Argumentul de vanzare decisiv al gadget-urilor viitorului
gadgetvanzarediscretiepoluare sonoraoportunitati de afaceri
Poluarea sonora costa Europa 30,8 miliarde de dolari (circa 23 de miliarde de euro) pe an. Ea creste presiunea arteriala, reduce durata de viata a adultilor cu o zi in fiecare an, face sa scada productivitatea muncii la birou cu 66%, iar in scoli impiedica invatarea si concentrarea. Ca orice situatie dramatica, ea poate reprezenta insa o oportunitate de afaceri pentru cine are "urechi de auzit".
Asistam azi la o explozie a vanzarilor de casti audio, dar si la dezvoltarea unei pasiuni inedite pentru tot ceea ce este silentios: instrumente muzicale silentioase, masini silentioase, climatizoare discrete, ceasuri desteptatoare fara alarma, porti nesonorizate sau chiar fierastraie silentioase.
Conform unor studii americane, viata citadina are o reala tendinta sa inebuneasca oamenii. In spitalele psihiatrice sunt mult mai multi pacientii care provin din orase, decat cei din mediul rural. Cercetatorii arata ca zgomotul si stresul pe care acesta il provoaca ar fi responsabile de aceasta situatie. In mod ciudat, zgomotul afecteaza mai mult persoanele care sufera deja de probleme auditive decat pe cele care nu sufera de asa ceva. O data cu imbatranirea populatiei si dezvoltarea urbanizarii, piata aparatelor silentioase are deci un viitor promitator.
In Marea Britanie, "Noise Abatement Society" (Societatea pentru Reducerea Zgomotului), un grup de activisti care "combate zgomotele antisociale", a creat de curand un nou label, "Quiet Mark" (Marca Silentioasa). Aceasta certificare este decernata produselor pentru care sunetul a fost o preocupare importanta in momentul proiectarii lor.
Linistea este pe cale sa devina argumentul de vanzare numarul 1 pentru produsele viitorului.
Sursa: Express.be