Un roman din judetul Timis a reusit sa-si scada rata de peste 1.800 de lei la banca, cu sute de lei: ce document a depus la banca, oricine are datorii poate face la fel
csalbrate la bancidatorii la bancicredit bancar
In cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) romanii primesc sprijin gratuit in a negocia cu bancile si IFN-urile la care au datorii, iar succesele institutiei curg pe banda rulanta.
Astazi va prezentam povestea lui Veres Tibor, din judetul Timis, care a ajuns sa nu-si mai poata plati ratele lunare la creditele pe care le contractase.
Omul, ajuns in imposibilitate de plata, a apelat la CSALB, a solicitat o restructurare a creditului si cererea i-a fost aprobata, reusind astfel sa scuteasca sume importante de bani luna de luna.
"Am fost la sediul bancii pentru a completa o cerere pentru restructurarea creditului deoarece incepand cu luna viitoare nu mai pot achita rata la credit. Rata la banca este de 1.850 de lei, insa mai am un imprumut cu o rata de 550 de lei, plus cheltuielile cu chiria si cele curente. I-am rugat sa-mi restructureze creditul deoarece nu imi doresc sa fiu inscris in Biroul de Credit, iar dupa o saptamana am primit raspuns ca nu au pentru mine nicio solutie", povesteste Veres Tibor.
Solutie acceptata de parti in cadrul CSALB: Banca ofera o perioada de gratie de doua luni, in care rata la credit va fi de 500 de lei. Dupa aceasta perioada creditul va fi restructurat astfel: va fi introdusa dobanda fixa, iar rata lunara la credit va scadea pana la 1.480 de lei.
"Am aflat despre CSALB pe internet ... Nici nu imi venea sa cred cand m-a sunat sa imi spuna rezultatul"
"Solutia obtinuta ma ajuta foarte mult! Am aflat pe internet despre
CSALB, dupa ce am inceput sa caut solutii pentru situatia mea. Anticipam ca va urma o perioada grea si am cautat informatii. Initial nu credeam ca se rezolva, pentru ca primisem un refuz de la angajatii bancii cu care am discutat. Insa, in mai putin de trei saptamani a fost totul gata, cu ajutorul conciliatorului. Nici nu imi venea sa cred cand m-a sunat sa imi spuna rezultatul. Deja v-am recomandat si altor oameni pentru ca mie mi-a folosit mult solutia primita", povesteste debitorul.
"Analizand cererile primite de CSALB si rezultatele negocierilor, observam o mai buna intelegere din partea consumatorilor a situatiei financiare cu care se confrunta. In plus, acestia au dezvoltat o abordare mai pragmatica a ofertelor pe care le fac bancile in cadrul negocierilor. Vedem ca oamenii au renuntat sa mai aiba asteptari nerealiste cu privire la rezultatul final al concilierii. Acest fapt este impulsionat si de abordarea bancilor, care vin la masa negocierilor cu solutii punctuale, menite sa rezolve problema imediata a consumatorului, dar care au efect benefic si pe termen lung.
Putem spune ca am depasit perioada in care consumatorii incercau sa negocieze pana cand se ajungea la un blocaj sau pana cand banca iesea din procedura amiabila cand intalnea un consumator inflexibil. Spre exemplu, anul acesta avem doar 2 cazuri in care negocierile au esuat, iar in 2023 doar in 8 negocieri din 100 partile nu s-au inteles. Acum, consumatorii si-au insusit sfatul conciliatorilor, care au spus in mai multe randuri ca intr-o negociere castigul nu inseamna doar beneficiul in bani. La acesta se adauga timpul de solutionare foarte scurt, siguranta unui raspuns favorabil, spre deosebire de instanta, unde exista riscul unei sentinte judecatoresti defavorabile si modificarea contractului in scopul continuarii lui in conditii adaptate nevoilor din prezent", precizeaza Alexandru Paunescu, reprezentantul Bancii Nationale a Romaniei in Colegiul de Coordonare al CSALB.
Foto: facebook csalb