Cele mai valoroase branduri de retail din lume
applebrandiphoneinterbrandretailermagazine
Interbrand a prezentat recent clasamentul anual al celor mai valoroase branduri si Coca-Cola a reusit sa isi mentina pozitia de lider absolut. Topul 100 este presarat cu titani ai retailului, precum Louis Vuitton si lantul de pizza Pizza Hut. Este interesant faptul ca brandurile fruntase nu si-au castigat faima prin vanzarea unor produse in propriile magazine. Disney are unitati in toata lumea, dar brandul sau a crescut in popularitate datorita filmelor de animatie pe care le produce. Surprizele nu au lipsit: de exemplu, Samsung si Microsoft au o prezenta limitata si nu au fost incluse, in timp ce Apple, care beneficiaza de o divizie de retail puternica, s-a clasat pe primul loc.
23. Gap
Valoarea brandului: 3,7 miliarde dolari
In scadere cu 8% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 100
Gap se adreseaza tinerilor si are rezultate remarcabile. Vanzarile sunt in crestere si luminita de la capatul tunelului este tot mai aproape.
22. Ralph Lauren
Valoarea brandului: 4,0 miliarde dolari
Nou intrat in lista
Loc in ierarhia generala: 91
Ralph Lauren a desfasurat o campanie de marketing de succes in cadrul Saptamanii de Moda de la New York. De asemenea, dispune de unele din cele mai bune aplicatii mobile din randul retailerilor.
21. Starbucks
Valoarea brandului: 4,1 miliarde dolari
In crestere cu 11% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 88
Starbucks a adaugat o "harta senzoriala" pentru consumatorii sai, care vor mai multa varietate. Si o primesc.
20. Pizza Hut
Valoarea brandului: 4,2 miliarde dolari
In crestere cu 2% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 86
Pizza Hut s-a extins in Orientul Mijlociu si ofera noi promotii.
19. Prada
Valoarea brandului: 4,3 miliarde dolari
Nou intrat in lista
Loc in ierarhia generala: 84
Prada i-a angajat pe actorul Edward Norton si manechinul Daria Werbow ca purtatori de cuvant al celui mai recent telefon LG "branduit" de casa de moda. Brandul este foarte popular in China.
18. Burberry
Valoarea brandului: 4,3 miliarde dolari
In crestere cu 16% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 82
Burberry a trimis 3.000 de tweeturi personalizate fanilor sai, in care le "multumea", pentru ca a ajuns la 1 milion de followeri.
17. Avon
Valoarea brandului: 5,2 miliarde dolari
In scadere cu 4% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 71
Noul CEO al Avon, Sherilyn McCoy, se concentreaza asupra marketingului si doreste imbunatatirea constanta a produselor. De asemenea, lucreaza la site-ul de comert online al Avon.
16. Tiffany & Co.
Valoarea brandului: 5,2 miliarde dolari
In crestere cu 15% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 70
Tiffany a extins oferta de produse mai ieftine de 500 de dolari.
15. Cartier
Valoarea brandului: 5,5 miliarde dolari
In crestere cu 15% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 68
Cartier a lansat recent o reclama de succes, L'Odysee de Cartier, care prezinta istoria marcii.
14. KFC
Valoarea brandului: 6,0 miliarde dolari
In crestere cu 2% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 64
KFC a continuat extinderea globala, mai ales in China. Meniurile sale sunt tot mai variate.
13. Hermes
Valoarea brandului: 6,2 miliarde dolari
In crestere cu 15% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 63
Hermes si-a extins reteaua de magazine. De asemenea, compania construieste un outlet in Shanghai, unde cererea pentru produsele sale de lux este uriasa.
12. Adidas
Valoarea brandului: 6,7 miliarde dolari
In crestere cu 9% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 60
Consumatorii chinezi sunt mari fani Adidas. Compania inregistreaza un succes revigorant si in SUA.
11. Gucci
Valoarea brandului: 9,4 miliarde dolari
In crestere cu 8% fata de anul trecut
Loc in ierahia generala: 38
Gucci va deschide 43 de magazine in acest an - un numar absolut surprinzator, pentru un brand de lux. Retailerul beneficiaza de o cerere uriasa in Asia.
10. Zara
Valoarea brandului: 9,5 miliarde dolari
In crestere cu 18% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 37
Zara si-a extins site-ul de e-commerce si le permite utilizatorilor sa returneze produsele la magazinele locale, daca nu sunt multumiti de ele. Zara s-a extins masiv in Asia.
9. eBay
Valoarea brandului: 10,9 miliarde dolari
In crestere cu 12% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 36
PayPal-ul celor de la eBay s-a extins masiv in 2011. Retailerul i-a rasfatat si pe utilizatorii de dispozitive mobile cu noi aplicatii de shopping.
8. IKEA
Valoarea brandului: 12,8 miliarde dolari
In crestere cu 8% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 28
Gigantul din industria mobilei a inregistrat un profit record in 2011 si investeste in extinderea internationala.
7. Nike
Valoarea brandului: 15,1 miliarde dolari
In crestere cu 4% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 26
Vanzarile Nike in SUA, cea mai mare piata a companiei, ating cote impresionante. Brandul a fost popularizat si de Jocurile Olimpice de la Londra - editia 2012.
6. H&M
Valoarea brandului: 16,6 miliarde dolari
In crestere cu 1% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 23
H&M si-a extins ofertele in Asia, SUA si Europa. Retailerul vestimentar doreste sa devina mai popular si in America de Sud.
5. Amazon
Valoarea brandului: 18,6 miliarde dolari
In crestere cu 46% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 20
Kindle Fire de la Amazon este cea mai vanduta tableta low-cost. Retailerul doreste sa isi extinda ofertele in magazinul Kindle si serviciul Amazon Prime.
4. Louis Vuitton
Valoarea brandului: 23,6 miliarde dolari
In crestere cu 2% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 17
Louis Vuitton se extinde agresiv in Orientul Mijlociu.
3. Disney
Valoarea brandului: 27,4 miliarde dolari
In scadere cu 5% fata de anul trecut
Loc in ierahia generala: 13
Disney si-a reorganizat magazinele, care acum includ jocuri interactive pentru copii si a transformat experienta clientilor intr-una mult mai fericita.
2. McDonald's
Valoarea brandului: 40,0 miliarde dolari
In crestere cu 13% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 7
McDonald's nu se plange de lipsa clientilor. Are destui, poate chiar mai multi decat ar putea servi.
1. Apple
Valoarea brandului: 76,6 miliarde dolari
In crestere cu 129% fata de anul trecut
Loc in ierarhia generala: 2 (
dupa Coca-Cola, companie inclusa in categoria FOOD & BEVERAGE)
Magazinele Apple sunt celebre pentru cultul pe care l-au creat. Apple a vandut in 2011 peste 11,6 milioane tablete iPad si nimeni nu a reusit sa lanseze un produs competitiv; in cazul smartphone-urilor, situatia sta altfel: iPhone 4S si noul iPhone 5 risca sa fie eclipsate de Samsung Galaxy S3 si viitorul S4.