Trusted Brands 2012: Romanii mananca iaurt Danone, beau apa minerala Borsec si se uita la Pro TV
trusted brands 2012danoneborsecpro tvanalizareader's digest
Trusted Brands 2012, analiza realizata de Reader's Digest pentru a gasi marcile in care europenii au cea mai mare incredere, s-a desfasurat simultan in 15 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de produse comune celor 15 tari si un numar de maximum 18 categorii locale ce puteau fi introduse de fiecare stat, releva comunicatul Reader's Digest Romania.
Cei care au luat parte la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de calitate, valoare excelenta, imagine puternica, intelegerea nevoilor clientilor si responsabilitatea sociala.
Pentru categoriile comune celor 15 tari, brandurile castigatoare sunt urmatoarele: Dacia (categoria Automobile), Philips (Electrocasnice), Dell (Computere personale), Nokia (Telefonie mobila), Orange (Operatori telefonie mobila), Sony (Camere foto), Paralela 45 (Agentii de turism), BCR (Banci), Visa (Carduri credit), Astra Asigurari (Companii de asigurari), RCS & RDS (Furnizori servicii internet), Petrom (Benzinarii), Eurovita (Vitamine), Nurofen (Remedii impotriva recelii si gripei), Algocalmin (Analgezice), Head & Shoulders (Produse de ingrijire a parului), Nivea (categoriile Produse de ingrijire a pielii si Produse cosmetice), Ariel (Detergenti) si Nestle (Cereale pentru micul dejun).
Unele branduri nu au renuntat sub nicio forma la prima pozitie in topul increderii, castigand categoriile lor in ultimii 4 ani. Este vorba de Nestle, Ariel, Nivea, Head & Shoulders, Eurovita, Algocalmin, Nurofen, Petrom, Visa, Nokia, RCS & RDS si Philips.
S-a petrecut o singura schimbare de lider fata de 2011 si anume in categoria Companii de asigurari. Astfel, Astra Asigurari a devansat in 2012 liderul de anul trecut, Asirom.
Marcile castigatoare la categoriile locale au fost urmatoarele: Vel Pitar (Produse de panificatie), Danone (Produse lactate), Cris-Tim (Produse din carne), Untdelemn de la Bunica (Ulei de gatit), Fuchs (Condimente), Borsec (Ape minerale), Pedigree (Hrana pentru animale), Medlife (Clinici private), Jacobs (Cafea), Colgate (Pasta de dinti), Zara (Retailer imbracaminte), Domo (Retailer electrocasnice), Dove (Sapun), Nivea (Deodorant), Kaufland (Centre comerciale), Adevarul (Cotidiene), Europa FM (Statii radio) si Pro TV (Statii TV).
In 2012, specialistii au constatat un fenomen imbucurator: romanii au tot mai multa incredere in marcile lor de acasa. La categoria Automobile, increderea in eterna Dacia a crescut de la 16,5% in 2010 la 21% in 2012; la ape minerale, Borsec a crescut cu 13%. Untdelemn de la Bunica, Vel Pitar si Petrom au avut, de asemenea, o evolutie crescatoare.
Studiul a fost efectuat prin corespondenta, in intervalul septembrie - noiembrie 2011, iar respondentii au fost alesi din baza de date de clienti activi ai Reader's Digest din cele 15 tari europene: Romania, Austria, Belgia, Republica Ceha, Croatia, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, Rusia, Slovenia si Suedia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis peste 200.000 de chestionare cu intrebari deschise.