Stiai ca un zbor intarziat iti poate aduce bani? Ce trebuie sa faci daca ai avut zboruri intarziate sau anulate?
Calatoriile cu avionul sunt o parte importanta a vietii noastre. Multumita companiilor aeriene low cost, lumea a devenit mai mica si mai accesibila pentru majoritatea oamenilor, atat cei care iubesc sa viziteze, cat si cei care doresc sa isi construiasca o cariera departe de casa, beneficiind de transportu rapid si ieftin.
Din pacate, zborul cu avionul nu este lipsit de neplaceri. Una dintre cele mai mari este cauzata de intarzieri. Aproape toti cei care zboara frecvent au intampinat probleme legate de zboruri care au intarziat sau care au fost anulate, pierzand timp, legaturi cu alte mijloace de transport si bani.
Ceea ce putini calatori stiu este ca atunci cand au
zboruri intarziate, pot primi despagubiri.
Ce drepturi ai ca pasager?
Conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European, pasagerii care se confrunta cu zboruri intarziate sau anulate au dreptul la compensatii financiare. Aceste drepturi se aplica tuturor zborurilor care sosesc sau pleaca de pe un aeroport din Uniunea Europeana si sunt efectuate de o companie aeriana din UE.
Ai dreptul la
despagubiri intarziere avion daca apar urmatoarele intarzieri:
-
2 ore sau mai mult pentru zboruri de pana la 1500 km;
-
3 ore sau mai mult pentru zboruri intre 1500 si 3500 km;
-
4 ore sau mai mult pentru zboruri de peste 3500 km.
Compensatiile pot varia intre 250 si 600 de euro, in functie de distanta si durata intarzierii la destinatie. De asemenea, in cazul intarzierilor, companiile aeriene sunt obligate sa ofere asistenta sub forma de mese, bauturi, acces la telefon si, in unele cazuri, cazare si transport catre hotel.
In cazul anularii unui zbor, ai dreptul la rambursarea integrala a costului biletului sau la reprogramarea zborului in conditii similare. In plus, poti primi o compensatie financiara similara cu cea pentru intarzieri, cu conditia ca anularea sa nu fi fost cauzata de circumstante extraordinare (cum ar fi conditii meteorologice extreme sau greve).
Ce trebuie sa faci daca ai avut un zbor intarziat?
Conform celor de la AirCashBack, trebuie sa urmezi urmatorii pasi:
-
verifica daca esti eligibil!
-
Pregateste documentele de care ai putea avea nevoie si date utile! (bilet de avion, ora la care ai ajuns la destinatie, etc);
-
Contacteaza compania aeriana sau apeleaza la o platforma specializata, care poate recupera suma compensatoare contra unui comision
Termenul pentru a solicita compensatia variaza in functie de legislatia nationala a fiecarui stat membru al UE, dar in general, ai la dispozitie intre 2 si 5 ani pentru a depune cererea. Mai multe detalii se pot gasi aici:
https://aircashback.com/ro/despagubiri-pentru-zborul-intarziat.
Sfaturi utile pentrua evita probleme legate de intarzieri
Este foarte bine ca exista optiunea de despagubire atunci cand apar intarzierile si anularile, insa situatia ideala este aceea de a functiona toate calatoriile conform planului. Tocmai de aceea, incearca sa zbori doar cu companii de incredere, atunci cand ai escale, incearca sa aloci mai mult timp pana la decolarea urmatorului zbor si daca vrei sa scapi de orice stres, cumpara o asigurare de zbor!