Programe de promovare in functie de gradul
de fidelitate a consumatorilor
Pentru orice
brand, companiile stabilesc o strategie pentru abordarea pietei.
Orice actiune de promovare a vanzarilor trebuie sa fie in conformitate cu strategia generala a brandului.
Sfatul nostru
Daca exista o strategie de branding pe care doriti sa o promovati la un moment dat, consultati-o inainte de a incepe orice actiune de promovare a vanzarilor brandului respectiv. Analizati impactul pe care actiunea de promovare a vanzarilor ar putea sa il aiba asupra evolutiei viitoare a brandului.
Utilizarea promovarii vanzarilor este favorizata de urmatorii factori:
- evolutia favorabila a cererii.
Daca cererea pe piata pe care actionati este in scadere, consumatorii fiind din ce in ce mai putin interesati de produsele de pe piata respectiva, o actiune de promovare a vanzarilor este putin probabil sa schimbe radical comportamentul consumatorilor.
Daca, in schimb, cererea pe piata respectiva este in crestere sau se afla la un nivel ridicat, orice actiune de promovare a vanzarilor poate fi determinanta pentru achizitia unui anumit produs.
- puternica diferentiere a produselor.
Promovarea vanzarilor unui produs care se diferentiaza clar de produsele de substitutie are in general un impact mare asupra consumatorilor de pe o anumita piata, mai ales cand diferenta este data de calitatea superioara a produsului.
In general, consumatorii hotarasc sa aleaga produsul care le ofera cele mai multe avantaje. Un pret redus, un bonus, posibilitatea participarii la o tombola , inscrierea intr-un concurs pot fi hotaratoare.
- atribute ale produsului care trebuie evidentiate pentru a fi vazute de potentialii clienti.
Unele produse sunt dificil de evaluat de catre consumatori, avand un grad tehnic ridicat. De aceea, pentru a-i convinge sa aleaga un anumit produs, vanzatorul trebuie sa evidentieze clar anumite caracteristici, exemplificandu-le clientilor. Prezenta unui consultant la punctul de vanzare se impune pentru incheierea contractelor.
Un sistem audio poate scoate un sunet de 30 W. Majoritatea consumatorilor nu pot evalua cat de tare poate fi sunetul decat in momentul in care vor asculta o melodie la respectivul sistem audio. Eventual, pot face o comparatie cu un alt nivel de sunet, cum ar fi cel scos de boxele de la calculatorul personal, de 5 W.
- disponibilitatea fondurilor necesare.
Un program de promovare a vanzarilor trebuie conceput in conformitate cu bugetul alocat. Ideal ar fi sa se stabileasca intai programul si apoi resursele necesare punerii lui in functiune. Insa, intrucat resursele trebuie foarte bine gestionate, sunteti nevoit sa alegeti actiunea de promovare a vanzarilor cea mai eficienta, din punctul de vedere al raportului dintre resursele necesare si rezultatele prognozate.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding
Ultimele NOUTATI
ANAF recunoaste ca verifica sumele de bani transferate intre rude
De ce merita sa cumperi actiuni? Cateva informatii pretioase pentru investitorii incepatori
Cum gasesti apartamente spatioase la pret mic in Bucuresti? Secretele pe care agentii imobiliari nu ti le spun
Nu vreau sa fiu sclav! – Generatia care fuge de munca si viseaza la milioane din crypto si Instagram
Partenerii nostri
Cumulul de functii: ce este, in ce conditii se realizeaza si reglementarile legale
[MODEL] Fisa de post pentru tehnician constructor
Termene transmitere REVISAL 2025 si aspecte cheie pentru angajatori
Te-ar putea interesa si
ANAF recunoaste ca verifica sumele de bani transferate intre rude
De ce merita sa cumperi actiuni? Cateva informatii pretioase pentru investitorii incepatori