Angajatorii cauta pe social media date despre potentialii angajati
resurse umaneretele socialerecrutarestudiustepstone
Pe retelele sociale, expunem aspecte din viata noastra in atentia celor apropiati. Atentie, insa: aproape trei sferturi din recrutori (73%, mai exact) afirma ca apeleaza la social media pentru a cauta informatii complementare privind un candidat la un post. Pentru jumatate din ei, aici se confirma imaginea pozitiva pe care a lasat-o candidatul. Dar un sfert din angajatori gasesc in social media motive pentru respingerea unei candidaturi. Aceste aspecte reies dintr-un studiu pe care compania StepStone l-a realizat pe un esantion de 17.330 de persoane care isi cauta un loc de munca si 1.470 de angajatori din 8 tari europene.
Studiul arata clar ca persoanele care aplica pentru un loc de munca trebuie sa fie constiente de consecintele potentiale ale comportamentului lor online. Continutul postarilor pe retelele sociale poate face sa creasca sau sa confirme interesul angajatorului, dar poate de asemenea sa creasca riscul de respingere.
Top 5 influente negative
Cele 5 tipuri de postari care au influente negative asupra deciziei de recrutare sunt urmatoarele (in ordinea importantei):
- Fotografii nepotrivite.
- Comentarii deplasate.
- Calificarile indicate in profil nu se potrivesc cu cele mentionate in CV.
- Candidatul dovedeste slabe aptitudini de comunicare (limba, greseli).
- Candidatul il denigreaza sau il critica pe fostul angajator.
Preocuparea pentru imaginea online
Studiul a mai evidentiat ca doua treimi din cei aflati in cautarea unui loc de munca stiu ca intreprinderile angajatoare le vor consulta profilul de pe retelele sociale, dar numai o treime isi adapteaza postarile in consecinta.
23% din candidatii la un loc de munca nu stiu totusi cum sa-si protejeze informatiile de eventuale priviri indiscrete pe retelele sociale prin modificarea parametrilor de confidentialitate. Mai rau, 37% dintre ei nu s-au preocupat niciodata sa-si controleze propria imagine online.
Despre StepStone
Infiintata in 1996, compania StepStone este unul dintre liderii europeni ai recrutarii online. Site-urile sale de joburi, prezente in mai multe tari, genereaza 25 de milioane de vizite si propun peste 260.000 de oferte de locuri de munca lunar. StepStone este operationala in 9 tari europene: Austria, Belgia, Danemarca, Franta, Germania, Luxemburg, Marea Britanie, Olanda si Suedia. Peste 49.500 de companii, intre care PSA Peugeot Citroën, KFC, Siemens si Deloitte au apelat la StepStone pentru recrutarea de angajati si de cadre calificate.
Din noiembrie 2009, StepStone este o filiala in proprietatea exclusiva a grupului german Axel Springer AG.