4 elemente ale unui branding de succes

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 elemente ale unui branding de succes
de Manager.ro la 24 Nov. 2008
Urmareste-ne pe Google News
brandingmarketingvanzari


                                  4 elemente ale unui branding de succes

   Ce anume tasneste imediat din minte, precum o arteziana, atunci cand clientii aud numele companiei dvs.?


Daca nu sunteti sigur(a), este timpul sa treceti brand-ul printr-o revizie generala. Asta presupunand ca deja ati creat elementele unui brand! In ziua de azi, toate afacerile, de la cele cu scobitori si pana la cele cu aur negru, se lupta sa construiasca, sa mentina si sa dezvolte brand-uri de succes, cu larga recunoastere nationala si internationala. Ceea ce nu inseamna insa ca v-ar costa obligatoriu milioane de euro si mii de zile pentru a va lansa pe orbita. Se poate si mai simplu, cu mai putini bani investiti. Urmatoarele sfaturi va pot fi de un real folos:

1. Brand-ul dvs. trebuie sa faca diferenta!

Cand vorbim despre branding, vorbim despre a trimite un mesaj puternic si consistent. De fiecare data cand un client (potential sau actual) vine in contact cu afacerea dvs., indiferent ca intra pe website-ul companiei sau vede numele acesteia pe un panou publicitar, acesta traieste o experienta de branding. Astfel, mai ales in conditiile in care afacerea dvs. se bazeaza pe un produs sau un serviciu aflate intr-o piata concurentiala puternica, faptul de a reusi sa diferentiati compania de celelelate existente devine critic.

Daca a trecut ceva vreme de cand ati intreprins ultima analiza a concurentei, asigurati-va timpul necesar pentru a face acest pas. Urmariti toate panourile/spoturile publicitare ale concurentilor dvs., precum si activitatea lor de PR, cumparati-le produsele/serviciile pentru a le testa si observati orice miscare pe care o fac in spatiul virtual al Internetului. Decideti apoi, in cunostinta de cauza, ce anume face ca produsul/serviciul dvs. sa fie diferit.

Tocmai aceste elemente, care fac diferenta, constituie ingredientele necesare pentru o reteta de imagine de succes. Promovati imaginea produsului si/sau a serviciului bazandu-va pe aceste elemente. Nu uitati ca "distinctie" vine de la "distinct"!...

2. Promiteti valoare!

O data ce ati aflat ce anume va face afacerea diferita, puteti incepe sa va redefiniti mesajul publicitar, astfel incat sa corespunda nevoilor si asteptarilor potentialilor si actualilor dvs. clienti. Nu va opriti niciodata din a va intreba: " Cat de bine ii cunosc si ii inteleg?". Faptul de a cerceta in permanenta si de a contribui in fiecare zi cu noi desene si culori la portretul publicului tinta este esential in vederea concentrarii eforturilor dvs. de branding.

Faptul de a proceda in sensul celor de mai sus va va ajuta sa ajungeti direct la acea audienta care prezinta cea mai mare receptivitate pentru calitatile unice ale produselor si/sau serviciilor dvs.. Dimpotriva, faptul de a incerca sa fiti/oferiti "totul pentru toti" va avea un singur rezultat – brand diluat si slab, cu efect direct negativ asupra vanzarilor.

Care parte a produsului/serviciului este cel mai mult apreciata de catre clientii dvs. cei mai buni? Daca nu sunteti sigur(a), este timpul sa faceti sondaje si chestionare de opinie, menite a monitoriza nivelul de satisfactie, a infatisa perceptia clientilor relativ la produsul/serviciul dvs., precum si a revela nevoile si dorintele nemanifeste ale acestora.

3. Fiti liderul pietei!

Daca va bazati afacerea pe promisiunea de valoare despre care vorbeam ieri, nu numai ca veti reusi sa construiti si sa mentineti un brand, dar va veti si impune, pe termen lung, ca lider de piata. Si, pentru ca o ascensiune constanta este o ascensiune in spirala, la fiecare noua etapa va veti reintoarce la acelasi principiu fundamental: a actiona ca un lider presupune a va tine, de fiecare data, promisiunile.

In prezent, inainte de a scoate banii din buzunar, clientii au din ce in ce mai multa nevoie de siguranta, de certitudini. Ei citesc marturiile celor care au mai folosit produsul/serviciul, studiaza, deseori, analizele de detaliu pe marginea acestuia si, mai ales, acorda multa atentie "zvonurilor". Pentru a fi siguri ca nu "arunca banii pe fereastra", vor tine cont cel mai adesea de opiniile avizate ale specialistilor (pe care le urmaresc in reviste de profil sau in emisiuni televizate), precum si de parerea "omului de rand", a consumatorului, a "partenerului lor de cumparaturi".

Nimic nu scurtcircuiteaza mai rapid vanzarile decat faptul de a nu te ridica la nivelul asteptarilor clientilor tai. Cu atat mai mult cu cat tu insuti, prin campaniile tale de marketing, ai creat aceste asteptari.

Pentru a fi lider de piata, indiferent daca este vorba despre o nisa sau despre o afacere cu spectru larg, concentrati-va mereu asupra imbunatatirii experientei traite de clienti atunci cand interactioneaza cu compania dvs..

4. Integrati mesajul in toate campaniile de marketing!

Orice noua conexiune stabilita intre client si brand-ul dvs. trebuie sa fie uniforma, in deplin acord cu toate celelalte conexiuni, indiferent de canalul de marketing folosit.

Cat de constant este comunicat mesajul dvs. de branding? Se intampla ca mesajele propagate prin diferite programe de marketing sa intre in conflict sau sa nu-si corespunda?

Spre exemplu, marketingul dvs. online – de la continutul de pe pagina de Internet si pana la campaniile de emailing. Ar trebui sa fie in total acord cu eforturile dvs. "offline", din afara spatiului virtual. Este nevoie intotdeauna de un singur si cat se poate de clar mesaj (caruia sa i se asocieze mereu elemente grafice identice)!

Pentru a va asigura ca imaginea dvs. este una de succes, auditati la intervale precise toate comunicarile de marketing pe care le intreprindeti. Acordati o atentie speciala mai ales instrumentelor folosite atunci cand vindeti, deoarece acestea tind intotdeauna sa "o ia pe aratura", sa rupa conexiunea cu celelalte eforturi si actiuni de marketing. Realiniati-le in permanenta la strategia generala de marketing a companiei.

Branding placut!

Ultimele NOUTATI

Craciunul saraciei: cum sa te feresti de cheltuieli haotice in perioada sarbatorilor
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Craciunul saraciei: cum sa te feresti de cheltuieli haotice in perioada sarbatorilor

today21 Dec. 2024
Craciunul inainte de 1989: cum petreceau romanii pe vremea lui Ceausescu?
Cultura generala

Craciunul inainte de 1989: cum petreceau romanii pe vremea lui Ceausescu?

today21 Dec. 2024
Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea
Reteta zilei

Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea

today21 Dec. 2024
Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!

today21 Dec. 2024
Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!
Reteta zilei

Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!

today21 Dec. 2024
Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Analize

Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?

today20 Dec. 2024
Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea
Reteta zilei

Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea

today21 Dec. 2024
Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!
Banii tai - sectiune de educatie...

Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!

today21 Dec. 2024
Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!
Reteta zilei

Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!

today21 Dec. 2024
Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x