Companiile europene au o prezenta prea slaba pe social media fata de companiile americane
e-commercesocial mediafacebooktwitter
Toate datele indica faptul ca marile companii europene din sectorul de e-commerce sunt mult mai putin active pe canalele de social media, in comparatie cu marile companii americane. Prin urmare, si popularitatea lor inregistreaza procente semnificativ mai mici.
Comerciantii europeni cu cel mai mare numar de like-uri sunt urmatorii:
1. Amazon.com Inc - 16, 68 milioane
2. Inditex Group - 16,32 milioane
3. Burberry Ltd. - 14,78 milioane
4. H&M - 13,74 milioane
5. LVMH - 12,69 milioane
6. Nike Inc. - 12,19 milioane
7. Adidas AG - 10,77 milioane
8. Apple Inc - 8,72 milioane
9. Abercrombie & Fitch Co. - 7,45 milioane
10. Barbie.com - 7,09 milioane
Semnificativ este faptul ca multe dintre companiile incluse in acest top al popularitatii pe Facebook nu se situeaza pe primele pozitii in Topul celor mari companii europene. Burberry, care ocupa a doua pozitie in topul popularitatii, se situeaza pe locul 224 in Top 500, iar Barbie se situeaza pe locul 429.
Discrepanta intre popularitatea online a companiilor americane si a companiilor europene din domeniul comertului online continua sa fie foarte mare.
In medie, o companie americana din Top 500 are aproximativ 1 milion de like-uri pe Facebook, in timp ce o companie europeana din Top 500 are doar jumatate, in jur de 550. 000 de like-uri.
Discrepantele continua si la nivelul activitatii pe canalele de social media a marilor companii. Astfel, din cele 500 de companii americane de top, 496 detin si actualizeaza constant o pagina de Facebook; dintre cele 500 de companii europene de top, doar 468 au o pagina de Facebook.
Pe Twitter si Pinterest, diferentele sunt si mai mari. Astfel, doar 87% dintre marii comercianti europeni interactioneaza cu consumatorii prin tweet-uri, spre deosebire de 97,2% dintre cei americani.
Pinterest este utilizat de numai 39,4% din marile companii europene, in raport cu 78% dintre cele americane.
Interesant este faptul ca popularitatea online in randul companiilor europene pare sa fie asociata cu industria modei. Sase dintre cele mai populare companii europene faca parte din industria modei.
Nu doar pe Facebook, ci si pe Twitter poate fi observat acest fenomen. Marile branduri de imbracaminte si incaltaminte, precum Burberry, H&M si Adidas, sunt printre cele mai populare companii prezente pe Twitter.
Statisticile sunt similare si in privinta videoclipurilor postate de marii comercianti pe Youtube. Giganti americani din sectorul de e-commerce utilizeaza Youtube in strategia de marketing, in proportie de aproape 100%. Companiile similare din Europa folosesc Youtube mult mai putin: doar 7 din 10 astfel de companii posteaza videoclipuri pentru consumatori.
Aceste statistici indica un trend nefavorabil, in contextul in care aproape doua treimi din utilizatorii de Internet din Uniunea Europeana fac cumparaturi online.
Rata cumparatorilor online creste vertiginos, cea mai mare crestere fiind estimata pentru categoriile cu varsta cuprinsa intre 16 si 24 de ani, respectiv 25-54 de ani.
Pe masura ce companiile europene vor acorda o mai mare importanta strategiilor de social media, raspunsul consumatorilor va cres direct proportional, cu rezultate vizibile in procentul vanzarilor.
Sursa: ecommercenews.eu
Foto: pixabay.com