De ce majoritatea firmelor se inchid in primii ani de activitate: ce greseli fatale fac managerii la inceput
firme la inceput de drumbusinessantreprenoriat
Statistica arata sumbru pentru firmele nou infiintate. Cele mai multe dintre ele sfarsesc pana sa implineasca macar un an de activitate, iar acest lucru are la baza o serie de cauze dintre cele mai diverse.
De ce intra firmele in faliment la inceput de drum?
Una dintre cauzele principale care contribuie semnificativ la esec e reprezentata de management. Actiunile sau chiar inactiunile managerului pot sa arunce o firma cu un picior in groapa, inainte ca aceasta sa apuce macar sa guste din succes si profit.
Ce greseli fac antreprenorii in primii ani de activitate?
Una dintre cele mai mari greseli e reprezentata de asteptarile mult prea mari. Indiferent de domeniul de activitate ales, e o greseala colosala sa speri ca vei avea un succes rasunator din primele saptamani de activitate. Se intampla uneori, e drept, insa cazurile sunt rare si le gasim in general in reviste. In realitate, la inceput de drum ai nevoie de foarte mare rabdare, asa ca e indicat sa-ti construiesti un plan realist. De exemplu, trebuie sa ai bani de rulaj pana apare profitul, nu poti pleca la drum sperand ca vei avea de castigat din prima luna, pentru ca e posibil sa nu fie asa, iar afacerea sa necesite fonduri din alta parte pana se pune pe picioare.
O alta mare greseala consta in lipsa de investitii si de strategii privind promovarea in mediul online mai ales. Cine nu e activ online nu exista - o lozinca foarte valabila pentru mediul privat. Ai nevoie de o imagine in mediul online, de prezenta pe marile platforme sociale si de o baza de clienti care sa te recomande online. Poti incepe sa-ti construiesti baza de clienti oferindu-le cadouri sau reduceri la produsele si serviciile tale, pentru a-si exprima apoi parerea cu privire la calitatea lor, astfel incat afacerea ta sa capete popularitate.
Cea de-a treia mare greseala care ingroapa firmele inca de la inceput este reprezentata de lipsa de analiza a pietei si concurentei. Managerii, chiar daca la inceput de business arunca o privire pe activitatea concurentei si asupra pietei in general, inceteaza sa mai faca acest lucru odata ce demareaza la drum cu propria afacere. Or, aici poate interveni ruptura. In permanenta trebuie sa fii atent la cum evolueaza lucrurile, cum cresc celelalte firme care fac acelasi lucru, cum se promoveaza, cum actioneaza, cum raspund provocarilor generale sau particulare.
In cele din urma, multi antreprenori mai gresesc prin simplul fapt ca se orienteaza spre a-si deschide afaceri in domenii de activitate considerate de ei profitabile, desi nu au nici abilitati in directia aceasta, nici nu le place respectiva activitate. Fara pasiune si implicare sincera e imposibil sa transformi o idee intr-o afacere stabila, care sa te implineasca financiar, dar nu numai.
Foto: freepik.com