Asa poti sa gasesti cei mai buni angajati pentru firma ta! Vezi aici cum sa-i testezi la interviu si nu numai
recrutareangajarelocuri de munca
Alegerea unui angajat bun este esentiala pentru succesul si cresterea unei companii, indiferent de cat de mare este sau de domeniul sau de activitatate. Insa recrutarea nu e deloc un proces simplu, si daca vrei sa gasesti angajatii potriviti pentru tine, ia in considerare urmatoarele aspecte:
Analizeaza CV-ul si cere si o scrisoare de intentie
Verifica daca candidatul are experienta in domeniul specific al postului pentru care angajezi. Experienta anterioara poate indica capacitatea de a gestiona sarcini similare. Asigura-te ca educatia si formarea candidatului sunt relevante pentru pozitia respectiva. Certificarile suplimentare sau cursurile de specializare pot fi un avantaj.
Evalueaza istoricul de munca al candidatului. Schimbarile frecvente de joburi pot indica instabilitate, in timp ce perioadele lungi de angajare pot sugera loialitate si angajament.
Ar fi indicat sa soliciti si o scrisoare de intentie pentru a avea o viziune mai detaliata asupra persoanei respective, a obiectivelor sale profesionale si, in general, a motivelor pentru care doreste sa fie angajat in compania ta.
Valorifica intalnirea fata in fata
Dupa ce ai analizat documentele de mai sus, cheama angajatul la intalnirea propriu-zisa. In cadrul acestui prim interviu, evalueaza modul in care candidatul comunica. Abilitatile bune de comunicare sunt esentiale pentru majoritatea pozitiilor.
Un candidat bun ar trebui sa fie bine informat despre compania ta si sa inteleaga misiunea, valorile si cultura organizationala.
Util ar fi si sa folosesti intrebari comportamentale pentru a evalua modul in care candidatul a gestionat situatii similare in trecut. De exemplu: "Povesteste-mi despre un moment in care ai gestionat un proiect dificil" sau "cum ai gestiona situatia X".
Evalueaza competentele tehnice si profesionale
Daca este posibil, solicita candidatului sa participe la teste de competenta care sa evalueze abilitatile tehnice sau profesionale specifice necesare pentru job.
Utiul ar fi si sa discuti despre proiectele anterioare ale candidatului pentru a intelege nivelul sau de expertiza si contributia adusa in rolurile anterioare.
Verifica referintele
Solicita referinte profesionale si contacteaza fostii angajatori pentru a obtine feedback despre performanta si comportamentul candidatului in rolurile anterioare.
Verifica daca informatiile oferite de candidat sunt consistente cu cele obtinute din referinte si alte surse.
Evalueaza potentialul de dezvoltare
Identifica daca candidatul este dispus sa invete si sa se dezvolte continuu. Un angajat bun trebuie sa fie deschis la formare si la imbunatatirea abilitatilor sale.
Evalueaza abilitatea candidatului de a lucra eficient intr-o echipa. Colaborarea si munca in echipa sunt esentiale pentru succesul organizational.
Bazeaza-te pe intuitie
Uneori, intuitia ta ca angajator poate juca un rol important. Daca simti ca ceva nu este in regula, ia in considerare aceasta senzatie si analizeaza mai atent candidatul.
In final, reflecteaza asupra impresiei generale pe care ti-a lasat-o candidatul pe parcursul procesului de recrutare. A fost punctual, profesionist si entuziast? Ti-a transmis un sentiment de incredere? Nu are multa experienta, insa pare dornic sa invete si pare a fi un om onest si serios? Atunci, poate merita o sansa!
Foto: freepik.com