Psihologia culorii in promovarea brandurilor
psihologie culorientuziasmrecunoastere brandculoare brandlogo
Unele branduri sunt recunoscute de la o posta nu pentru sigla, ci pentru culoarea reprezentativa.
Culoarea pe care o companie o foloseste pentru marca sa exprima increderea acordata consumatorilor si calitatea produselor comercializate.
Iata cateva exemple comentate de Karen Haller, expert de branding.
1. Brandurile folosesc culoarea ROSIE atunci cand vor sa fie vazute puternice, pasionate de ceea ce fac.
Ce inseamna: Rosu insemna putere si pasiune. Haller spune ca poate avea o legatura si cu emotia, energie si curaj fizic.
Ce branduri folosesc aceasta culoare: The Virgin Group este unul dintre brandurile mari si puternice din lume. Chiar si cand a fost la inceput, Richard Branson a folosit aceasta culoare pentru a transmite incredere si energie. Coca Cola, Christian Louboutin sunt alte branduri care folosesc culoarea. Ba chiar Louboutin a castigat dreptul de a utiliza talpa rosie in exclusivitate dupa judecata cu Yves Saint Laurent.
2. Brandurile folosesc culoarea VERDE pentru a-si arata tineretea si dragostea fata de natura
Ce inseamna: Verde este culoarea banilor si a invidiei, dar semnifica si mediul inconjurator, dragostea universala. Verdele este atractiv pentru tineri si pentru cei care se bucura de viata.
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Starbucks foloseste verdele pentru a-si expune brandul ca unul tanar si prietenos cu natura. Garnier Fructis este un alt brand verde, ale carui produse sar iti sar in ochi de pe rafturi.
3. Brandurile folosesc ALBASTRU pentru a parea calme, nu agansante
Ce inseamna: Albastru reprezinta "incredere, integritate si comunicare". Cu toate acestea, Haller spune ca un brand care este colorat in acest fel poate fi considerat "rece, distant si inabordabil". Albastru este asociat cu minte, logica si comunicare.
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Pentru Facebook, Twitter, LinkedIn este culoare primara datorita comunicarii. Culoarea ceva mai deschisa a Twitter, spune Haller, indeamna utilizatorii sa vada partea distractiva a retelelor de socializare.
4. Brandurile folosesc culoarea MOV pentru a semnala luxul
Ce inseamna: "Calitatea, luxul si decadenta" sunt cele trei concepte asociate culorii mov, potrivit lui Haller. De exemplu, mov este culoarea regalitatii.
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Marca inregistrata Cadbury se asociaza cu produsele de ciocolata. Prince este cantaretul recunoscut pentru costumatiile sale movulii.
5. Brandurile folosesc NEGRU pentru a semnala exclusivitatea si eleganta
Ce inseamna: La fel ca mov, negrul este o nonculoare de lux. "Atunci cand este utilizat corect, negrul poate comunica eleganta, rafinamnet, exclusivitate", spune Haller.
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Logo-ul negru si auriu al Gilt Groupe daca nu spune "exclusivitate", nu spune nimic. La fel si Chanel ori Yves Saint Laurent.
6. Brandurile folosesc GALBEN pentru a-si arata prietenia
Ce inseamna: Brandurile care folosesc galbenul "exprima o personalitate prietenoasa, optimista, fericita". De altfel, este cea mai vizibila culoare la lumina zilei.
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Cel mai cunoscut logo este cel al Mc Donald's. In acelasi timp, IKEA vrea sa creeze un spatiu prietenos pentru cumparaturi, facand acesta experienta distractiva.
7. Brandurile folosesc PORTOCALIU pentru a semnifica un confort fizic
Ce inseamna: Portocaliul este o culoare luminoasa. Brandurile care folosesc aceasta culoare pot semnala ca "interactiune cu acesta este o experienta distractiva". Insa, cei care folosesc aceasta culoare trebuie sa fie atentie pentru ca pot intra intr-un alt cerc, cel al neincrederii.
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Banca ING utilizeaza culoarea in brandingul lor, dar estompeaza insemnatatea cu albastrul din logo.
8. Brandurile folosesc ROZ pentru a demonstra ca sunt sexy. Insa depinde de nuanta
Ce inseamna: Roz este o culoare care poate fi usor asociata cu anumite calitati. Este o culoare a feminitatii. Un roz pal este pentru fetite, iar un roz luminos apartine sex-appeal-ului.
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Victoria Secret's este primul exemplu. Si pentru ca nu ajungea doar culoarea reprezentativa, compania a lansat si o colectia numita "PINK". De asemenea, si organizatiile de caritate care au in vizor cancerul la san profita de aceasta culoare.
9. Brandurile folosesc MARO pentru a arata entuziasmul si securitatea
Ce inseamna: Ciocolata este primul lucru care iti vine in minte cand auzi de aceasta culoare. Insa, intelesul profund al acesteia este ca emana caldura, siguranta, fiabilitate.
Ce branduri folosesc aceasta culoare: UPS arata incredere consumatorilor sai, iar M&M's au un ambalaj maroniu datorita ciocolatei.