Delia Nica: Consumatorul roman prefera marcile proprii ale magazinelor, deoarece sunt cu 20% mai ieftine
delia nicaprodusemarca propriemagazinebrandurialimente
Consumatorul roman mizeaza in ultima vreme pe marcile proprii ale magazinelor, deoarece gaseste produse si articole de calitate asemanatoare, la un pret cu 20% mai mic, a declarat, sambata, Delia Nica, directorul Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania, intr-o interventie la Antena 3, citata de Agerpres.
"Accesul catre aceste produse mai ieftine, dar cu calitati similare fata de marcile consacrate, este inlesnit pentru populatia cu venituri medii si mici, ce reprezinta grosul clientilor nostri, fara sa excludem si varful acestor produse. (...). Clientii romani sunt din ce in ce mai atenti la calitate, si, daca se duc catre marcile proprii, se duc unde gasesc o calitate similara. Marile lanturi de magazine trateaza marcile proprii cu deosebit interes pentru ca nu isi pot compromite umbrela sub care le fac", a declarat Delia Nica.
Delia Nica a spus ca diminuarea TVA ar reprezenta un ajutor semnificativ, mai ales in cazul produselor alimentare, pentru ca numai asa "am intra si noi in randul lumii".
"Am venit recent din Polonia, unde TVA este 5% pe produse alimentare. Trebuie sa intram si noi in randul lumii pentru ca suntem cu o cota unica de TVA foarte mare", a adaugat Nica.
Totusi, producatorii de conserve spun ca produsele marca proprie ale magazinelor pot avea o calitate mai slaba, desi ar trebui sa fie la acelasi nivel cu cele consacrate, declarandu-se nemultumiti de decizia marilor lanturi comerciale, care lanseaza marci proprii pentru ca in acest fel genereaza o concurenta "neloiala" la raftul de cumparaturi.
Concurenta neloiala?
"In ultima vreme tot mai multe magazine insista si dezvolta un asa zis brand propriu pe care il realizeaza in o serie de capacitati din Romania cat si din exterior. Se insista si se castiga teren pentru brandul privat, propriu, o clonare a brandului national, care duce la o concurenta neloiala intre acelasi produs branduit cu marca fabricii si brandul lantului de magazine. Un produs, de exemplu, se achizitioneaza cu 2 lei, se aplica taxele de marketing care masoara 35-50% sau chiar mai mult, se adauga adaosul magazinului si se ajunge la aproximativ 3,3 lei/unitate de produs", a subliniat recent Aurel Tanase, presedintele patronatului Romconserv.