4 avantaje ale sistemului de organizare flat si cum il integrezi in compania ta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 avantaje ale sistemului de organizare flat si cum il integrezi in compania ta
4 avantaje ale sistemului de organizare flat si cum il integrezi in compania ta
de Redactia Manager la 08 Mar. 2024
Urmareste-ne pe Google News
leadershipdezvoltare profesionala

Sistemele traditionale de organizare a unui business sunt caracterizate de o ierarhie stricta in care informatia si procesul decizional pot fi incetinite de numeroasele niveluri de aprobare cunoscute si sub denumirea de „micromanagement”. 



Acest lucru nu afecteaza numai performanta afacerii, ci si productivitatea si bunastarea angajatilor. Conform unui studiu efectuat pe acest subiect de o platforma internationala de recrutare, 46% dintre angajati sustin ca micromanagementul se numara printre principalele motive pentru care ar demisiona.


Pentru a evita consecintele negative ale sistemului traditional de organizare in businessul tau, poti implementa un sistem de organizare flat. Iata ce avantaje are.


1. Cresterea eficientei si productivitatii
 

Din cauza numeroaselor niveluri de aprobare, un business care functioneaza dupa stilul traditional de organizare intampina de cele mai multe ori obstacole in dezvoltare.


Pentru a accelera cresterea eficientei si productivitatii, ca antreprenor, poti sa iei in considerare implementarea unei solutii opuse sistemului traditional de organizare ierarhica, si anume integrarea sistemului de organizare flat. Iata, concret, ce solutii poti implementa in acest sens:

  • Stabileste clar rolurile fiecarui angajat din companie si investeste in training personalizat pentru a te asigura ca fiecare detine competentele si abilitatile necesare pentru a-si indeplini eficient responsabilitatile.
  • Incurajeaza interactiunea intre angajati si munca in echipa. Pentru a face asta, poti sa investesti in spatii de lucru moderne, cu birouri open space si tehnologie avansata, precum platformele de colaborare online si aplicatiile de gestionare a proiectelor care sa optimizeze fluxurile de lucru.
  • Promoveaza o cultura a feedbackului si a imbunatatirii continue prin care angajatii sa ofere sugestii pentru optimizarea proceselor si, implicit, imbunatatirea performantei organizationale.

Integrarea acestor solutii in businessul tau nu presupune numai alocarea unui timp suficient pentru implementare, ci si un buget, uneori consistent, care sa asigure succesul in tranzitia catre un sistem de organizare flat.


Daca ai cel putin 12 luni de activitate, poti sa apelezi la un credit pentru companii de la o institutie financiara nebancara (IFN), care sa-ti asigure resursele financiare de care ai nevoie pentru implementarea sistemului de organizare flat sau pentru orice alte cheltuieli legate de business. 

  • Poti obtine pana la 1.000.000 RON cu o perioada de rambursare de pana la 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt si 60 de luni pentru investitii. 
  • Imprumutul de pana in 100.000 RON il poti obtine 100% online, in timp ce pentru creditele care depasesc aceasta suma, vei primi sprijin din partea unui consultant.
  • Daca ai nevoie de un imprumut si mai mic, de pana in 35.000 RON, il poti obtine tot online, cu ajutorul unui singur document: extrasul de cont. 
  • Dobanda este variabila, in functie de valoarea ROBOR la 6 luni, iar daca intr-o luna nu poti sa platesti rata din cauza unui eveniment neprevazut, poti sa amani rambursarea cu 30 de zile, o singura data pe durata creditului, daca ai un comportament bun de plata.

2. Simplificarea structurii organizatorice
 

Pe langa cresterea eficientei si productivitatii, prin implementarea acestui sistem modern de organizare elimini micromanagementul si astfel scapi de barierele impuse de structura ierarhica. In acest mod, comunicarea la nivel organizational va fi mai fluida, iar angajatii, simtindu-se egali, vor fi mai motivati sa-si asume responsabilitati complexe care sa contribuie la succesul afacerii.


Un lucru important de avut in vedere aici este eliminarea micromanagementului fara a afecta productivitatea angajatilor. Iata cum poti face asta:

  • Simplifica procesele si procedurile existente pentru a reduce redundantele si a optimiza, pe cat posibil, fluxul de lucru.
  • Permite-le tuturor angajatilor sa se concentreze pe activitati cu valoare adaugata, care necesita gandire analitica si punerea in practica a cunostintelor fiecaruia.
  • Evalueaza periodic impactul schimbarilor asupra eficientei si productivitatii organizationale prin urmarirea unor indicatori de performanta precum: timpul de luare a deciziilor, randamentul proiectelor si rata de retentie a angajatilor.

3. Mai multa autonomie individuala
 

Odata cu implicarea angajatilor in activitati complexe, este esential, intr-un sistem de organizare flat, sa le acorzi si un grad mai mare de libertate si flexibilitate in ceea ce priveste desfasurarea activitatilor zilnice. 


Mai exact, acestia trebuie motivati sa ia decizii in mod independent, fara sa astepte aprobarea unui manager. Insa, pentru ca deciziile sa fie responsabile si sa contribuie in mod real la dezvoltarea companiei, este important sa acorzi atentie dezvoltarii profesionale a angajatilor tai. 


Investitiile in programe de coaching si formare profesionala pot juca un rol important aici. Cu ajutorul lor, angajatii pot invata cum sa analizeze situatiile din mai multe perspective, sa evalueze optiunile disponibile si sa identifice cele mai avantajoase solutii pentru companie.
 

4. Adaptabilitatea mai usoara la tendintele pietei
 

Deciziile pot fi luate mai rapid intr-un sistem de organizare flat, iar acest lucru permite companiei sa reactioneze rapid la modificarile pietei si sa adopte strategii care sa preintampine aceste schimbari intr-un timp record. De exemplu, daca in urma unei cercetari de piata observi o cerere crescuta a consumatorilor pentru un anumit produs, poti sa iti redirectionezi productia interna spre realizarea acelui produs la un volum mai mare decat cel estimat initial. 


De asemenea, urmarind tendintele in ceea ce priveste preferintele si nevoile consumatorilor, ai posibilitatea de a implementa idei inovatoare care sa te pozitioneze pe primele locuri pe piata, inaintea competitorilor tai.


Totusi, pentru a face toate acestea, este important sa investesti constant in studii de piata si in monitorizarea mediului de afaceri pentru a detine toate informatiile de care ai nevoie pentru dezvoltare.


Concluzionand, in fata provocarilor de business contemporane, sistemele traditionale de organizare ierarhica devin tot mai putin eficiente deoarece au anumite limitari care impiedica adaptabilitatea rapida si inovatia atat de necesare intr-un mediu aflat intr-o continua schimbare. Implementeaza un sistem de organizare flat si bucura-te de avantajele sale pe termen lung.


Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus

today13 Ian. 2025
Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv
Life Style

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv

today13 Ian. 2025
Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025
Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare
Financiar-Bancar

Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x