Principala preocupare a romanilor interesati sa-si dezvolte cunostintele financiare este economisirea
economisire romangfkprovident financial
Un studiu realizat de GfK la initiativa International Personal Finance, grupul din care face parte Provident Romania, arata ca
55% dintre clientii institutiilor financiare nebancare din Romania sunt chibzuiti cu cheltuielile zilnice si aproape 7 din 10 sustin ca dezvoltarea cunostintelor financiare ar contribui la o mai buna gestionare a bugetului de familie si planificare financiara pe termen lung.
Cercetarea a fost realizata pe un esantion total de 8.040 de clienti din cele opt tari in care este prezent grupul britanic, dintre care 1.034 de clienti din Romania.
Economisirea pe termen lung este principala preocupare a respondentilor romani atunci cand cauta sa obtina informatii financiare.
Peste 30% dintre participantii la sondaj din Romania considera ca un nivel mai ridicat de educatie financiara i-ar putea ajuta sa-si creasca economiile, in timp ce aproximativ un sfert spun ca ar putea sa-si gestioneze astfel mai bine cheltuielile zilnice si bugetul lunar de familie.
Totodata, 21% sunt interesati sa-si dezvolte cunostintele financiare pentru a putea realiza investitii pe termen lung, la bursa sau in imobiliare.
In prezent, 3 din 10 respondenti spun ca reusesc sa faca economii cu regularitate pentru viitorul lor si al familiei lor.
Dintre acestia, mai mult de jumatate pun bani deoparte pentru pensii private, 10% au economii la banca si 6% au realizat investitii pe termen lung cu scopul de a economisi.
"Romanii si-au schimbat obiceiurile financiare in ultimii ani, devenind tot mai atenti cu cheltuielile zilnice si mai interesati sa-si optimizeze finantele personale pentru a economisi si investi pentru viitor.
Mai mult, observam ca educatia financiara a devenit o prioritate, ceea ce reconfirma strategia noastra de a sustine, inca din 2008, programe ample menite sa imbunatateasca nivelul de cunostinte de gestionare si planificare a bugetului", a declarat Viktor Boczan, directorul general al Provident Financial Romania.
Compania sustine platforma de educatie financiara si antreprenoriala SigurantaFinanciara.ro, lansata in 2013 pentru a oferi romanilor informatii relevante explicate pe intelesul tuturor, instrumente utile de planificare a bugetului, precum calculatoare de buget, de economii sau de investitii si materiale video inedite pentru o mai buna planificare a finantelor, economisire si investitii.
Peste un milion de romani au aflat, pana acum, de SigurantaFinanciara.ro si au avut oportunitatea sa-si dezvolte cunostintele financiare prin intermediul platformei si resurselor de educatie financiara disponibile, iar initiativa Provident in Romania a fost extinsa anul trecut si in Bulgaria.
La nivel european, 4 din 10 respondenti sunt interesati sa acumuleze cunostinte financiare pentru a-si optimiza veniturile si cheltuielile lunare.
Cercetarea GfK face parte dintr-o initiativa desfasurata in randul clientilor grupului britanic IPF in toate cele opt tari in care acesta este prezent (Romania, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria si Mexic), cu scopul de a identifica perceptiile consumatorilor asupra climatului socio-economic, comportamentul lor de economisire si creditare si principalele lor preocupari.