
Pe fondul flexibilitatii si al mobilitatii, munca remote a inceput sa fie apreciata de catre persoanele angajate, deoarece le-a dat posibilitatea de a pastra un echilibru intre viata personala si cea profesionala, in timp ce isi rezolvau activitatile de birou si aveau la dispozitie timp liber. Prin urmare, tinerele talente mizeaza pe conservarea beneficiilor dobandite in urma pandemiei.
 
In acelasi plan, dilema companiilor consta in gasirea unor idei eficiente, capabile sa le arate angajatilor ca intoarcerea in format fizic la birou reprezinta varianta unui viitor mai bun. Oamenii talentati prefera sa-si evalueze analitic optiunile pana sa ia hotararea finala in ceea ce priveste acceptarea unui nou job. 
 
Tendintele actuale de lucru releva o competitivitate acerba pe piata muncii, unde sapte companii din zece intampina dificultati in atragerea si mentinerea interesului tinerelor talente, conform unui sondaj Manpower din 2021. Astfel, antreprenorii iau in calcul sporirea confortului angajatilor prin reinterpretarea conceptului de birou clasic, pornind de la spatiul in sine si pana la cele din apropierea centrelor de business.

Protectia sanitara in spatiile de lucru
 
In contextul unei perioade dominate de indoiala, provocata de amenintarea patogena, administratorii si proprietarii cladirilor de birouri au fost pusi in fata unei provocari ce implica implementarea unei strategii inovatoare pentru amenajarea si organizarea spatiilor de lucru. 
 
Siguranta si protectia sanitara au devenit doua elemente necesare pentru bunastarea persoanelor talentate care s-au confruntat cu sentimente de stres si anxietate, aspecte ce au influentat in mod negativ productivitatea.
 
Gestionarea unei echipe in timpul pandemiei a evidentiat importanta comunicarii dintre cele doua tabere, precum si implementarea sistemelor de lucru de la distanta. Din necesitatea de a pastra coeziunea in cadrul companiei, antreprenorii au datoria de a seta un exemplu personal in randul angajatilor, asigurandu-i ca lucrurile se vor rezolva in cele din urma.
 
Un lider onest si de incredere pretuieste valoarea fortei de munca ce isi desfasoara activitatea zilnica in cadrul unei intreprinderi. Asadar, amenajarea unor spatii de lucru productive prin securitate sanitara reprezinta o masura vitala. Drept urmare, tinerele talente vor fi atrase de ideea unui birou sustenabil, unde intreaga echipa poate lucra in siguranta si poate relationa in orice moment.
 
Un exemplu relevant in acest context este dezvoltarea IMMUNE Building Standard™, o certificare inovatoare ce pune la dispozitia managerilor si proprietarilor cladirilor de birouri peste 135 de masuri sanitare, de inginerie, arhitecturale si operationale. Alaturi de experti in sanatate, tehnologie, arhitectura, constructii, inginerie si facility management, antreprenorul Liviu Tudor a conceput IMMUNE Building Standard™, cu scopul de a le oferi antreprenorilor instrumentele eficace in monitorizarea si ajustarea spatiilor, in vederea asigurarii sanatatii spatiilor interioare.

Facilitati interactive si relaxante la job

Termenul de co-living incepe sa prinda contur, sustinut vehement de ideea de flexibilitate construita in jurul sistemului de munca remote. In perioada post-pandemie, viitorul vietii la birou a capatat o noua insemnatate, intrucat este pregatit sa raspunda concret la cerintele angajatilor in ceea ce priveste diversitatea spatiilor de recreere si divertisment din jurul birourilor.
 
Ideea de co-living pune la dispozitia oamenilor accesul la o serie de facilitati dezvoltate in proximitatea spatiului de lucru, un loc in care oamenii fac parte dintr-o comunitate unita, cu valori comune. Astfel, experienta gasirii unui spatiu pentru cazare in cazul tinerelor talente care se stabilesc intr-un alt oras, cu ocazia unei delegatii in interes profesional, devine placuta si usor de indeplinit.
 
In egala masura, tinerii care planuiesc sa-si intemeieze o familie, insa nu vor sa renunte la jobul actual, pot gasi utilitatea unor facilitati precum scoli sau gradinite in apropierea biroului. Sustinand acelasi demers, oamenii au nevoie de interactiune fizica si relaxare pentru a-si mentine sanatatea mintala si bunastarea, lucru ce poate fi posibil prin zone de recreere si refugiu, departe de zgomotele suparatoare ale orasului.

Natura in spatiile de birouri

Pe masura ce lucrurile evolueaza in sectorul de afaceri, sustenabilitatea isi modifica statutul gradual. De la un subiect abordat intr-o proportie neinsemnata, problema legata de sanatatea mediului inconjurator se transforma intr-o prioritate. 
 
Existenta unor spatii verzi in jurul cladirilor de birouri aduce o serie de beneficii si avantaje, de care atat angajatii, cat si planeta vor profita. Pe termen lung, zonele verzi reduc valoarea emisiilor de carbon, aspect ce contribuie la imbunatatirea calitatii mediului de lucru pentru angajati. 
 
Aceasta idee este sustinuta si de sondajul efectuat de Genesis Property, care arata ca 77% dintre angajatii romani isi imagineaza ca biroul ideal se afla intr-o zona inconjurata de spatii verzi. Mai mult, aproape 63% dintre acestia sustin ca prezenta unui parc sau a unei zone verzi unde pot lua pauze constituie un beneficiu pe care angajatorul il poate asigura.

Spatiile de lucru in aer liber

In perspectiva, strategia de viitor a companiilor se construieste in jurul fortei de munca, recunoscuta pentru rolul semnificativ pe care il joaca in structura organizationala. In momentul actual, antreprenorii se confrunta cu un deficit considerabil de personal calificat pe piata de munca, intrucat noile talente si-au modificat ordinea prioritatilor.
 
Apreciata pentru abilitatile dezvoltate in domeniul tehnologiei si usurinta in adaptabilitate, generatia Z pune accent pe starea de wellbeing, pastrarea unei vieti echilibrate si existenta timpului liber pentru relaxare. Antreprenorii incearca sa se adapteze regulilor jocului, convertind birourile in ecosisteme ce pun la dispozitie angajatilor facilitati variate.
 
Dincolo de amenajarea unor spatii verzi in jurul cladirilor, oamenii simt nevoia de reconectare sociala cu restul angajatilor, caci relatiile sociale au avut de suferit in timpul pandemiei. Sondajul Genesis Property prezinta interesul crescut pentru intoarcerea la birou: 53.4% dintre angajatii romani sunt de parere ca productivitatea echipei este influentata de calitatea interactiunii cu restul colegilor in afara programului de lucru. 
 
Mai mult, 63% cred ca existenta unor parcuri sau spatii verzi pozitionate in proximitatea cladirilor asigura o buna relationare, in timp ce 90.2% sustin efectul pozitiv al unor facilitati care sa stimuleze angajatii pentru a face activitati de grup sau in aer liber.
 
Un bun exemplu de proiect unde toate elementele mai sus amintite fuzioneaza este YUNITY Park, un nou concept de real estate ce expune tendintele de lucru si de viata urbana ale viitorului. Pe scurt, in cadrul YUNITY Park, talentele se vor bucura de un amfiteatru modern, un centru de conferinte, un food hall, zone dedicate refugiului personal, centre de conferinte si o padure urbana, care se intinde pe o suprafata de 1.000 de metri patrati.
 
Privind dincolo de incertitudinea ultimilor doi ani pandemici, atat angajatii, cat si antreprenorii au fost nevoiti sa se adapteze rapid unui stil de viata si de lucru diferit. Din acest punct de vedere, strategia adoptata de fiecare companie ar trebui sa aiba in prim-plan forta de munca.
 
Sursa foto: Genesis Property
 
 

Ultimele NOUTATI

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Analize

Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?

today20 Dec. 2024
Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024
Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani
Companii

Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani

today20 Dec. 2024
ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?
Financiar-Bancar

ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x