Consumatorii isi schimba perceptia fata de siguranta platilor mobile
mastercardplati mobilemasterpass
Cel mai recent studiu MasterCard arata ca subiectul discutiilor utilizatorilor s-a mutat de la neincrederea in siguranta platilor mobile, la experientele digitale imbunatatite pe dispozitive mobile.
In cadrul Mobile World Congress, MasterCard a anuntat concluziile celui de-al treilea Mobile Payments Study, dezvoltat in parteneriat cu Prime Research.
Pe parcursul anului 2014, studiul a urmarit 19,1 milioane de postari din social media, la nivel global, pe Twitter, Facebook, Instagram, pe forumuri, pe Weibo (CN), Google+ si YouTube, cu mult peste numarul de 85.000 de postari, urmarite in 2012.
Rezultatele studiului nu arata numai o crestere semnificativa a volumului de conversatii, ci si o schimbare a tonului si a focusului discutiei sociale.
Conform studiului, atitudinea generala fata de platile mobile continua sa se imbunatateasca. In 2014, 94% dintre conversatiile la nivel global au fost favorabile, fata de 77%, in 2013, si 70%, in 2012.
Totodata, conversatiile pozitive s-au concentrat pe inovatie, recompense, loialitate si usurinta in utilizare (91% ton pozitiv).
In total, 91% dintre conversatiile purtate in 2014 pe tema securitatii au fost favorabile, fata de doar 20%, in 2012, an in care acesta a fost subiectul care a inregistrat cele mai multe comentarii negative din studiu.
Confuzia si ingrijorarea cu privire la securitatea platilor, mentionate atat in studiul din 2012, cat si in cel din 2013, au fost inlocuite cu adoptarea si promovarea unor solutii de plata mai sigure.
Desi conversatiile pe tema securitatii platilor au inregistrat cele mai multe comentarii pozitive din studiu, volumul acestora a fost scazut.
In 2014, conversatiile pe tema inovatiei digitale si a experientelor imbunatatite de pe dispozitivele mobile si online au reprezentat majoritatea discutiilor sociale (71%) printre utilizatori. Usurinta in utilizare a fost cel mai bine vazut aspect in ceea ce priveste platile mobile, cu 94% atitudine pozitiva.
Utilizatorii au fost incantati sa impartaseasca anumite experiente de cumparare de pe dispozitive mobile si, mai exact, modul in care acestea ar putea fi folosite pentru cumparaturi de zi cu zi.
Odata cu usurinta in utilizare, si stimulentele de recompensare suplimentara - precum plata prin intermediul cupoanelor, punctele si programele de loialitate - au fost frecvent aduse in discutia pe tema inovatiei (24% dintre conversatiile utilizatorilor).
Potentialele beneficii suplimentare care urmeaza sa fie integrate in ofertele pentru plati mobile intaresc loialitatea consumatorilor pentru utilizarea dispozitivelor mobile (58% dintre conversatii au fost antrenate de consumatori) si indica oportunitati pentru MasterPass si pentru alte servicii de plati digitale.