Cerinte legislative importante care trebuie respectate la deschiderea unei afaceri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cerinte legislative importante care trebuie respectate la deschiderea unei afaceri
Cerinte legislative importante care trebuie respectate la deschiderea unei afaceri
de Redactia Manager la 20 Sep. 2024
Urmareste-ne pe Google News

Inainte de a te bucura de statutul de antreprenor, trebuie sa treci de un prag administrativ, care iti va dicta bunul mers al afacerii tale. Fara respectarea unor cerinte administrative, nu vei putea porni afacerea, indiferent de domeniul de activitate si marimea acesteia. Descopera care sunt aceste cerinte si cum le poti pune in aplicare. 

 

Alegerea formei juridice a afacerii

Inainte de a pune afacerea pe picioare, gandeste-te si in ce forma juridica doresti sa o incadrezi. Cele mai comune optiuni sunt urmatoarele:


  • Persona Fizica Autorizata (PFA): ideala pentru afacerile mici, daca iti doresti sa fii responsabil pentru fiecare actiune;
  • Intreprindere individuala: este similara cu PFA, dar diferenta este ca permite desfasurarea mai multor activitati;
  • Societate cu raspundere limitata (SRL): este cea mai populara forma pentru afaceri mici si mijlocii si iti ofera protectie juridica pentru separarea patrimoniului personal de cel al firmei;
  • Societate pe actiuni (SA): potrivita pentru afaceri mari, cu posibilitatea atragerii de investitori prin emiterea de actiuni. 

Astfel, de indata ce te-ai decis ce bunuri doresti sa comercializezi si cat de mare iti doresti sa fie afacerea ta, alege una dintre formele juridice de mai sus si respecta pasii necesari infiintarii firmei. 

Asigura-te ca ai toate instrumentele necesare

Inca un lucru la care trebuie sa fii atent este sa detii toate instrumentele necesare. Si aici amintim de casa marcat. Aceasta este diferita in functie de specificul afacerii si legislatia in vigoare, dupa cum urmeaza:


  • pentru magazine mici, o casa de marcat cu functii de baza;
  • restaurantele si cafenelele au nevoie de o casa de marcat care sa permita gestionarea comenzilor, facturarea si monitorizarea stocurilor;
  • pentru magazinele mari, sunt necesare casele de marcat cu dimensiuni mari, integrate cu un sistem ERP sau POS, care te vor ajuta sa gestionezi stocurile si vanzarile;
  • cand ai un volum mare de vanzari, sunt esentiale cele capabile sa gestioneze tranzactii simultan, fara intarzieri. 

Obtinerea autorizatiilor si a avizelor specifice

Sa nu uitam de autorizatiile si avizele specifice, fara de care nu ai drept de functionare. Ele difera in functie de domeniul de activitate, insa cele mai comune sunt urmatoarele:


  • autorizatia de functionare de la primaria locala;
  • avizul sanitar de la Directia de Sanatate Publica;
  • autorizatii de mediu de la agentia pentru protectia mediului, in cazul in care activitatea desfasurata are un impact asupra mediului;
  • avizul ISU pentru respectarea normelor de siguranta la incendiu, in special pentru activitati care implica spatii publice sau comerciale.

Respectarea legislatiei si a securitatii in munca

Daca intentionezi sa iti incadrezi afacerea intr-o societate pe actiuni, atunci trebuie sa respecti legislatia muncii in vigoare. Sunt cateva aspecte de urmarit si intocmit, dupa cum urmeaza:


  • intocmirea contractelor individuale de munca si inregistrarea acestora in Registrul general de evidenta a salariatilor;
  • respectarea legislatiei privind securitatea si sanatatea in munca: instruirea angajatilor, evaluarea riscurilor si implementarea masurilor necesare pentru protectia acestora;
  • plata contributiilor sociale si a altor taxe salariale: asigura-te ca vei plati la timp contributiile la asigurarile de sanatate, cele sociale si alte taxe obligatorii. 

Protectia datelor cu caracter personal

Cand afacerea ta prelucreaza date cu caracter personal, ale clientilor si, implicit, ale angajatilor, trebuie respectat Regulamentul privind protectia datelor (GDPR). Acest lucru presupune:


  • Implementarea masurilor de securitate pentru protectia datelor;
  • Informarea persoanelor despre modul in care sunt prelucrate datele;
  • Obtinerea consimtamantului acolo unde este necesar si respectarea drepturilor persoanelor vizate. 

Nu in ultimul rand, la acest capitol ai nevoie si de revizuiri constante ale politicilor si procedurilor de protectie a datelor, pentru a te asigura ca sunt actualizate si conforme cu modificarile legislative si tehnologiile emergente. 


Asadar, acestea sunt doar unele dintre cerintele legislative importante care stau la baza inceperii unei afaceri. Chiar daca pare un drum legislativ cu multe cerinte de bifat, sunt importante pentru bunul mers al lucrurilor. Informeaza-te si implementeaza-le inca de cand ti-a aparut ideea de antreprenoriat. 


Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025
Tehnologie

ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025

today16 Apr. 2025
De ce sa alegi pompele de caldura pentru racirea unui spatiu?
Casa si gradina

De ce sa alegi pompele de caldura pentru racirea unui spatiu?

today16 Apr. 2025
Top 5 sfaturi cand te muti intr-o casa noua
Casa si gradina

Top 5 sfaturi cand te muti intr-o casa noua

today16 Apr. 2025
Cum iti construiesti o rutina de dimineata care iti creste productivitatea
Life Style

Cum iti construiesti o rutina de dimineata care iti creste productivitatea

today16 Apr. 2025
Cum sa-i oferi casei tale un vibe nou cu un buget redus
Casa si gradina

Cum sa-i oferi casei tale un vibe nou cu un buget redus

today16 Apr. 2025
Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea
Companii

Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea

today16 Apr. 2025
Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta
Economie

Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta

today16 Apr. 2025
Cat te costa sa incepi o afacere cu produse handmade in 2025
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cat te costa sa incepi o afacere cu produse handmade in 2025

today16 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x