Cum sa te feresti de tepele ofertelor turistice
dragos anastasiueurolinesoferte turisticeservicii turisticeanat
In cadrul unui seminar avand ca tema drepturile consumatorilor care calatoresc, Dragos Anastasiu, presedintele Eurolines Romania, le-a recomandat turistilor sa nu se bucure la reduceri care ies din zona normalului si sa verifice licenta de turism daca vor sa evite tepele.
Anastasiu a explicat ca marja de profit a unui operator de turism este de 7-8%, iar, daca intr-o negociere directa, intre agent si turist, pretul scade sub aceste procente, ceva nu este in regula.
Potrivit lui Anastasiu, 20% dintre turistii romani cunosc legislatia, iar aceasta nu este respectata de unele agentii.
Anastasiu i-a indemnat pe cei care au probleme in vacanta sa faca reclamatie in scris, la receptia hotelului, pentru a avea dovada ca serviciul promis nu a fost in concordanta cu realitatea.
De asemenea, este mai bine sa initieze un dialog cu agentia prin care au contractat sejurul, decat sa piarda bani pe avocati.
In 2011, au intrat in insolventa trei agentii membre ale ANAT, iar, in 2012, zece.
"In Romania, ne confruntam cu multe probleme legate de societatile de asigurari, ceea ce este in detrimentul consumatorilor.
Din cauza pierderilor suferite si a neseriozitatii unor societati, companiile de asigurari impun o franciza de pana la 80%, ceea ce face ca plafonul maxim de care se pot bucura clientii unei agentii de turism aflate in insolventa sa fie nesemnificativ.
Conform legii, o agentie de turism poate despagubi clientii cu maximum 50.000 de dolari, iar, daca franciza este de 80%, intregul grup de clienti mai poate primi 8.000 de euro, indiferent de numarul lor", a declarat Anastasiu, citat de Agerpres.