Avantaje oferite de asocierile de brand companiei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Avantaje oferite de asocierile de brand companiei
de Manager.ro la 03 Mai. 2008
Urmareste-ne pe Google News
brandpiatavanzariidei de afaceriafaceri creativeedisoninovatie in afacerifuturologieviitorul in afacerice afaceri vor avea succesafaecrile viitoruluimanagerul de mainemanagement modernafaceri noiafaceri de viitorconsumatorpiatapiata de consumevenimente de marketing


                    Avantaje oferite de asocierile de brand companiei

Avantaje obtinute de companie


Asocierile, pentru a fi percepute de consumatori in conformitate cu asteptarile companiilor care isi promoveaza produsele, sunt costisitoare. In general insa, cheltuielile cu formarea unei anumite imagini prin asocieri sunt recuperate, daca imaginea propusa consumatorilor este cea reala.

Principalele avantaje pe care o companie le obtine prin asocierea brandului sau
se constituie in:

- raspunsuri pozitive din partea consumatorilor, atitudini pozitive.

In general, asocierile cu persoane, evenimente, fenomene indragite de consumatori creeaza o stare de spirit pozitiva. Atitudinea consumatorilor este in acest caz de adoptare a brandului respectiv, identificandu-l ca pe ceva drag. In schimb, pentru cei carora nu le este pe plac persoana, evenimentul sau fenomenul respectiv asocierea nu va fi benefica pentru cresterea vanzarilor. Abordarea acestui segment va fi foarte dificila prin asocierea respectiva.

O marca de parfum care poarta numele unui sportiv de succes se va vinde bine in general fanilor acelui sportiv, chiar daca aroma acestuia nu este extraordinara. La fel, poate fi apreciat si de cei care nu au o simpatie deosebita pentru sportivul respectiv, dar carora le place parfumul. In schimb, suporterii rivalilor acelui sportive nici nu vor testa produsul, respingandu-l din cauza asocierii acestuia cu numele sportivului, pe care il percep ca pe un dusman.

SFATUL NOSTRU
Atunci cand alegeti sa asociati produsele dumneavoastra cu ceva anume, segmentati-va consumatorii si in functie de aprecierea lor pentru aceasta asociere. Este aproape imposibil ca o asociere sa fie pe placul tuturor consumatorilor de pe o anumita piata. De aceea va trebui sa alegeti asocierea care este pe placul celor mai multi dintre acestia.

O companie care produce bere poate asocia un anumit brand cu un gust dulceag sau cu un procent de alcool foarte scazut. Pe piata consumatorilor de bere, gustul dulceag sau un procent scazut de alcool este preferat de o mica parte a cosumatorilor, producatorul de bere indreptandu-si eforturile catre acest segment.

- diferentierea produsului.

In conditiile unei concurente acerbe, produsele sunt din ce in ce mai greu de diferentiat, ceea ce face ca potentialii clienti sa se decida din ce in ce mai greu asupra unui produs sau a altuia. O asociere potrivita se poate constitui intr-un avantaj concurential determinant pentru mentinerea sau cresterea cotei de piata.

Asocierea unei game de bauturi energizante produse de firma X cu imaginea atletilor va face ca bautura sa fie preferata de acest segment de consumatori, deoarece produsul le confera o anumita siguranta, fiind utilizata de marii campioni. Abordarea acestui segment de piata de catre o alta companie, concurenta, va fi foarte dificila, poate chiar imposibila.

SFATUL NOSTRU
Pentru a avea impact asupra comportamentului consumatorilor, evidentiati asocieri care nu sunt evidente si pe care concurentii dumneavoastra nu le-au oferit consumatorilor. Daca veti „fura“ ideile concurentei, veti fi intotdeauna cu un pas in urma acesteia.

- o baza pentru extensiile de brand.

Asocierea unui produs cu o anumita imagine creeaza o baza valida pentru posibilele extensii de brand.

Daca un consumator asociaza un brand cu calitatea si performanta, atunci sansele ca o extensie a aceluiasi brand sa fie asociata cu aceiasi factori sunt foarte mari, chiar daca este luat in calcul un produs diferit.

Asocierile potrivite de brand au o influenta foarte mare asupra consumatorilor si ofera pentru producator un avantaj concurential important. In schimb, asocierile de brand neadecvate vor avea efectul invers, influentarea negativa a comportamentului consumatorilor de pe piata.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Branding

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x