9 cascadorii publicitare pe care nu le vom uita foarte curand
cascadoriipublicitategoodyearreclameminciunifilmari
Unele companii ar face orice pentru a se diferentia pe piata si nu se feresc sa falsifice anumite evenimente, pentru a aparea in paginile ziarelor de senzatie.
9. Petrecerea cu ceai din Boston
N-ai fi crezut ca Boston Tea Party a fost de fapt o cascadorie publicitara de proportii. Istoricii o numesc "cea mai cunoscuta cascadorie publicitara din toate timpurile". In decembrie 1773, Samuel Adams si grupul sau de americani patrioti au aruncat 342 de cufere cu ceai in Portul Boston, protestand impotriva taxarii represive si a monopolului East India Company. Evenimentul a fost semnalat de presa, devenind simbolic pentru Revolutia Americana. Razboiul Revolutionar American a inceput in apropierea Bostonului, in 1775.
8. Un cazinou online a cumparat un sandwich muscat, contra sumei de 28.000 de dolari
In 2004, cazinoul online GoldenPalace.com a ajuns in primele pagini ale ziarelor, dupa ce a cumparat o jumatate de sandwich, veche de 10 ani, pentru suma de 28.000 de dolari, de pe eBay. Sandwich-ul "semana" in mod bizar (sau nu) cu Fecioara Maria, astfel incat GoldenPalace.com s-a folosit de aceasta superstitie in campaniile sale publicitare, care au inclus concursuri de mancat sandwich-uri cu cascaval, tricouri cu sandwich-ul vechi de un deceniu etc.
7. Bunicutele au pozat nud in scopuri caritabile
In 1999, 11 bunicute, membre ale Institutului Femeilor din Yorkshire, Marea Britanie, s-au dezbracat de inhibitii (si de haine) pentru a poza pentru un calendar. Initiativa a fost una caritabila. Calendarul s-a vandut in peste 800.000 de exemplare in toata lumea. In 2000, curajul acestor doamne a ajuns subiect de scenariu pentru filmul Calendar Girls, in care joaca Helen Mirren.
6. Baiatul din balon, o minciuna gogonata
15 octombrie 2009, Fort Collins, Colorado. Richard si Mayiumi Heene au lansat un balon cu heliu, sustinand ca fiul lor in varsta de 6 ani, Falcon, a ramas captiv in interiorul acestuia. Cascadoria de doi bani a fost transmisa live la televizor, cauzand panica in randul americanilor, care au crezut in farsa sotilor Heene. In cele din urma, copilul a fost gasit in casa sa, unde statea ascuns. Pentru minciuna sa, Richard Heene a fost condamnat la 90 de zile de inchisoare, iar Mayiumi Heene la 20 de zile de inchisoare (pe care le-a executat in weekenduri). Richard a platit si o despagubire de 36.000 de dolari.
5. Mainile unite pentru America
In data de 26 mai 1986, peste 6,5 milioane de americani, printre care si presedintele Roland Reagan, au facut un lant uman urias, de-a lungul a 16 state, pentru a strange bani pentru cei amarati. Participantii au donat zeci de dolari fiecare, pentru a participa la acest lant si evenimentul a reusit sa stranga 34 milioane de dolari.
4. Campania Dove pentru frumusetea naturala
In 2004, brandul Dove de la Unilever a lansat o campanie publicitara in care au aparut sase femei obisnuite, in lenjerie intima, in locul modelelor "scoase din cutie". Campania a determinat o crestere a vanzarilor cu 700%!
3. Taco Bell s-a prefacut ca achizitioneaza The Liberty Bell
In data de 1 aprilie 2006 (Ziua Pacalelilor), Taco Bell a plasat o reclama in The New York Times, pentru a anunta achizitia Libery Bell; mai mult, Taco a precizat ca va redenumi simbolul american "Taco Liberty Bell". Multi cetateni americani au inrosit firul telefonic al municipalitatii din New York, pentru a-si manifesta nemultumirea. Farsa a functionat si peste 650 de publicatii, respectiv 400 de televiziuni au anuntat falsa achizitie.
2. Ora Pamantului inchide lumina in toata lumea
Earth Hour a inceput in 2007 ca o strategie de PR, care trage un semnal de alarma in privinta schimbarilor climatice globale. In timpul acestei ore, 2,2 milioane de oameni au inchis luminile secundare din Sydney, Australia. In 2008, fenomenul a ajuns la 50 de milioane de oameni, din 35 de tari participante. Monumente celebre, precum Podul Golden Gate din San Francisco si Colosseumul din Roma s-au cufundat in intuneric.
1. Zeppelinul Goodyear este celebru inca din anii '20
In 1925, Goodyear a construit primul sau zeppelin publicitar, inscriptionat cu numele companiei. Acesta a fost prezent la toate evenimentele notabile ale vremii si mai tarziu, compania l-a oferit gratuit retelelor televizate, pentru filmari de la inaltime, in schimbul promovarii brandului.