Vrem investitori, dar ce le oferim? Ford se plange ca trenul care ii livreaza masini merge mai incet decat o bicicleta
fordford romaniainfrastructura feroviaratransport
Cand vine vorba despre evolutie economica, cu totii suntem de acord ca motorul economic e reprezentat de investitii. In timp ce statele bogate investesc bani de la buget, pentru ca apoi acestia sa se intoarca inzecit prin atragerea de investitori, noi facem tot ce putem pentru a-i pune pe fuga pe cei care au venit si au riscat bani investind in Romania.
Acesta este exemplul celor de la
Ford. Uzina de la Craiova exporta mii de masini anual in Europa, insa numai ei stiu cum. Desi au anuntat de curand investitii de 300 de milioane de euro in uzina de la Craiova, statul inca nu a luat atitudine la apelurile nenumarate facute de oficialii companiei care cer imbunatatirea transportului, pentru a nu mai pierde timp si bani.
Mai exact, trenul cu care Ford exporta masini pe pietele din Vest merge mai incet decat viteza pe care o poate prinde presedintele Ford pedaland pe bicicleta, fara sa fie sportiva profesionista.
Comparatia ar trebui sa ingroape in rusine toate administratiile care s-au succedat degeaba la conducerea tarii, in ultimele mai bine de trei decenii.
"Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe ora, mai putin decat pot eu sa prind cu bicicleta. Si, sa ne intelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot sa intrec acest tren. In mod sigur asta este o problema pentru noi", sustine oficialul Ford Romania, citata de
StirileProTV.
"Noi avem locomotive care pot sa mearga lejer cu 120 de km/h ora, va spun ca nu avem unde sa mergem cu aceste viteze. Noi operam trenuri in toata Europa. As vrea sa va spun ca media europeana la acest moment, ca si viteza de circulatie, inseamna 50 km pe ora. In Romania, viteza medie de circulatie este de 17 km/h, pana la acest moment, cea mai joasa viteza de circulatie", sustine, la randul sau, Eduard Iancu, director Deutsche Bahn Cargo Romania.
Din "afacerea" infrastructurii feroviare romanesti, are de pierdut toata lumea. Companiile pierd milioane de euro din cauza timpilor de intarziere, statul pierde incredere, dar si alocari, si alti potentiali investitori care nu vad Romania atractiva, in timp ce europenii care si-au comandat masini le primesc cu intarziere, desi pleaca "la timp" de pe portile uzinei de la Craiova.