37 de branduri de referinta pe podium la Gala Superbrands Romania
brandurisuperbrandsconsumatoribcrbusinesspetrom
Editia a cincea a Programului Superbrands Romania a ajuns la final odata cu acordarea trofeelor Superbrands si cu lansarea celei de a doua carti Consumer Superbrands pentru Romania, care prezinta 37 de modele de branding de succes, reflectand imaginea generala a potentialului de afaceri si investitional al pietei romanesti.
Ceremonia dedicata recunoasterii performantei exceptionale in branding a avut loc in cadrul Galei Superbrands, desfasurata joi seara, la Hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel, din Bucuresti. 37 de branduri de referinta din Romania au urcat pe podium pentru a primi trofee Superbrands. Acestea sunt: Adevarul, Agricola Bacau, Avon, BCR, Beciul Domnesc, BMW, Bonduelle, Borsec, Castrol, Chivas Regal, Coca Cola, Cosmote, DHL, Doncafe, Gealan, Germanos, Heineken, Help Net, Johnson's Baby, JW Marriott, Kandia, Medlife, Mol, Nivea, Orange, Petrom, Radio ZU, Raiffeisen Bank, Rigips, Rompetrol, Romtelecom, Santal, Savana, Sensiblu, Vel Pitar, Western Union, Yves Rocher.
Honorary Recognition, momentul cel mai important al Galei Superbrands, a onorat anul acesta Republica Moldova pentru proiectul e-Transformare (e-Guvernare), derulat de catre Guvernul Republicii Moldova, ca recunoastere simbolica a demersurilor dinamice ale tarii vecine pentru a se inscrie intr-o traiectorie europeana.
Amfitrionii Galei Superbrands au fost agentia de comunicare strategica BDR Associates, afiliata a Hill+Knowlton Strategies/WPP, precum si invitatii de onoare Anca Harasim, Director Executiv AmCham Romania si Guy Burrow, partener al companiei Candole. Au participat reprezentanti la nivel inalt ai mediului de afaceri, diplomati, specialisti in branding, membri ai Consiliului Superbrands, presa de specialitate, alti invitati de onoare.
Evenimentul, conceput in atmosfera anilor interbelici si inspirat din mult premiatul film The Artist, comunica acelasi mesaj al succesului garantat de talent, creativitate si de adaptabilitate la schimbare, transferat in domeniul brandingului.
Editia 2011 / 2012 a cartii Consumer Superbrands pentru Romania cuprinde povestile de succes dezvaluite de catre 37 de branduri, internationale si autohtone, din diverse industrii, puternice prin reputatie si notorietate, care opereaza pe piata romaneasca. Cele 37 de marci invitate in editia din acest an a programului Superbrands se numara printre cele 300 de branduri validate Superbrands in urma jurizarii si cercetarii efectuate.
Cercetarea Superbrands pentru programul curent a analizat 1260 de branduri din 48 de categorii de produse si servicii. Filtrul calitativ a fost asigurat de catre Consiliul Superbrands format din 26 specialisti in management, marketing, comunicare si branding, care a evaluat brandurile pe criteriile aplicate la nivel mondial de catre organizatia Superbrands: calitate, incredere si diferentiere pe piata.
740 de branduri s-au calificat pentru cercetarea de piata, realizata de catre Superbrands Romania in colaborare cu Nielsen Romania pe un esantion reprezentativ de 1.500 de consumatori. La finalul cercetarii, 300 de branduri au obtinut statutul de Superbrand pe piata din Romania, lista completa a acestora fiind publicata in cartea Consumer Superbrands pentru Romania, editia 2011/12.
Cartea Consumer Superbrands pentru Romania, distribuita la nivel national si prin reteaua de birouri Superbrands international in peste 80 tari de pe toate continentele, constituie, prin brandurile puternice intrate in program, un exceptional instrument de promovare a potentialului pietei romanesti, putand fi considerata si un purtator de imagine pentru Romania.
Organizatia Superbrands promoveaza pretutindeni in lume cultura de branding si aduce recunoastere brandurilor cu performante exceptionale prin cateva programe specializate: Business Superbrands, Consumer Superbrands, Luxury Superbrands, Cool Brands, Sports Brands etc. Organizatia Superbrands opereaza in aproape 100 de tari ale lumii, stimuland in mod proactiv, de peste 15 ani, dezvoltarea pietelor locale prin programe specializate si prin publicarea volumelor Superbrands, specializate pe categorii. Intrata si in Romania in 2005, prin agentia de comunicare strategica si relatii publice BDR Associates, organizatia dezvolta programe consacrate pietei romanesti si culturii de branding locale. Primele programe derulate pana acum, care includ si doua editii Business Superbrands (2007 si 2008), au oferit peste 150 de modele de succes atins prin branding si comunicare.
Mai multe informatii despre programul Consumer Superbrands sunt disponibile pe http://www.superbrands.com/ro.