Asocierile de brand - factor esential pentru succesul vanzarilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Asocierile de brand - factor esential pentru succesul vanzarilor
de Manager.ro la 24 Feb. 2009
Urmareste-ne pe Google News
brandmanagerpiatavanzari


               Asocierile de brand - factor esential pentru succesul vanzarilor

Tipologia asocierilor de brand


Un numar mare de asocieri de brand ar putea fi mai mult decat relevant pentru orice consumator de pe piata. Astfel, putem vorbi despre descrierea unui produs prin asocieri, care au puterea de multe ori sa transmita mai mult decat descrierea caracteristicilor produsului respectiv.

Managerul unui brand insa nu va fi interesat de toate asocierile posibile, ci numai de cele care pot influenta comportamentul consumatorilor de pe piata, in mod direct sau indirect. In acest sens, managerii companiei vor avea de indeplinit urmatoarele sarcini, fara de care succesul nu va fi garantat:

- identificarea asocierilor de brand posibile;

E
tapa de pornire in stabilirea asocierilor, considerandu-se ca managerii cunosc foarte bine produsele firmei, produsele concurentei si segmentele de consumatori de pe piata. In aceasta etapa aveti nevoie de cat mai multe idei posibile. Astfel, veti reusi sa va fundamentati decizia foarte bine.

Sfartul nostru
Incercati sa atrageti cat mai multe persoane in stabilirea asocierilor de brand posibile. Multe persoane au idei bune pe care nu le impartasesc, deoarece managerii refuza sa le asculte.

- alegerea asocierilor de brand care pot avea cel mai mare impact;

Odata stabilite asocierile de brand posibile, va trebui sa le alegeti pe cele care sunt indreptatite.

Sfartul nostru

Pentru alegerea asocierilor de brand care ar putea avea cel mai mare impact, consultati-va cu angajatii care lucreaza in vanzarile directe. Acestia ar trebui sa cunoasca cel mai bine trasaturile consumatorilor de pe piata si sa poata exprima o opinie valida cu privire la cele mai potrivite asocieri. verificarea validitatii asocierilor alese.

Dupa ce ati identificat cele mai adecvate asocieri, trebuie sa va asigurati ca ele sunt potrivite si vor putea influenta decizia consumatorilor.

Sfartul nostru
Pentru a verifica validitatea asocierilor de brand alese, apelati la studiile de piata si lasati-i pe consumatori sa aiba un rol important in alegerea celei mai bune variante.

- stabilirea asocierilor de brand care vor fi utilizate pentru influentarea consumatorilor;

Alegerea asocierilor de brand optime trebuie sa se faca in functie de anumite criterii. De aceea, va trebui sa acordati un anumit punctaj fiecarui criteriu, in functie de importanta pe care o are in influentarea deciziei de cumparare. Unele dintre asocieri vor obtine un punctaj mai mic si vor fi eliminate, ramanand cele optime.

Daca le insuflati consumatorilor mai mult de trei asocieri in acelasi timp, riscati
ca acestea sa se elimine reciproc, iar consumatorul sa nu ramana cu nici una dintre acestea.

Asocierile care pot avea un impact important asupra deciziei de cumparare a consumatorilor de pe piata pot avea la baza:

- asocieri bazate pe caracteristicile produsului;

- asocieri bazate pe promotii;

- asocieri bazate pe serviciile care insotesc produsul;

- asocieri bazate pe atribute intangibile;

- asocieri bazate pe beneficiile obtinute de consumator;

- asocieri bazate pe modalitatile de utilizare;

- asocieri avand la baza utilizatorul;

- asocieri cu celebritati;

- asocieri bazate pe stilul de viata;

- asocieri bazate pe concurenta;

- asocieri bazate pe zona geografica.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Branding

Ultimele NOUTATI

Filme bune pe Netflix. Topul celor mai tari firme si seriale in luna februarie 2025
Life Style

Filme bune pe Netflix. Topul celor mai tari firme si seriale in luna februarie 2025

today05 Feb. 2025
Controale ANAF 2025. Se pregatesc verificari fara precedent in Romania, cine e luat la bani marunti?
Financiar-Bancar

Controale ANAF 2025. Se pregatesc verificari fara precedent in Romania, cine e luat la bani marunti?

today05 Feb. 2025
ING face valuri in Europa! Gigantul bancar pune ochii pe rivali – ce urmeaza?
Financiar-Bancar

ING face valuri in Europa! Gigantul bancar pune ochii pe rivali – ce urmeaza?

today05 Feb. 2025
Scandal in energie! ANRE acuzata ca tine piata blocata – urmeaza schimbari majore?
Companii

Scandal in energie! ANRE acuzata ca tine piata blocata – urmeaza schimbari majore?

today05 Feb. 2025
Cum sa delegi inteligent fara sa pierzi controlul afacerii
Companii

Cum sa delegi inteligent fara sa pierzi controlul afacerii

today05 Feb. 2025
Cum sa obtii o marire de salariu fara sa iti enervezi seful
Companii

Cum sa obtii o marire de salariu fara sa iti enervezi seful

today05 Feb. 2025
Cum iti iei teapa daca te imprumuti in euro in 2025?
Financiar-Bancar

Cum iti iei teapa daca te imprumuti in euro in 2025?

today05 Feb. 2025
Cursul valutar EURO- LEU 2025. La ce sa te astepti daca platesti chirie, rate la credite in euro sau ai depozite bancare?
Financiar-Bancar

Cursul valutar EURO- LEU 2025. La ce sa te astepti daca platesti chirie, rate la credite in euro sau ai depozite bancare?

today05 Feb. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

ING face valuri in Europa! Gigantul bancar pune ochii pe rivali – ce urmeaza?
Financiar-Bancar

ING face valuri in Europa! Gigantul bancar pune ochii pe rivali – ce urmeaza?

today05 Feb. 2025
Scandal in energie! ANRE acuzata ca tine piata blocata – urmeaza schimbari majore?
Companii

Scandal in energie! ANRE acuzata ca tine piata blocata – urmeaza schimbari majore?

today05 Feb. 2025
Cum sa delegi inteligent fara sa pierzi controlul afacerii
Companii

Cum sa delegi inteligent fara sa pierzi controlul afacerii

today05 Feb. 2025
Cum sa obtii o marire de salariu fara sa iti enervezi seful
Companii

Cum sa obtii o marire de salariu fara sa iti enervezi seful

today05 Feb. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x