7 scenarii de baza ale reclamelor: Care ti se potriveste?
scenariireclamebrandcomediepovesteexemple
Am putea crede ca suntem foarte originali, atunci cand abordam un scenariu pentru a spune povestea companiei noastre. De fapt, ne inselam. De la Shakespeare la Spielberg si Soderberg, exista doar sapte tipuri esentiale de storyline. Provocarea consta in alegerea unui scenariu potrivit brandului tau.
Oamenii sunt programati psihic sa isi imagineze asemenea povesti. Imaginatia lor nu are limita. Mai jos, am expus cele sapte scenarii primordiale utilizate in publicitate si cateva exemple concludente din industrie.
Victoria asupra monstrului. Acest tip de poveste dateaza din perioada lui David si Goliat sau mai recent, de pe "vremea" lui Beowulf. Este un scenariu clasic. Exemple: atacul Apple asupra Fratelui cel Mare in reclama "1984" si tentativa American Express de a diminua monopolul Black Friday cu programul sau, Small Business Saturday.
Renasterea. O poveste despre renastere. "It's a Wonderful Life" reprezinta un film epocal in acest sens. Exemple: Gatorade, cu reclamele sale "Replay", in cadrul carora sportivii batrani ai echipelor americane aveau sansa sa isi recapete tineretea prin intermediul unor meciuri, jucate impotriva vechilor lor adversari.
Misiunea. O misiune de la A la B. "The Lord of the Rings" reprezinta un bun exemplu, in acest sens. IBM si Lexus se numara printre brandurile care folosesc motivul misiunii - transformarea planetei intr-un loc mai inteligent si vanatoarea neincetata a perfectiunii.
Calatoria si intoarcerea. O poveste despre transformarea prin calatorie si revenirea acasa. "The Wizard of Oz" este un film simbolic pentru scenariul mentionat. Corona este unul din brandurile care incurajeaza calatoria, sfatuindu-te "sa-ti gasesti plaja" si sa te intorci din voiaj mai "proaspat" ca niciodata.
De la sarac la bogat. In literatura, avem cartile lui Charles Dickens si povestea Cenusaresei. In publicitate, Chrysler renaste din cenusa orasului si Johnny Walker orbiteaza in jurul povestii unui scotian de la tara care a devenit celebru in toata lumea.
Tragedia. De la scriitorii greci, pana la Shakespeare, povestile marcate de tragedie au reprezentat un fitil pentru experienta umana. Publicitatea nu abuzeaza de tragedie, deoarece aceasta "nu vinde". Motivele tragice sunt utilizate in reclamele impotriva unor vicii sau cele care expun vizual consecintele conducerii sub stare de ebrietate.
Comedia. Reversul comediei este savuros. Implementarea acestui scenariu, chiar daca este foarte raspandita, necesita o atentie deosebita. Old Spice este un exemplu de brand care "abuzeaza" in mod excelent de comedie.