Interviu Robert Murray. Importanta brandului personal in construirea carierei
robert murraybrandingdezvoltarea cariereipotentialechipaleadershippeter drucker
Robert Murray a fost de acord sa raspunda unor intrebari privind brandingul personal in dezvoltarea carierei, precum si referitor la dezvoltarea unor abilitati care sa ne faca fie manageri mai buni, fie antreprenori mai buni si, bineinteles, la final de zi, oameni mai buni. Vom descoperi impreuna, asadar, pasii care ne ajuta sa ne atingem adevaratul potential, sa ii inspiram pe ceilalti, sa construim o echipa motivata si puternica alaturi de care afacerile pe care le dezvoltam sa aiba succes pe termen lung.
Care este rolul brandingului personal in dezvoltarea carierei?
Robert Murray: Brandul tau personal este ”ce spun oamenii despre tine cand nu esti in camera”. Este un semn de incredere. Un brand personal, ca si un brand corporate este construit pornind de la valorile personale si punctele tale tari. Punctele tale tari te-au ajutat sa ajungi unde esti astazi. Pentru acestea esti recunoscut. Cand constientizezi ce reprezinta brandul tau personal si ce ar putea fi daca ar fi dezvoltat in continuare, poti lua deciziile corecte care sa genereze rezultate tot mai bune.
Care sunt principalii pasi in dezvoltarea brandului personal?
Robert Murray: Primul pas este sa constientizezi care sunt valorile tale personale. Spre exemplu, una dintre valorile mele este ”Libertatea”. Pentru ca este important sa respect aceasta valoare, nu o sa accept proiecte care imi restrictioneaza libertatea. Rezultatele muncii mele sunt bune, iar eu sunt cu adevarat multumit de munca mea. Workshopurile mele, pe care le tin in toata lumea, ajuta liderii sa devina constienti de propriul brand si sa il consolideze. Rezultatele au fost extraordinare pentru fiecare participant in parte. Pe 19 octombrie o sa fiu in Bucuresti unde, impreuna cu echipa de la Conference Arena, pregatesc 3 workshopuri dedicate construirii brandului personal.
Cum inspir oamenii cu care lucrez sa fie ei insisi atenti la brandul personal?
Robert Murray: Concetreaza-te pe punctele tari ale fiecarui membru din echipa. Ca lider, imi place sa observ oamenii facand lucrurile corect. Cand oamenii lucreaza in acord cu valorile brandului personal, te pot surprinde zilnic cu abilitatile lor. Secretul este sa nu te concentrezi pe punctele lor slabe ci pe cele tari.
Cum fac sa imi descopar adevaratul potential, astfel incat sa fiu zilnic cea mai buna versiune a mea?
Robert Murray: Simplu: urmareste-ti pasiunile si nu sa iti asiguri o pensie mare. Gandeste-te la momentele cand ai fost cel mai fericit si mai productiv. Garantez ca atunci cand traiai in acord cu valorile tale si cand iti valorificai punctele tari, parea ca nu faci niciun efort in comparatie cu momentele cand te simteai frustrat.
Cum ii ajut pe ceilalti sa lucreze la adevarata lor capacitate?
Robert Murray: Impartaseste deschis cu ei cele 4 repere principale de leadership: Scop, Viziune, Plan si Implicare. Scopul este despre ”de ce”. De ce faci ceea ce faci, de ce este important pentru echipa ta, de ce este important pentru clienti, etc. Viziunea este despre a arata echipei pe care o coordonezi imaginea de ansamblu. Oamenii au nevoie sa stie incotro se indreapta si care este obiectivul final. Planul este ceea ce e de facut pentru a atinge obiectivul. Cheia este sa implici echipa in planificare. Cand oamenii stiu ca parerile lor conteaza, se vor implica si mai mult. intr-un final, planul este despre rolul si responsabilitatile fiecarui membru al echipei pentru a livra un proiect sau o strategie. Daca intelegi acest lucru, poti sta linistit minunea se intampla.
Cum construiesc echipe puternice, motivate si determinate, in perioade grele?
Robert Murray: Incredere. Impartaseste deschis cu echipa ce se intampla si de ce ai incredere ca fiecare va face ceea ce trebuie. Cele 4 repere de mai sus reprezinta cheia pentru echipe motivate in perioade dificile.
Cum fac ca valorile si principiile care au ghidat activitatea echipei mele sa dainuie si dupa plecarea mea din organizatie?
Robert Murray: Foarte buna intrebare! incepi prin a angaja oameni care impartasesc aceleasi valori cu tine si cu organizatia. Oamenii care au valori diferinte sau aleg sa nu respecte valorile organizatiei nu au ce cauta in echipa. Daca accepti ca oamenii sa nu respecte valorile organizatiei, accepti ca raul sa prinda radacini. Daca echipele pe care le construiesti au aceleasi valori, construiesti o cultura care va dainui dupa pleacarea liderului. Asa cum spunea Peter Drucker ”Cultura mananca strategie pe paine de fiecare data.”
Acest interviu a fost realizat cu sprijinul
Conference Arena.