4 elemente ale unui branding de succes
brandingmarketingvanzari
4 elemente ale unui branding de succes
Ce anume tasneste imediat din minte, precum o arteziana, atunci cand clientii aud numele companiei dvs.?
Daca nu sunteti sigur(a), este timpul sa treceti brand-ul printr-o revizie generala. Asta presupunand ca deja ati creat elementele unui brand! In ziua de azi, toate afacerile, de la cele cu scobitori si pana la cele cu aur negru, se lupta sa construiasca, sa mentina si sa dezvolte brand-uri de succes, cu larga recunoastere nationala si internationala. Ceea ce nu inseamna insa ca v-ar costa obligatoriu milioane de euro si mii de zile pentru a va lansa pe orbita. Se poate si mai simplu, cu mai putini
bani investiti. Urmatoarele sfaturi va pot fi de un real folos:
1. Brand-ul dvs. trebuie sa faca diferenta!
Cand vorbim despre branding, vorbim despre a trimite un mesaj puternic si consistent. De fiecare data cand un client (potential sau actual) vine in contact cu
afacerea dvs., indiferent ca intra pe website-ul companiei sau vede numele acesteia pe un panou publicitar, acesta traieste o experienta de branding. Astfel, mai ales in conditiile in care
afacerea dvs. se bazeaza pe un produs sau un serviciu aflate intr-o piata concurentiala puternica, faptul de a reusi sa diferentiati compania de celelelate existente devine critic.
Daca a trecut ceva vreme de cand ati intreprins ultima analiza a concurentei, asigurati-va timpul necesar pentru a face acest pas. Urmariti toate panourile/spoturile publicitare ale concurentilor dvs., precum si activitatea lor de PR, cumparati-le produsele/serviciile pentru a le testa si observati orice miscare pe care o fac in spatiul virtual al Internetului. Decideti apoi, in cunostinta de cauza, ce anume face ca produsul/serviciul dvs. sa fie diferit.
Tocmai aceste elemente, care fac diferenta, constituie ingredientele necesare pentru o reteta de imagine de succes. Promovati imaginea produsului si/sau a serviciului bazandu-va pe aceste elemente. Nu uitati ca "distinctie" vine de la "distinct"!...
2. Promiteti valoare!
O data ce ati aflat ce anume va face
afacerea diferita, puteti incepe sa va redefiniti mesajul publicitar, astfel incat sa corespunda nevoilor si asteptarilor potentialilor si actualilor dvs. clienti. Nu va opriti niciodata din a va intreba: "
Cat de bine ii cunosc si ii inteleg?". Faptul de a cerceta in permanenta si de a contribui in fiecare zi cu noi desene si culori la portretul publicului tinta este esential in vederea concentrarii eforturilor dvs. de branding.
Faptul de a proceda in sensul celor de mai sus va va ajuta sa ajungeti direct la acea audienta care prezinta cea mai mare receptivitate pentru calitatile unice ale produselor si/sau serviciilor dvs.. Dimpotriva, faptul de a incerca sa fiti/oferiti "totul pentru toti" va avea un singur rezultat – brand diluat si slab, cu efect direct negativ asupra vanzarilor.
Care parte a produsului/serviciului este cel mai mult apreciata de catre clientii dvs. cei mai buni? Daca nu sunteti sigur(a), este timpul sa faceti sondaje si chestionare de opinie, menite a monitoriza nivelul de satisfactie, a infatisa perceptia clientilor relativ la produsul/serviciul dvs., precum si a revela nevoile si dorintele nemanifeste ale acestora.
3. Fiti liderul pietei!
Daca va bazati
afacerea pe promisiunea de valoare despre care vorbeam ieri, nu numai ca veti reusi sa construiti si sa mentineti un brand, dar va veti si impune, pe termen lung, ca lider de piata. Si, pentru ca o ascensiune constanta este o ascensiune in spirala, la fiecare noua etapa va veti reintoarce la acelasi principiu fundamental: a actiona ca un lider presupune a va tine, de fiecare data, promisiunile.
In prezent, inainte de a scoate
banii din buzunar, clientii au din ce in ce mai multa nevoie de siguranta, de certitudini. Ei citesc marturiile celor care au mai folosit produsul/serviciul, studiaza, deseori, analizele de detaliu pe marginea acestuia si, mai ales, acorda multa atentie "zvonurilor". Pentru a fi siguri ca nu "arunca
banii pe fereastra", vor tine cont cel mai adesea de opiniile avizate ale specialistilor (pe care le urmaresc in reviste de profil sau in emisiuni televizate), precum si de parerea "omului de rand", a consumatorului, a "partenerului lor de cumparaturi".
Nimic nu scurtcircuiteaza mai rapid vanzarile decat faptul de a nu te ridica la nivelul asteptarilor clientilor tai. Cu atat mai mult cu cat tu insuti, prin campaniile tale de
marketing, ai creat aceste asteptari.
Pentru a fi lider de piata, indiferent daca este vorba despre o nisa sau despre o afacere cu spectru larg, concentrati-va mereu asupra imbunatatirii experientei traite de clienti atunci cand interactioneaza cu compania dvs..
4. Integrati mesajul in toate campaniile de marketing!
Orice noua conexiune stabilita intre client si brand-ul dvs. trebuie sa fie uniforma, in deplin acord cu toate celelalte conexiuni, indiferent de canalul de
marketing folosit.
Cat de constant este comunicat mesajul dvs. de branding? Se intampla ca mesajele propagate prin diferite programe de marketing sa intre in conflict sau sa nu-si corespunda?
Spre exemplu, marketingul dvs. online – de la continutul de pe pagina de Internet si pana la campaniile de emailing. Ar trebui sa fie in total acord cu eforturile dvs. "offline", din afara spatiului virtual. Este nevoie intotdeauna de un singur si cat se poate de clar mesaj (caruia sa i se asocieze mereu elemente grafice identice)!
Pentru a va asigura ca imaginea dvs. este una de succes, auditati la intervale precise toate comunicarile de
marketing pe care le intreprindeti. Acordati o atentie speciala mai ales instrumentelor folosite atunci cand vindeti, deoarece acestea tind intotdeauna sa "o ia pe aratura", sa rupa conexiunea cu celelalte eforturi si actiuni de
marketing. Realiniati-le in permanenta la strategia generala de
marketing a companiei.
Branding placut!