Fara tepe de Black Friday! Cum verifici daca magazinul online e real si vinde produse de calitate?
black fridaytepe black fridaymagazin online
Pe masura ce multe dintre campaniile de Black Friday sunt in plina desfasurare, multi romani sunt tentati de oferte promotionale care promit reduceri spectaculoase. Totusi, achizitiile online pot aduce si riscuri, iar Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) atrage atentia asupra pericolelor de frauda care insotesc cumparaturile online in aceasta perioada.
Iata cateva sfaturi de la ANCOM pentru a va proteja de posibile escrocherii:
Verifica autenticitatea magazinului online
Pentru a evita magazinele false, ANCOM recomanda verificarea site-urilor prin intermediul platformei scamadviser.com, unde puteti obtine o evaluare a sigurantei unui magazin online si daca este recunoscut ca vanzator de produse autentice. Acest prim pas este util pentru a evalua rapid credibilitatea unui magazin.
Atentie la e-mailurile si SMS-urile suspicioase
Un alt mod prin care se pot evita fraudele este ignorarea mesajelor suspecte care vin aparent din partea unor companii de curierat. Aceste mesaje cer adesea date personale sau bancare sub pretextul necesitatii livrarii unui colet. ANCOM avertizeaza sa nu accesati astfel de linkuri si sa evitati furnizarea de informatii personale. Daca ati fost victima unei astfel de fraude, anuntati furnizorul de servicii si Politia.
Asigura-te ca magazinul ofera detalii clare despre livrare
Pentru a nu avea surprize, este bine sa verificati optiunile de livrare si detaliile acesteia inainte de a finaliza o comanda. Majoritatea magazinelor de incredere prezinta clar metodele de livrare, termenele de livrare, optiunile de plata si eventualele taxe suplimentare. De asemenea, pentru bunuri voluminoase, precum mobila sau electrocasnice, intreaba daca magazinul ofera servicii de transport pana la usa locuintei.
Verifica starea coletului la primire
La primirea coletului, inspectati ambalajul. Daca acesta prezinta urme de deteriorare, solicitati curierului sa intocmeasca un document in care sa fie mentionata starea coletului sau refuzati sa il primiti. Este un pas important care ajuta in cazul eventualelor reclamatii ulterioare legate de produs.
Pastreaza documentele achizitiei
Documentele doveditoare, cum ar fi factura, bonul fiscal sau confirmarea de livrare, sunt necesare pentru reclamatii ulterioare. De asemenea, in caz de litigii, consumatorii din Romania se pot adresa
Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru magazinele romanesti sau Centrului European al Consumatorilor pentru magazinele din alte state membre UE.