Afaceri care pot fi demarate cu investitii modeste. Decoratiuni pe suprafete din sticla
Este vorba despre transpunerea unui desen, a unei sigle sau a unui nume pe suprafata unui obiect din sticla, prin matuire. Un trandafir in coltul oglinzii din hol, numele copilului pe paharul din care-si bea zilnic laptele, sigla firmei pe sticlele de vin date cadou clientilor de Sarbatori, un motiv floral pe geamul masutei de cafea din sufragerie etc. – iata doar cateva exemple de potentiale comenzi. Rezulta astfel niste obiecte personalizate si, deci, foarte atractive pentru clienti.
Tehnica de lucru presupune o corodare controlata a suprafetei sticlei cu ajutorul unei paste sau solutii lichide, disponibile pe orice site de crafting. Lasata timp de 15 minute in contact cu sticla, aceasta substanta “roade” suprafata pe o adancime oarecare – foarte mica de altfel, dar suficienta pentru a matui portiunea respectiva.
Concret, sa presupunem ca doriti sa transpuneti numele si sigla unei companii pe usa din sticla de la intrarea in sediu. Primul pas este sa realizati un sablon, decupand numele si sigla in cauza dintr-o folie speciala, prevazuta pe una dintre fete cu un strat de adeziv.
Lipiti apoi acest sablon pe usa, in pozitia dorita, si aplicati peste el pasta speciala, rapid si uniform, cu ajutorul unei raclete (nu folositi niciodata o perie, altfel decoratiunea va iesi cu striatii). Dupa 15 minute indepartati pasta cu aceeasi racleta, dezlipiti sablonul, spalati suprafata usii cu apa si uscati-o apoi prin tamponare cu un prosop. Admirati, impreuna cu clientul, rezultatul: numele si sigla au iesit perfect.
Procedeul poate avea loc si pe negativ, in sensul ca decoratiunea sa ramana transparenta si restul suprafetei sa fie matuit. Acest rezultat se obtine prin scufundarea obiectului intr-o baie de solutie din aceeasi gama (glass etching), dupa ce in prealabil suprafata viitoarei decoratiuni a fost acoperita cu decupaje realizate din aceeasi folie ca mai sus. Evident, tehnica este aplicabila doar in cazul obiectelor de dimensiuni mici, gen sticlute de parfum, de exemplu.
Afacerea se poate demara
cu cateva sute de euro
Principala investitie in aceasta afacere o constituie substanta coroziva, atat in varianta pasta, cat si in varianta lichida. Un recipient de 50 ml costa in jur de 8 euro, iar un mic stoc in valoare de 150-200 euro este suficient pentru a demara activitatea, cu atat mai mult cu cat aceasta substanta este reutilizabila.
Cu alte cuvinte, cand indepartati pasta de pe obiectul din sticla, dupa trecerea celor 15 minute, nu o aruncati, ci o depozitati la loc in recipient, pentru a o folosi la urmatoarea matuire. Bineinteles, nu veti putea sa recuperati toata cantitatea folosita, dar important este ca ceea ce reusiti sa recuperati este 100% functional.
Pe post de material pentru sabloane merge foarte bine folia autoadeziva folosita in cazul inscriptionarilor publicitare. Decuparea ei dupa modelul decoratiunii o puteti face manual, cu ajutorul unui cutter (cutitas) obisnuit de birou. Aceasta este varianta cea mai putin costisitoare, dar ea necesita o indemanare deosebita din partea dvs., mai ales daca modelul are detalii de finete.
A doua varianta presupune sa taiati folia cu un cutter-plotter. Acest echipament costa cateva sute de euro, dar el nu va este neaparat necesar, puteti comanda sablonul la un atelier specializat pe materiale publicitare.
Foarte important este ca spatiul de lucru poate fi la dvs. acasa – o camera obisnuita, dar foarte bine ventilata. Pasta folosita este o substanta periculoasa (din moment ce poate sa corodeze sticla) si nu trebuie sa va aflati in apropierea ei decat strict atat cat este necesar. Obligatoriu, pastrati toate recipientele sub cheie, pentru a le feri de curiozitatea copiilor sau chiar a altor adulti, care nu stiu ca se expun unui risc.
Conditiile de lucru odata asigurate, nu trebuie decat sa porniti in cautarea clientilor.
Cine sunt clientii?
Clientii pot fi atat persoane fizice, cat si firme. Persoanele fizice au comenzi punctuale (un singur obiect de decorat), de aceea este mult mai avantajos sa vizati firmele care pot lansa comenzi generoase, indiferent ca e vorba de obiecte promotionale de dimensiuni mai reduse (brelocuri din sticla, de exemplu) sau de cadouri mai consistente trimise clientilor fideli (un set de pahare sau o sticla de vin).
Ca sa obtineti comenzi de la firme nu trebuie sa mergeti din poarta in poarta – este suficient sa contactati agentiile de publicitate si sa faceti o prezentare a serviciului pe care il oferiti. Motivul e simplu: fiecare agentie are deja relatii de afaceri cu cateva zeci de firme si le poate propune acestora oferta dvs. impuscati astfel dintr-un foc o multime de potentiali clienti.
Obligatorie insa este si o pagina web. A putea directiona o persoana potential interesata catre un site cu informatii complete si plin de imagini sugestive inseamna nu numai sanse mai mari de a obtine o comanda, ci si o economie importanta de timp.
Cat despre profitabilitate, lucrurile se prezinta extrem de bine: o decoratiune de 10 x 10 cm va costa in jur de 2 euro (pasta consumata), in timp ce dvs. ii puteti cere fara probleme clientului 30 de euro.
Sursa foto: www.pixabay.com