Asocierile de brand - factor esential pentru succesul vanzarilor
brandmanagerpiatavanzari
Asocierile de brand - factor esential pentru succesul vanzarilor
Tipologia asocierilor de brand
Un numar mare de asocieri de
brand ar putea fi mai mult decat relevant pentru orice consumator de pe
piata. Astfel, putem vorbi despre descrierea unui produs prin asocieri, care au puterea de multe ori sa transmita mai mult decat descrierea caracteristicilor produsului respectiv.
Managerul unui
brand insa nu va fi interesat de toate asocierile posibile, ci numai de cele care pot influenta comportamentul consumatorilor de pe
piata, in mod direct sau indirect. In acest sens, managerii companiei vor avea de indeplinit urmatoarele sarcini, fara de care succesul nu va fi garantat:
- identificarea asocierilor de brand posibile;
Etapa de pornire in stabilirea asocierilor, considerandu-se ca managerii cunosc foarte bine produsele firmei, produsele concurentei si segmentele de consumatori de pe
piata. In aceasta etapa aveti nevoie de cat mai multe idei posibile. Astfel, veti reusi sa va fundamentati decizia foarte bine.
Sfartul nostru
Incercati sa atrageti cat mai multe persoane in stabilirea asocierilor de
brand posibile. Multe persoane au idei bune pe care nu le impartasesc, deoarece managerii refuza sa le asculte.
-
alegerea asocierilor de brand care pot avea cel mai mare impact;
Odata stabilite asocierile de
brand posibile, va trebui sa le alegeti pe cele care sunt indreptatite.
Sfartul nostru
Pentru alegerea asocierilor de
brand care ar putea avea cel mai mare impact, consultati-va cu angajatii care lucreaza in vanzarile directe. Acestia ar trebui sa cunoasca cel mai bine trasaturile consumatorilor de pe
piata si sa poata exprima o opinie valida cu privire la cele mai potrivite asocieri. verificarea validitatii asocierilor alese.
Dupa ce ati identificat cele mai adecvate asocieri, trebuie sa va asigurati ca ele sunt potrivite si vor putea influenta decizia consumatorilor.
Sfartul nostru
Pentru a verifica validitatea asocierilor de
brand alese, apelati la studiile de piata si lasati-i pe consumatori sa aiba un rol important in alegerea celei mai bune variante.
- stabilirea asocierilor de brand care vor fi utilizate pentru influentarea consumatorilor;
Alegerea asocierilor de
brand optime trebuie sa se faca in functie de anumite criterii. De aceea, va trebui sa acordati un anumit punctaj fiecarui criteriu, in functie de importanta pe care o are in influentarea deciziei de cumparare. Unele dintre asocieri vor obtine un punctaj mai mic si vor fi eliminate, ramanand cele optime.
Daca le insuflati consumatorilor mai mult de trei asocieri in acelasi timp, riscati
ca acestea sa se elimine reciproc, iar consumatorul sa nu ramana cu nici una dintre acestea.
Asocierile care pot avea un impact important asupra deciziei de cumparare a consumatorilor de pe
piata pot avea la baza:
- asocieri bazate pe caracteristicile produsului;
- asocieri bazate pe promotii;
- asocieri bazate pe serviciile care insotesc produsul;
- asocieri bazate pe
atribute intangibile;
- asocieri bazate pe beneficiile obtinute de consumator;
- asocieri bazate pe modalitatile de utilizare;
- asocieri avand la baza utilizatorul;
- asocieri cu celebritati;
- asocieri bazate pe stilul de viata;
- asocieri bazate pe concurenta;
- asocieri bazate pe zona geografica.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding